سریال‌های جذاب پیشنهادی برای جایگزینی «بازی تاج‌و‌تخت»



سرمان چیزی نزدیک به هشت سال با بازی تاج و تخت خوش گرم بود و دست‌آخر انتظار‌ها به پایان رسید و تکلیف پادشاه وستروس و اهالی آن مشخص شد. اکنون که سریال بازی تاج و تخت به پایان رسیده، زمان آن می‌رسد که به دنبال سریال جدیدی باشیم تا خلاء سریالی مانند بازی تاج و تخت را پر کند.

به گزارش برترین ها،  سرمان چیزی نزدیک به هشت سال با بازی تاج و تخت خوش گرم بود و دست‌آخر انتظار‌ها به پایان رسید و تکلیف پادشاه وستروس و اهالی آن مشخص شد. در این بین انصافاً باید اعتراف کرد به رغم تمام انتقاد‌هایی که به پایان این سریال وارد شد، باز هم قسمت‌های پایانی رکورد بیشترین مشاهده را شکستند و حتی کسانی که قسمت‌های آخر این سریال را دوست نداشتند نیز نتوانستند از این سریال دل بکنند.

 

به هر روی اکنون که سریال بازی تاج و تخت به پایان رسیده، زمان آن می‌رسد که به دنبال سریال جدیدی باشیم تا خلاء سریالی مانند بازی تاج و تخت را پر کند. همان‌گونه که می‌دانید بازی تاج و تخت در ژانر فانتزی ساخته شده بود و به همین دلیل نیز در ادامه برای شما از جذاب‌ترین سریال‌هایی می‌گوییم که پس از پایان بازی تاج و تخت، تماشای آن‌ها حسابی می‌چسبد.

 

سریال جادوگران (The Magicians)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال‌های جذاب پیشنهادی برای جایگزینی بازی تاج‌و‌تخت

 

سریال جادوگران همانند بیشتر سریال‌ها اقتباسی از کتابی با همین نام، نوشته لو گروسان (Lev Grossman) است و شبکه سای‌فای (SyFy)، که ید طولایی در ساخت سریال‌های علمی‌تخیلی دارد، ساخت این سریال را بر عهده گرفته است. این سریال به اندازه‌ای جذاب است که در حین پخش چهارمین فصل آن، شاهد خبر تأیید ساخت پنجمین فصل از سریال جادوگران نیز بودیم.

 

تمرکز داستان سریال جادوگران به حضور چند جوان در یک باشگاه اختصاصی جادوگران می‌پردازد، شخصیت اول این سریال با نام کوئنتین کولدواتر در دانشگاهی به اسم بریکبینز نام‌نویسی می‌کند تا جادو فرا بگیرد، در این باشگاه جادوگری، کولدواتر متوجه می‌شود که دنیای خیالی که داستان‌های کودکان در آن روایت می‌شود، واقعیت دارد و این دنیا خطری برای زمین و انسان‌های آن به‌حساب می‌آید.

 

به این ترتیب می‌توان گفت سریال جادوگران شباهت‌های زیادی با مجموعه فیلم‌های هری پاتر دارد با این تفاوت که داستان جادوگران بیشتر در دنیای بزرگسالان روایت می‌شود و قطعاً هواداران بازی تاج و تخت از سریال جادوگران خوششان خواهد آمد.

 

سریال بادبان‌های سیاه (Black Sails)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال‌های جذاب پیشنهادی برای جایگزینی بازی تاج‌و‌تخت

 

داستان‌هایی با محوریت دزدان دریایی همیشه جذابیت خاص خود را دارند و بیشتر مخاطبان با ماجرا‌های دزدان دریایی با کتاب معروف «جزیره گنج»، آشنا شدند و خاطره دزد دریایی یک‌پایی که طوطی روی شانه‌اش داشت را هرگز فراموش نمی‌کنند. سریال بادبان‌های سیاه نیز با توجه به علاقه هواداران به ماجراجویی‌های دزدان دریایی ساخته شده و به لحاظ داستانی، ماجرای این سریال قبل از ماجرا‌های کتاب «جزیره گنج» نوشته رابرت لویی استیونسن باز می‌گردد.

