آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

اگر کتاب از ما انسان بهتری نسازد، بیچاره می‌شویم



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,کتاب

اگر کتاب از ما انسان بهتری نسازد و موجب اعتلای فرهنگی ما نشود، ما را انسان باسواد بی‌فرهنگ می‌کند و بیچاره می‌شویم. محمد صالح‌علا شاعر و نویسنده در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اظهار کرد: انسان موجود منحصربه‌فردی است و نمی‌تواند شخصا خودش را درمان کند، یکی از ارزش‌های کتاب این است که انسان‌ها را شبیه هم می‌کند، این‌که ما می‌فهمیم دیگران هم رنج‌هایی شبیه ما را تحمل می‌کنند و ما تنها نیستیم، انگیزه‌ای‌ است برای این‌که دردهای مشترک را با هم تحمل کنیم و راه چاره‌ای بیندیشیم برای از بین بردن دردهای مشترک.


سلامت اجتماعی در کتاب خواندن است
صالح‌علا درباره سلامت اجتماعی نیز بیان کرد: تردیدی نیست که سلامت اجتماعی در کتاب خواندن و اعتلای فرهنگی‌ است و نادانی، آدمی را کج می‌کند. پروفسور مریم میرزاخانی که شوربختانه زود از میان ما رفت، اثبات کرد 72 درصد هستی از تاریکی تشکیل شده است، این وحشتناک است و این‌که او معتقد بود تاریکی انرژی دارد. این انرژی زیاد است. تصور کنید یک گروه نادان چیزی را بخواهند و برایش تلاش کنند، چه رنجی به بشریت وارد می‌کنند زیرا تاریکی انرژی غیرقابل تصوری دارد و کتاب یک ابزار برای مقابله با این تاریکی است.


این شاعر همچنین با اشاره به مزایای کتاب خواندن اظهار کرد: کتاب می‌تواند ما را واکسینه کند، می‌تواند پیش‌گیری کند، در نظر داشته باشید که کتاب سرم نیست، واکسن است. من توصیه می‌کنم از آثار درمانی شاهنامه غافل نشویم. شاهنامه و شعرهای مولانا می‌توانند ما را به‌خوبی درمان کنند.


موسیقی اثر درمانی دارد
صالح‌علا علاوه بر ادبیات، موسیقی را هم در بهبود سلامت روانی موثر دانست و افزود: مثلا من با شنیدن ترانه‌های «کوهن» و «باب دیلن» حال بدم میل به خوبی می‌کند. باخ، ویوالدی، شجریان و... همه برای من اثر درمانی دارند.


محمد صالح‌علا در پایان اظهار کرد: کتاب گاهی آدمی را بدبخت می‌کند، گاهی آدمی را بیچاره می‌کند و به انسان زیان‌های جبران ناپذیری می‌زند، اگر کتاب از ما انسان بهتری نسازد و موجب اعتلای فرهنگی ما نشود، ما را انسان باسواد بی‌فرهنگ می‌کند و   بیچاره می‌شویم.

 

 روزنامه خراسان

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------