افت ادامه‌دار فروش در گیشه



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سینما

فروش فیلم‌ها در اکران رمضان با شیب ملایمی رو به کاهش است. همان‌طور که هفته دوم نسبت به هفته نخست، ۱۰۰ میلیون تومان افت داشت، این هفته نیز نسبت به هفته گذشته به همین میزان از فروش باجه‌ها کاسته شده و عایدی سالن‌های سینما به چهار میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان رسیده است.

 نکته دیگری که در جدول فروش فیلم‌ها در این هفته جلب‌ توجه می‌کند، موفقیت تنها سه فیلم از فهرست ۱۳ اثر روی پرده است. طبق روال چند هفته اخیر «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی صدرنشین گیشه بود و دو فیلم «سامورایی در برلین» ساخته مهدی نادری و «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی هم برای کسب جایگاه دوم گیشه رقابت سخت و تنگاتنگی را در پیش گرفتند که این هفته فیلم نادری توانست پیروز میدان باشد.

 

پرفروش‌ها

«تگزاس ۲» که یکی از شانس‌های کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال است، در این هفته یک میلیارد و ۹۵۱ میلیون تومان فروش داشت. همچنین ۲۱۹ هزار و ۳۲۳ نفر به تماشای این فیلم در سالن‌های سینما نشستند.

 

به گزارش خبرآنلاین، فیلم «سامورایی در برلین» ساخته مهدی نادری با وجود آنکه در روزهای نخست فروش فوق‌العاده‌ای نداشت، اما آهسته و پیوسته در حال پیش آمدن است و هر هفته روند صعودی فروشش را ادامه می‌دهد. فروش کلی این فیلم به تازگی از مرز ۲میلیارد تومان گذر کرده است و احتمالا هر چه به روزهای پایانی اکران نزدیک می‌شود، گیشه بهتری را تجربه خواهد کرد.

 

«سامورایی در برلین» با فروش یک میلیارد و ۶۳ میلیون تومان در هفته گذشته در جایگاه دوم جدول قرار دارد و تعداد مخاطبانش هم از مرز یک میلیون نفر گذر کرده است. به نظر نمی‌رسد این فیلم برای عبور از میزان فروش کلی «متری شیش‌ونیم» کار سختی در پیش داشته باشد؛ آن هم در شرایطی که نسبت به این فیلم، زمان بیشتری برای اکران دارد و در عین حال سقف فروش هم در اختیارش است. این در حالی است که این هفته فروش «متری شیش و نیم» به ۸۰۰ میلیون تومان هم نرسید و با ۷۳۱ میلیون و ۳۳۶ هزار تومان به کار خود پایان داد.

 

البته این اتفاق برای «متری شیش و نیم» طبیعی است. این فیلم در زمان اکران «رحمان ۱۴۰۰» ساخته منوچهر هادی همواره در کنار این فیلم صدرنشین گیشه بود و پس از آن هم به تنهایی به‌عنوان یک فیلم اجتماعی در این شرایط کمدی‌زدگی سینمای ایرانتوانست برای چند هفته صدرنشین گیشه سینمای ایران باقی بماند و تا به امروز هم عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۸ را از آن خود کند. پس طبیعی است اکنون که به روزهای پایانی اکرانش نزدیک می‌شود و اکثر علاقه‌مندان سینما به تماشای این فیلم نشسته‌اند، از تب و تاب مخاطبان کاسته شود؛ هرچند هنوز نسبت به ۱۰ فیلم دیگر گیشه بسیار پرفروش است.

 

دیگر فیلم‌ها

۱۰ فیلم دیگر روی پرده هم در حالی این هفته هم به اکران خود ادامه دادند که تنها سه فیلم «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی با ۱۸۸میلیون و ۹۵۲ هزار تومان، «چهار انگشت» ساخته حامد محمدی با ۱۷۶ میلیون و ۳۰۱هزار تومان و «زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی با ۱۰۲ میلیون و ۸۸۳ هزار تومان، فروشی بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان را از آن خود کردند و هفت فیلم دیگر میزان فروششان سه رقمی هم نشد. فیلم‌های «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی، «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی، «پیشونی سفید ۳» ساخته سیدجواد هاشمی، «وکیل مدافع» به کارگردانی مشترک سلما بابایی و ونداد دوشن، «خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی، «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی‌نژاد و «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب، هفت فیلمی هستند که در این هفته در فروش ناکام ماندند؛ البته در این فهرست چند نام تکراری که در هفته‌های گذشته هم در چنین جایگاهی قرار داشتند به چشم می‌خورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------