 

داستان این سریال ۲ سال قبل از داستانی که در «جزیره گنج» دیدیم اتفاق می‌افتد و در آن زمان دزدان دریایی حاکم بی‌چون و چرای دریا بودند. توبی استفانز در این سریال که تهیه‌کنندگی آن را مایکل بِی (Michael Bay)، بر عهده داشت نقش کاپیتان فیلنت (Flint) را ایفا می‌کند. او رهبری دزدان دریایی را بر عهده دارد تا اینکه رقیبی جدید برای او پیدا می‌شود و شاهد داستانی هیجانی و نفس‌گیر هستیم که تا چهار فصل به طول انجامید.

 

بادبان‌های سیاه در آفریقای جنوبی فیلمبرداری شده و برای ساخت بعضی از کشتی‌های قدیمی که در این سریال شاهد هستیم از حدود ۳۰۰ نفر نیرو کمک گرفته شده است. به این ترتیب می‌توان گفت اگر صحنه‌های خشن و پر زد و خورد سریال بازی تاج و تخت به دل شما نشسته است، مطمئن باشید سریال بادبان‌های سیاه نیز مدت‌ها سرگرم‌تان خواهد کرد.

 

سریال غریبه (Outlander)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال‌های جذاب پیشنهادی برای جایگزینی بازی تاج‌و‌تخت

 

این بار نیز با سریالی جذاب طرف هستیم که داستان آن از کتابی معروف و پرفروش با نام «غریبه»، نوشته دایانا گابالدون، اقتباس شده است و موفقیت پخش فصل اول آن در سال ۲۰۱۴ تمدید فصل‌های دیگر را به‌دنبال داشت.

 

جذابیت سریال غریبه باعث شد تا در حین تولید پنجمین فصل آن، شاهد خبر تولید ششمین فصل سریال غریبه نیز باشیم و با داستانی خیالی و فانتزی سر و کار داریم که ماجرای آن از جنگ جهانی دوم شروع می‌شود. در این سریال یک پرستار وظیفه‌شناس که از آشوب‌های جنگ جهانی دوم خسته شده بود در کنار همسرش به اسکاتلند می‌رود و در این منطقه در حین بازدید از اماکن باستانی صدا‌هایی عجیب می‌شوند و ناگهان زمان به عقب باز می‌گردد و در سال ۱۷۴۳ خودش را دوباره در اسکاتلند پیدا می‌کند.

 

کترینا بلف (Caitriona Balfe)، نقش این پرستار را بازی می‌کند و به زنی تبدیل می‌شود که در ۲ بازه تاریخی با رویداد‌های مهمی روبرو شده است. سریال غریبه ترکیبی از عشق و وفاداری است و اگر از ماجراجویی‌های عشق و عاشقی در بازی تاج و تخت خوشتان آمده است مطمئن هستیم سریال غریبه نیز به دل شما خواهد نشست.

 

تئودور‌ها (The Tudors)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال‌های جذاب پیشنهادی برای جایگزینی بازی تاج‌و‌تخت

 

سریال بازی تاج و تخت به عنوان یک سریال باستانی و اساطیری نیز شناخته می‌شود و اگر از داستان‌های فرمانروایی پادشاهان خوشتان می‌آید بدون شک سریال «تئودورها» (The Tudors) شما را راضی نگه خواهد داشت.

 

این سریال خمیرمایه‌ای درام و تاریخی دارد و همان‌گونه که از نام آن پیدا است به داستان خاندان تئودور‌ها و پادشاهی هنری هشتم اشاره می‌کند. تئودور‌ها در سال ۲۰۰۷ شروع شد و پس از سه فصل، داستان آن در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید.

 

این سریال الهام‌های زیادی از تاریخ داشته، اما قسمت‌های مهمی از آن نیز برای جذاب‌تر شدن داستان از واقعیت جدا شده و خیال‌پردازی و فانتزی‌های زیادی را در سریال تئودور‌ها شاهد هستیم که با واقعیتی که در قرن ۱۶ میلادی در انگلستان رخ داد تفاوت‌هایی دارد.

 

روایت داستانی در قرون وسطی بدون شک برای طرفداران سریال بازی تاج و تخت که داستان آن در آن زمان قدیم می‌داد جذابیت خاصی خواهد داشت. از طرف دیگر ناتالی دورمر، بازیگر نقش مارجری تایرل در سریال بازی تاج و تخت نیز در تئودور‌ها نقشی مهم را بازی می‌کند و از این لحاظ تماشای تئودور‌ها برای هواداران ناتالی دورمر خالی از لطف نخواهد بود.

