بازیگران نقش «تختی» با وسواس بالایی انتخاب شدند



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بهرام توکلی

کارگردان فیلم سینمایی «تختی» گفت: یکی از اولین الگو‌ها و دلایل انتخاب چهار بازیگر نقش تختی نزدیک‌بودن چهره به شخص تختی بود. افراد باید از لحاظ صورت طوری انتخاب می‌شدند که با گریم بتوان آنها را به شخصیت اصلی تختی نزدیک کرد.بهرام توکلی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی غلامرضا تختی در گفت‌وگو با میزان، درباره نحوه انتخاب بازیگران نقش تختی در سنین مختلف گفت: بازیگران نقش تختی با وسواس بالایی انتخاب شدند، یکی از اولین الگوها و دلایل انتخاب چهار بازیگر نقش تختی نزدیک‌بودن چهره به شخص تختی بود. افراد باید از لحاظ صورت طوری انتخاب می‌شدند که با گریم بتوان آنها را به شخصیت اصلی تختی نزدیک کرد.وی در همین راستا ادامه داد: ملاک برای انتخاب بازیگران نقش تختی برای سنین نوجوانی تا بزرگسالی آمادگی بدنی و همچنین نکات ورزشی بود، این بازیگران باید توانایی بازی در نقش یک کشتی‌گیر را دارا می‌بودند.

 

کارگردان فیلم تختی با اشاره به صحنه‌های پرتعداد مسابقات و تمرینات کشتی در فیلم اضافه کرد: بازیگران نه تنها باید از لحاظ چهره و فیزیک شبیه تختی می‌بودند، بلکه باید با ورزش کشتی آشنایی می‌داشتند چراکه تعداد پلان‌ها و سکانس‌های کشتی‌گیری بسیار زیاد بود و نمی‌شد از این عامل به‌راحتی گذشت.وی با تحسین بازیگران نقش تختی تاکید کرد: ما سعی کردیم در حد توانمان مجموع انتخاب‌های درستی را برای بازیگران نقش تختی داشته باشیم. تختی فردی معمولی نبود و مردم به‌واسطه عکس و فیلم بارها وی را دیده بودند. به همین دلیل اگر فردی که شبیه تختی نبود این فیلم را بازی می‌کرد بدون‌شک احساس درستی در مخاطب ایجاد نمی‌شد.

 

کارگردان فیلم «تنگه ابوقریب» در همین رابطه اذعان کرد: تماشاگر به سینما می‌آید که تختی را ببیند و انتظار دارد که بازیگران نقش تختی کاملا شبیه این اسطوره باشند. اگر بازیگران ما معروف‌تر اما شبیه تختی نبودند بین فیلم و مخاطب فاصله می‌افتاد. اتفاقی که ما هر لحظه در فکر کم‌کردن آن بودیم.وی درباره نوع داستان و روایت فیلم غلامرضا تختی افزود: مخاطبان و تماشاگران و در کل جامعه اطلاعات، فیلم و مستندات بسیاری از تختی را مشاهده کرده و به‌نوعی مستندوار از اکثر زوایای زندگی غلامرضا تختی آگاه هستند.

 

ما قصد داشتیم تختی را از جنبه عاطفی به جامعه نشان دهیم.توکلی در همین راستا خاطرنشان کرد: زندگی غلامرضا تختی فراز و فرود فراوانی داشت که همین پیروزی‌ها و مشکلات برای وی ابعاد عاطفی فراوانی را به‌بار می‌آورد. در این فیلم سعی شد تا وجوه عاطفی این اتفاقات در زندگی تختی بر شخصیت وی به تماشاگر نشان داده شود.

 

روزنامه آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------