« سلام صبح ‌بخیر »‌ با چاشنی حاشیه و کنایه



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,برنامه سلام صبح بخیر

 برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» که به تدریج جا افتاده ولی همچنان با سایه سنگین «حالا خورشید» رقابت می‌کند، در دو روز گذشته با حاشیه‌های مختلفی همراه بوده که واکنش کاربران فضای مجازی و مخاطبان را به دنبال داشته است. این حاشیه‌ها به دو سوال عجیب، یکی سؤال حسین کلهر از مهمان و دیگری سوال سطحی نظرسنجی برنامه، مربوط می‌شود و دیگری نیز درباره نام بردن از یک برند پوشاک ترک در برنامه است که حسین کلهر را به توضیح واداشت.


پرواز یا بچه‌داری؟
«سلام صبح بخیر» روز یک شنبه صبح، میزبان سمیرا شبانی اولین زن خلبان بالگرد در ایران بود. در حالی که هشتگ #اراده_زن_ایرانی روی دیوار ویدئویی استودیو به چشم می‌خورد، حسین کلهر از این بانوی خلبان پرسید که دلش می‌آید فرزندش را رها و پرواز کند؟ آیا به مصدوم شدن فکر نکرده؟ پس از پاسخ منفی مهمان، توضیحی داد که کار را بدتر کرد. او گفت: «گفتم شاید ترجیح بدید بیشتر بغل دستش باشید، بیشتر بهش برسید!» وقتی مهمان خانمی به برنامه دعوت شده که با وجود محدودیت‌ها و مشکلات، توانسته به قول شعار برنامه، «اراده» کند و اولین خلبان زن در ایران شود دیگر طرح چنین سوالاتی که با هدف برنامه در تضاد است، عجیب به نظر می‌رسد. ویدئوی این قسمت در شبکه‌های اجتماعی نیز بحث‌برانگیز شد.


تبلیغ برند خارجی یا شوخی کنایه‌آمیز؟
دیروز صبح، حسین کلهر به همراه بهزاد یوسفی مجری دیگر برنامه، درباره انقراض ببر مازندران صحبت می‌کردند. کلهر در میان صحبت‌هایش به یک برند ترک اشاره کرد و گفت: «اولین شعبه السی وایکیکی که کلنگش خورد، این ببرها گفتند دیگر این جا قلمرو ما نیست، رفتند در خزر و خودشان را خفه کردند.» پس از این که ویدئوی صحبت‌های او، در فضای مجازی به عنوان تبلیغ برند خارجی منتشر شد، کلهر توضیح داد که صحبتش استعاره داشته! او گفت منظورش از ببر مازندران تولیدکننده لباس داخلی بوده که وقتی می‌بیند در خط ساحلی برندهای پوشاک خارجی هستند، تصمیم می‌گیرد برود و خودش را در دریا غرق کند. او در پایان گفت: «ما مسئول صحبت‌های خودمان هستیم، نه سوءبرداشت‌های دیگران.»


جذاب‌ترین سرمربی خارجی کیست؟!
حاشیه دیگر برنامه «سلام صبح بخیر»، مربوط به سؤال نظرسنجی دیروز آن است. دست‌اندرکاران این برنامه تصمیم گرفتند در نظرسنجی تازه خود، جذاب‌ترین سرمربی خارجی فوتبال پس از انقلاب را انتخاب کنند و هفت گزینه از سرمربی‌های خارجی تیم‌های مختلف را هم برای این پرسش درنظر گرفتند! معلوم نیست هدف برنامه از طرح چنین سؤال بی‌اهمیتی چه بوده است حتماً در حوزه فوتبال، موضوعات مهم‌تر و جذاب‌تری پیدا می‌شود که برنامه، آن را به رای و قضاوت مردم و مخاطبانش بگذارد، تا این که از طریق نظرسنجی متوجه شود به نظر عده‌ای از مردم، کدام مربی خارجی جذاب‌تر بوده. واژه «جذاب» مشخصاً به سویه‌های فیزیکی و ظاهری افراد اشاره دارد؛ موضوعی که کمترین اهمیت را در میان ویژگی‌های یک مربی فوتبال دارد.

 

روزنامه خراسان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------