آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

فیلم شیامالان همچنان در صدر/ مک‌کانهی شکست سختی خورد



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری, فیلم شیامالان

فیلم جدید متیو مک‌کانهی بازیگر برنده جایزه اسکار در نخستین هفته اکرانش یکی از بدترین میزان فروش افتتاحیه های کارنامه هنری این بازیگر را به ثبت رساند.

 به گزارش صبا، در این هفته فیلم «شیشه» ساخته جدید ام نایت شیامالان به راحتی توانست دوباره صدرنشین باکس آفیس آخر هفته آمریکای شمالی شود.

این هفته سینماهای آمریکا شاهد اکران گسترده دو فیلم «آرامش» که یک نئونوار با بازی مک‌کانهی و آن هاتاوی است و فیلم «بچه ای که می خواست سلطان شود» با داستان به روز شده شاه آرتور بود. البته نکته ناامیدکننده اینکه هر دو این فیلم ها از سوی سینمارو ها با کم‌محلی مواجه شدند. سینمارو ها در آمریکا در این هفته ترجیح دادند فوج فوج به دیدن فیلم های از پیش اکران شده ای مثل «شیشه» ام نایت شیامالان و «قسمت بالا» با بازی کوین هارت بروند تا اینکه فیلم های تازه اکران شده «آرامش» و «پسری که می خواست سلطان شود» را ببینند.

بنا به آنچه روز یکشنبه ۲۷ ژانویه اعلام شد فیلم «شیشه» ساخته جدید شیامالان که دنباله دو فیلم پیشین این کارگردان به نام های «شکست ناپذیر» و «شکاف» است ۱۹ میلیون دلار فروش کرد، این مقدار فروش فیلم نسبت به هفته آغازین ۵۳ درصد افت داشته است، با این وجود تریلر «شیشه» اثر شیامالان که با سرمایه شخصی این کارگردان ساخته شده در مجموع توانسته است تا به امروز ۷۳ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی آمریکا و ۱۶۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد.

پس از فیلم «شیشه» در جایگاه دوم این هفته باکس آفیس، فیلم «قسمت بالا» با بازی کوین هارت و برایان کرانستون جای گرفت. این فیلم بازسازی فیلم موفق فرانسوی «دست نیافتنی ها» است. «قسمت بالا» در این هفته توانست به رقم فروش ۱۲,۲ میلیون دلار دست پیدا کند.

اما همانگونه که در بالا به آن اشاره شد در این هفته فیلم پرخرج «بچه ای که می خواست سلطان شود» به سینماهای آمریکا راه پیدا کرد، این فیلم با وجود بودجه ۵۹ میلیون دلاریش در هفته نخست به رقم فروش ناامید کننده ۷,۳ میلیون دلار دست یافت. «بچه ای که می خواست سلطان شود» به رغم استقبال سرد از سوی مردم، در وبسایت راتن تومیتوز نقدهای مثبتی را بدست آورده و به امتیاز خوب ۸۶ درصد دست پیدا کرده است.

دیگر فیلم جدید اکران شده این هفته فیلم «آرامش» با بازی متیو مک‌کانهی و آن هاتاوی بود. این فیلم حتی از فیلم «بچه ای که می خواست سلطان شود» نیز بدتر عمل کرد و از ۲۵۶۱ سالن سینمایی که در اختیار داشت ۴,۸ میلیون دلار فروش کرد و در جایگاه هشتم باکس آفیس این هفته آمریکا قرار گرفت. این مقدار فروش در کارنامه کاری هاتاوی به عنوان بدترین افتتاحیه و در کارنامه کاری مک‌کانهی یکی از بدترین افتتاحیه ها لقب گرفت.

در این هفته همچنین فیلم «کتاب سبز» تنها فیلم موفق در میان نامزدهای جوایز اسکار امسال بود که توانست به ۱۰ فیلم پرفروش هفته راه پیدا کند. «کتاب سبز» با ۵,۴ میلیون دلار در جایگاه ششم فهرست پرفروش ترین فیلم های این هفته جای گرفت.

باکس آفیس آخر هفته ۲۰۱۹/۱/۲۷

۱-«شیشه» ۱۹ میلیون دلار

۲-«قسمت بالا» ۱۲,۲ میلیون دلار

۳-«آکوامن» ۷,۴ میلیون دلار

۴-«بچه ای که می خواست سلطان شود» ۷,۳ میلیون دلار

۵- «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» ۶,۲ میلیون دلار

۶-«کتاب سبز» ۵,۴ میلیون دلار

۷-«مسیر یک سگ به خانه» ۵,۲ میلیون دلار

۸-«آرامش» ۴,۸ میلیون دلار

۹-«اتاق فرار» ۴,۳ میلیون دلار

۱۰-«مری پاپینز بر می گردد» ۳,۱ میلیون دلار

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------