 

سریال ۳ درصد (%3)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال‌های جذاب پیشنهادی برای جایگزینی بازی تاج‌و‌تخت

 

در این قسمت به سریالی جذاب و رسیدیم که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و داستان آن در شهری روبه تخریب و ویرانی روایت می‌شود که مردمان این شهر زندگی سخت و فلاکت‌باری دارند.

 

اماساکنین این شهر یک شانس بزرگ دارند و این شانس در سن ۲۰ سالگی در خانه آن‌ها را می‌زند تا فرصتی برای رفتن به یک شهر دیگر با نام آفشور را داشته باشند. در این شهر خبری از بیماری و فقر و بدبختی نیست، اما فقط ۳ درصد از مردم می‌توانند به آفشور مهاجرت کنند. در نتیجه ساکنین مجبور هستند با شرکت در آزمون‌های مختلف و دشوار، شایستگی خود را برای زندگی در آفشور ثابت کنند. سریال ۳ درصد تفاوت‌های زیادی با سریال‌های رایج هالیوودی دارد و به همین دلیل نیز با مجموعه‌ای متفاوت طرف هستیم که ممکن است صحنه‌های پر زد و خورد زیادی نداشته باشد و خبری از هنرپیشه‌های خوش‌تیپ نیز در آن نباشد، اما داستانی فلسفی را روایت می‌کند که پس از مشاهده حتماً به آن فکر خواهید کرد.

 

سریال گستره (The Expanse)

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال‌های جذاب پیشنهادی برای جایگزینی بازی تاج‌و‌تخت

 

این سریال نیز بر اساس کتابی با همین نام ساخته شده و از آنجایی که داستان این کتاب تاکنون در ۶ جلد منتشر شده و از قرار معلوم دست‌کم ۳ جلد دیگر نیز به این کتاب‌ها اضافه می‌شود با داستانی بسیار حجیم و چند‌لایه طرف هستیم که حسابی مخاطب را سرگرم می‌کند.

 

قضیه سریال گستره از این قرار است که انسان به فناوری‌های فضایی برای زندگی در کره مریخ دست پیدا کرده و مریخ قابل سکونت شده است. انسان نیز که دست از طبیعت بر نمی‌دارد اکتشاف‌های عظیمی در ماه‌های مشتری و زحل ترتیب داده و مردمان زیادی در تونل‌های حفر شده در این سیاره‌ها مشغول بیگاری و بدست آوردن منابع هستند.

 

مخاطب در این سریال، داستان اعضای یک گروه شورشی را دنبال می‌کند که در مرکز یک توطئه پیچیده برای از بین رفتن منظومه شمسی و نسل بشر قرار دارند. سریال گستره از جانب شبکه سای‌فای پخش شد، اما پس از مدتی شاهد لغو آن بودیم. جالب اینجاست که جذابیت سریال گستره جلوی تولید‌شدن آن را نگرفت و حق تولید و پخش این سریال توسط آمازون خریداری شد تا پس از پایان سومین فصل از این سریال، چشم‌انتظار تولید چهارمین فصل و احتمالاً آخرین آن نیز باشیم.

 

سریال گستره همانند بازی تاج و تخت از پشتوانه کتاب‌های غنی بهره می‌برد و به همین دلیل برای مخاطبینی که علاقه و حوصله دارند پس از مشاهده سریال، کتاب‌های آن را نیز مطالعه کنند گزینه بسیار خوبی به‌نظر می‌رسد.

 

سریال پادشاهی (Kingdom)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال‌های جذاب پیشنهادی برای جایگزینی بازی تاج‌و‌تخت

 

سریال‌ها و کتاب‌های زیادی با عنوان «پادشاهی» (Kingdom)، ساخته شده است، اما در این قسمت به سریالی بسیار جدید و تازه اشاره می‌کنیم که محصول سال ۲۰۱۹ است. به شما قول می‌دهیم این سریال نه تنها به مذاق طرفداران بازی تاج و تخت خوش بیاید، بلکه هواداران سریال‌های کره‌ای نیز حسابی از مشاهده سریال پادشاهی لذت ببرند.

 

سریال پادشاهی توسط عوامل و بازیگران کره‌ای ساخته شده و محصولی مشترک میان شبکه معروف نت‌فلیکس و کره‌جنوبی به‌حساب می‌آید. این سریال از کتاب کمیکی با نام «پادشاهی خدایان» اقتباس شده و داستان آن در دوران پادشاهی چوسان (Joseon) در کره‌جنوبی روایت می‌شود. قضیه سریال پادشاهی با بیماری مرگبار سلطان شروع می‌شود و پسر پادشاه به دنبال کشف دلایل این بیماری مرموز روانه ماجرایی عجیب و پیچیده می‌شود.

