آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

شروع متوسط فیلم‌های پرهیاهو



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,شروع  متوسط فیلمهای پرهیاهو

هفته گذشته فیلم «قسم» ساخته محسن تنابنده به گیشه سینماها رسید و در حالی که پیش بینی می‌شد اکران این اثر بتواند پای مخاطبان بسیاری را به سالن‌های سینماها باز کند ولی این اتفاق نیفتاد و این اثر با حضور بازیگرانی همچون مهناز افشار و سعید آقاخانی در چهار روز تنها ۱۷۸ میلیون تومان فروخت و شروعی ناامید‌کننده داشت. اکران این فیلم خالی از حاشیه نبود و نمایش افتتاحیه‌اش در مشهد با جنجال روبه‌رو شد.

ماجرا از این قرار بود که گویا عوامل فیلم می‌خواستند ویدئوی خوشامدگویی مهناز افشار بازیگر این فیلم را که در جلسه حضور نداشت برای تماشاچیان پخش کنند که در آخرین لحظات از نمایش آن ممانعت شد.محسن تنابنده ابتدا با انتشار کلیپی در اینستاگرام به این اتفاق اعتراض کرد و سپس در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها گفت ما سه دقیقه از صحبت‌های خانم مهناز افشار بازیگر فیلم را به‌صورت ضبط‌شده در اختیار داشتیم و قرار بود این ویدئو در حاشیه اکران عمومی فیلم پخش شود. ماجرا اصلا پخش زنده صحبت‌های خانم مهناز افشار نبود؛ که البته آن ویدئوی سه‌دقیقه‌ای هم مورد تایید قرار گرفته بود. جالب این است که نمایش این ویدئو و محتوای آن نیز از سه روز قبل اعلام عمومی شده بود و مردم مشهد انتظار داشتند بتوانند در زمان اکران عمومی آن را مشاهده کنند. بسیاری برای این مراسم دعوت شده بودند، اما بدون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای پخش آن لغو شد و اجازه نمایش ندادند. صحبت‌های خانم افشار در حد یک خوشامدگویی ساده بود. تنابنده درباره حواشی فیلم قسم گفت: «نکته‌ای که برایم خیلی جالب است اینکه چگونه برای فیلمی که منتخب قوه‌قضائیه بوده و تمام مجوز‌های لازم را کسب کرده و در ضمن نامزد دریافت ۶ سیمرغ از جشنواره ملی فیلم فجر بوده، این اتفاقات پیش می‌آید. چرا همه نهاد‌ها موافقند، اما فقط یک نهاد همه چیز را کنسل می‌کند؟»

در همین رابطه محمد رضا محمدی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: «پخش نشدن ویدئوی ضبط شده خانم «مهناز افشار» در جریان اکران عمومی فیلم «قسم» در پردیس سینمایی اطلس مشهد، تصمیم داخلی مدیریت سینما بوده است و مطالب آقای محسن تنابنده در اینستاگرام را تکذیب می‌کنم زیرا هیچ نهاد یا ارگانی در این زمینه دخالت نداشته و به سینما اطلس نگفته که برنامه خانم افشار در جریان اکران عمومی فیلم پخش نشود. وی افزود: مدیر این سینما به عوامل برنامه توصیه کرده است چون در اکران‌های عمومی فیلم چنین چیزی عرف نبوده و خارج از برنامه است، این اقدام انجام نشود. محمدی افزود: مدیر سینما اطلس نیز مطلب آقای تنابنده را تکذیب کرده و گفته است این حق را بر خود قائل می‌داند که علیه ایشان اعلام جرم کند.

مدیریت پردیس سینمایی اطلس مشهد نیز با انتشار پیامی نسبت به حرف‌های محسن تنابنده واکنش نشان داد. در این پیام آمده است هماهنگی‌‌های صورت گرفته با این سینما صرفا برای حضور آقایان محسن تنابنده و حسن پورشیرازی برای اکران مردمی فیلم بوده که مکاتبات لازم در این زمینه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز انجام شده بود و به همین دلیل مدیریت سینما مانع از اجرای برنامه‌ دیگری خارج از هماهنگی‌‌های انجام شده و مجوزهای دریافتی شده است. از عواقب مثبت و منفی این حواشی که بگذریم شاید دلیل دیگر فروش نه‌چندان خوب این فیلم را با وجود درخشش در جشنواره فیلم فجر با نامزدی در ۶ بخش، در سوژه نسبتا تلخ آن بتوان جست‌وجو کرد. داستان این فیلم درباره قتل زنی به نام رضوان است که خانواده و اقوام او به دنبال ثابت کردن قاتل بودن شوهر وی به دادگاه هستند.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر فیلم‌های کمدی هم با اقبال کمتری روبه‌رو می‌شوند و منتقدان معتقدند شگرد کمدی سازها برای مردم رو شده و به همین دلیل فرمول‌های قدیمی دیگر جوابگوی بازار سینما نیست.البته روزهای بسیاری تا ایام اکران فیلم «قسم» باقی مانده و شاید زود باشد درباره شکست یا موفقیتش در این بازه زمانی قضاوت کرد، ولی معمولا آغاز اکران‌ها تا حدی تعیین‌کننده سرنوشت آنهاست. از سه فیلم دیگری که از دو هفته پیش اکران خود را آغاز کرده‌اند نیز جز فیلم «قصر شیرین» که با فروش نسبتا قابل قبول یک میلیارد تومانی مواجه شده‌ است، دیگر آثار به دلایل مختلف موفقیت چندانی در گیشه‌ها نداشته‌اند. «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی که چهارشنبه دوم مرداد اکران شد، روایتی است از زندگی جلال مرادی که طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیر عمد شناخته می‌شود و... در این فیلم حامد بهداد، ژیلا شاهی، یونا تدین و نیوشا علیپور به ایفای نقش می‌پردازند.«سرکوب» به کارگردانی رضا گوران نیز که همزمان با «قصر شیرین» روی پرده سینماها رفته در مدت مشابه تنها توانسته ۳۵۴ میلیون تومان بفروشد. رضا گوران که پیش از این در تئاتر به‌عنوان کارگردانی موفق خود را تثبیت کرده بود با ساخت اولین تجربه سینمایی‌اش در کسوت کارگردان و فیلمنامه‌نویس اگرچه نظر برخی منتقدان را به خود جلب کرده، با وجود بازیگران چهره‌ای چون باران کوثری، سارا بهرامی و جمشید هاشم‌پور نشان داده تاکنون دست‌کم در گیشه چندان موفق نبوده است.

برای فروش کم فیلم کودکانه «تپلی و من» ساخته حسین قناعت شاید بتوان دلیلی دیگر یافت. اگر از پدیده‌هایی مانند «مدرسه موش‌ها»، «دزد عروسک‌ها» و فیلم‌های سینمایی مرتبط با «کلاه قرمزی» بگذریم که در سال‌های دور روی پرده رفته‌اند و همه اعضای خانواده را به سینماها کشانده بود، اکثر فیلم‌های کودکان در سال‌های اخیر مخاطبان معدودی داشته‌اند. این فیلم نیز که از دوم مرداد در سینماها روی پرده رفته تاکنون ۳۳۳ میلیون فروخته است. حسن معجونی، سامیار محمدی، میترا حجار، سیروس گرجستانی، یوسف تیموری، نادر سلیمانی و رامین ناصرنصیر از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,شروع  متوسط فیلمهای پرهیاهو

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------