بهترین بازیگر/كارگردان سینمای جهان چه کسی است؟!



 

 

بهترین بازیگر/كارگردان سینمای جهان چه کسی است؟!

 

«كلینت ایست‌وود» عنوان بهترین بازیگر/كارگردان تاریخ سینما را به‌دست آورد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشریه سینمایی "اسكرین" در گزارشی فهرست بهترین سینماگران تاریخ هالیوود را كه هم در عرصه بازیگری و هم در زمینه كارگردانی درخشش چشمگیری داشته‌اند منتشر كرد كه رتبه اول اختصاص «كلینت ایست‌وود» دارد.

«ران هاوارد»،‌ «جان فاورو»، «جورج كلونی» و «بن افلك» در رتبه‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

«كلینت ایست‌وود» كه عنوان بهترین بازیگر/كارگردان سینمای جهان را به‌دست آورد، با حضور در فیلم‌های معروفی چون «برای یك مشت دلار» و «هری كثیف» به دنیای سینما معرفی شد و با ساخت فیلم‌هایی مانند «نامه‌هایی از ایووجیما»، «پرچم‌های پدران ما»، «عزیز میلیون دلاری» و «نابخشوده» كارگردانی را نیز تجربه كرد.

وی در ابتدا بین سال‌های ‌١٩٥٥ تا ‌١٩٧٧ تنها به‌عنوان بازیگر در فیلم‌ها بازی می‌كرد. مهم‌ترین نقش‌های او نقش کابوی بدون نام سه‌گانه «سرجو لئونه» و نقش هری در سری فیلم‌های «هری کثیف» است.

«ایست‌وود» در سمت کارگردانی فیلم‌های فوق‌العاده‌ای ساخته است که هریك بیانگر حقایقی تلخ از دنیای پیرامون است. فیلم «نابخشوده» (‌١٩٩٢) برای او اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به ارمغان آورد.

وی بعد از آن چند فیلم جنایی دیگر ساخت که در مقایسه با «نابخشوده» البته فیلم‌های ضعیفی بودند. تا اینکه در سال ‌٢٠٠٣ «رودخانه مرموز»را ساخت که در آن بازیگرانی چون «شون پن» و «تیم رابینز» حضور داشتند و جوایزی ازجمله اسکار نیز برای این فیلم مهم دریافت کرده‌اند. خود او نیز نامزد بهترین کارگردانی شد.

وی سال بعد از آن فیلم تاثیرگذار «عزیز میلیون دلاری» را كارگردانی كرد و برای دومین‌بار اسکار بهترین کارگردانی و فیلم را کسب کرد.

در سال ‌٢٠٠٦ دوگانه جنگی درباره جنگ جهانی دوم بین آمریکا و ژاپن با نام‌های «پرچم‌های پدران ما» و «نامه‌هایی از ایووجیما» را ساخت که هردو از سوی بسیاری از منتقدین بهترین فیلم‌های سال معرفی شدند.

«نامه‌هایی از ایووجیما» توانست در جوایز اسکار نامزد چهار جایزه ازجمله بهترین فیلم و کارگردانی شود، هرچند که در مقابل فیلم «مردگان» مارتین اسکورسیزی رقابت را واگذار كرد.

«ایست‌وود» در سال ‌٢٠٠٨ دو فیلم مهم دیگر ساخت. «بچه عوضی» با بازی آنجلینا جولی که برای بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار شد و دیگری «گران تورینو» بود که برای آن جایزه دستاورد یک عمر سینمایی را گرفت.

ایست‌وود برنده‌ چهار جایزه اسكار، نخل طلای افتخاری كن، دو جایزه سزار فرانسه، چهار جایزه گلدن گلوب و شیر طلای افتخاری ونیز است كه سال گذشته بالاترین نشان هنری فرانسه را دریافت كرد.... / ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------