 

ترکیب داستانی باستانی و کهن از دیار کره با زامبی‌هایی مرگبار و کشنده در سریال پادشاهی باعث شده تا سریال پادشاهی به یکی از سریال‌های جذابی تبدیل شود که حتی افرادی که به سریال‌های کره‌ای علاقه ندارند نیز جذب داستان و فضای این سریال شوند. جالب است بدانید هنرپیشه محبوب کره‌ای، بائه دونا (Bae Doo-na) به‌عنوان یکی دیگر از جذابیت‌های این سریال به حساب می‌آید و تاکنون فیلم‌های خوبی مانند «کلاود اطلس» (Cloud Atlas) و سریال «۸ حس» را از بائه دونا دیده‌ایم.

 

سریال کشف جادوگران (A Discovery of Witches)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال‌های جذاب پیشنهادی برای جایگزینی بازی تاج‌و‌تخت

 

داستان‌های جادوگران تمامی ندارد و سریال «کشف جادوگران» (A Discovery of Witches) که اقتباسی قابل‌قبول از کتاب‌های «دبورا هارکنس» (Deborah Harkness) به حساب می‌آید، یکی از سریال‌های درخشان شبکه اِی. ام. سی (AMC)، و بی. بی. سی آمریکا است و در‌واقع به‌عنوان یک سریال انگلیسی ساخته شده که پس از موفقیت در شبکه‌های داخلی انگلیس به شبکه آمریکایی اِی. ام. سی نیز راه پیدا کرد. در سریال «کشف جادوگران» شاهد روایت عاشقانه‌ای میان یک جادوگر و یک خون‌آشام هستیم که لحن و روایتی انگلیسی دارد و در اولین نگاه متوجه می‌شوید که پافشاری زیادی به اصالت‌های انگلیسی دارد.

 

فصل اول سریال «کشف جادوگران» درواقع مقدمه‌ای برای پرداختن به داستان و شخصیت‌های این سریال است و تمدید شدن آن برای فصل‌های دوم و سوم حکایت از داستانی پیچیده و جذاب از خون‌آشام‌ها و جادوگران دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر از بازی تاج و تخت خوشتان آمده و به دنیای خون‌آشام‌ها نیز علاقه دارید حتماً سریال «کشف جادوگران» را به فهرست سریال‌هایی که باید ببینید اضافه کنید. این سریال ممکن است در ابتدا خسته‌کننده به نظر برسد، اما مطمئن باشید دنبال کردن این سریال ارزشش را دارد.

 

سریال ترس (The Terror)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال‌های جذاب پیشنهادی برای جایگزینی بازی تاج‌و‌تخت

 

تجربه نشان داده فیلم‌ها و سریال‌هایی که از داستان‌های واقعی ساخته می‌شوند باورپذیری بیشتری دارند و سریال ترس نیز مجموعه‌ای است که اقتباسی از کتابی معروف با همین نام دارد. این سریال که یکی از بهترین سریال‌های یکی دو سال اخیر به‌حساب می‌آید داستانی ترسناک و عجیب دارد که مدت‌ها شما را سرگرم نگه خواهد داشت.

 

داستان سریال ترس در سال ۱۸۴۵ رخ می‌دهد و در آن زمان دو کشتی برای اکتشاف راهی قطب شمال می‌شوند و پس از ماه‌ها کشتی‌رانی در آب‌های سرد و بی‌رحم به منطقه‌ای از قطب شمال می‌رسند و در میان حجم وسیعی از یخ گرفتار می‌شوند. نام این سریال از اسم یکی از این کشتی‌ها گرفته شده و کشتی «ترس» به مدت بسیار طولانی در میان یخ‌ها به دام می‌افتد. کار به جایی می‌رسد که موجوداتی عجیب و ترسناک نیز شب‌ها خدمه کشتی را شکار می‌کنند و جذابیت آن باعث شد تا به رقیبی مطرح برای بازی‌های تاج و تخت تبدیل شود.

 

سریال ترس ممکن است در قسمت‌های ابتدایی کمی کند و معمولی به نظر برسد، اما با سریال طرف هستیم که ریدلی اسکات تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد و اگر دل و جرأت تماشای فیلم‌ها و سریال‌های ترسناک را دارید سریال «ترس» بدون شک شما را ناامید نخواهد کرد.

 

سریال در بدلندز (Into the Badlands)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال‌های جذاب پیشنهادی برای جایگزینی بازی تاج‌و‌تخت

 

هزار و یک سریال تاکنون ساخته شده است و هرکدام از این سریال‌ها نیز سبک خاصی دارند، همین امر باعث می‌شود تا گاهی اوقات از سریال‌های همیشگی خسته شویم و به‌دنبال عنوان خاصی باشیم که حرف‌های متفاوتی برای گفتن داشته باشد. سریال «در بدلندز» (Into the Badlands)، یکی از همین سریال‌ها است و اگر دلتان هوای یک سریال اکشن پر زد و خورد کرده، مطمئن باشید این سریال برای شما ساخته شده است.

 

سریال در بدلندز شروعی بسیار توفانی داشت و داستان آن در دنیایی متلاشی شده روایت می‌شود که ترکیبی از زندگی قرون وسطی و زندگی در آینده را روایت می‌کند که در آن مبارزی حرفه‌ای در سرزمینی سرشار از جرم و جنایت به نبرد با دشمنان می‌رود. در این سریال چند بارون قدرتمند حضور دارند که قدرت دائم در میان آن‌ها دست به دست می‌شود. این سریال بر اساس افسانه‌ای چینی ساخته شده و به همین دلیل نیز ساختار خوب آن باعث شد تا به گزینه‌ای مناسب برای تماشا پس از سریال بازی تاج و تخت تبدیل شود.

 

سریال بیگناهان (The Innocents)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال‌های جذاب پیشنهادی برای جایگزینی بازی تاج‌و‌تخت

 

رویداد‌های ماوراءالطبیعی از آن دسته چیز‌هایی است که استفاده از آن‌ها در فیلم‌ها و سریال‌ها همیشه جذابیت خاصی برای مخاطب به‌دنبال دارد و نت‌فلیکس با سریال بیگانگان، روایتی عاشقانه را با فاکتور‌های ماوراءالطبیعی ترکیب کرده و انصافاً هم باید گفت این فرمول پاسخ داد و با سریال خوش‌ساختی طرف هستیم که تماشای آن قطعاً خالی از لطف نیست.

 

در این سریال دو جوان عاشق با نام‌های جون و هری از خانه فرار می‌کنند و پس از طی حوادثی کاشف به عمل می‌آید که جون قدرت‌های ماوراءالطبیعی دارد. این سریال شخصیت‌های زیادی دارد که دروغ‌ها و راز‌های بیشماری دارند و به همان‌اندازه که سریال جلو می‌رود به همان اندازه نیز این راز‌ها عمیق‌تر می‌شود تا تماشاگر را قسمت به قسمت با خود همراه کند.

 

سریال بیگناهان در هشت قسمت ساخته شده و در حال حاضر خبری از فصل دوم این سریال به گوش نمی‌خورد، اما مطمئن باشید فصل اول سریال بیگناهان شما را ناامید نخواهد کرد.

 

سریال هاف‌وُردز (Halfworlds)

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال‌های جذاب پیشنهادی برای جایگزینی بازی تاج‌و‌تخت

 

این سریال محصول اچ. بی. اُو است و همان‌گونه که می‌دانید اچ. بی. او سریال بد نمی‌سازد. در سریال هاف‌وُردز (Halfworlds) شاهد اثری از کارگردان اندونزیایی، جوکو انور (Joko Anwar)، هستیم که اولین فصل این سریال ارواحی خبیث با نام دِمیت (Demit)، را معرفی می‌کند. از قرار معلوم این ارواح در کنار انسان‌ها در جاکارتای اندونزی زندگی می‌کردند تا اینکه رویدادی غیرطبیعی مرز میان دنیای انسان‌ها و این ارواح را نابود می‌کند و شیاطین وارد دنیای انسان‌ها می‌شوند.

 

داستان فصل دوم سریال هاف‌وردز نیز در تایلند روایت می‌شود و با سریالی خاص سر و کار داریم که حال و هوای شما را پس از مشاهده سریال بازی تاج و تخت عوض می‌کند.

 

در این قسمت به پایان فهرست سریال‌هایی رسیدیم که تماشای آن‌ها پس از پایان بازی تاج و تخت خالی از لطف نیست. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اهل فیلم و سریال هستید و مجموعه خاصی مد نظر شماست، در قسمت نظرات این سریال و مشخصات آن را با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------