ایران من" و "ابراهیم" پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال ۱۳۹۷



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,موسیقی
آلبوم "ایران من" اثر همایون شجریان و سهراب پورناظری و آلبوم «ابراهیم» با صدای محسن چاوشی پرفروش‌ترین آلبوم‌های دیجیتال سال ۱۳۹۷ شدند.

به گزارش تسنیم،  سایت بیپ‌تونز که فروشگاه دانلود قانونی موسیقی در ایران است، آماری درباره‌ی پرفروش‌ترین آثار موسیقی ایران در سال 1397 منتشر کرده است. البته این سایت رقم فروش آلبوم‌ها را اعلام نکرده و تنها به رتبه‌بندی اکتفا کرده است. در این آمار حتی خبری از اعلام تعداد فروش هر آلبوم یا تعداد فروش هر قطعه نیست. چنین آماری نوعی کُلی‌گویی است که در نهایت به بررسیِ دقیق اوضاع موسیقی کمک چندانی نمی‌کند.

در این آمار آلبوم «ایران من» در میان آثار سبک کلاسیک ایرانی به عنوان پروفروش‌ترین اثر معرفی شده است.

سبک پاپ با آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی، به عنوان پرفروش‌ترین سبک سال شناخته شد. در سبک راک آلبوم «شال» با صدای کاوه آفاق پرفروش‌ترین اثر است. موسیقی کودک، فولکلور و موسیقی فیلم نیز از جمله سبک‌های پرفروش سال گذشته بوده‌اند.

در میان 6 آلبوم پرفروش سال 97، «ایران من» تنها اثر غیر پاپ و دارنده‌ی رتبه دوم است.

آلبوم‌های «شهر دیوونه» احسان خواجه‌امیری، «کجا باید برم» روزبه بمانی، «دریا» مسیح و آرش عدل پرور، و «زندگی کن» رضا صادقی نیز رتبه‌های بعدی پرفروش‌های سال 97 را به خود اختصاص داده‌اند.

در میان سبک‌های پرفروش 97، سبک تلفیقی تنها سبکی بوده است که بیشترین میزان کاهش فروش نسبت به سال 96 را تجربه کرده است. همچنین سبک پاپ 36.5 درصد، کلاسیک ایرانی 24.5 درصد و راک 20.8 درصد از کل فروش دیجیتال موسیقی در سال 97 را از آن خود کرده‌اند.

سبک کلاسیک ایرانی با تعداد 118 آلبوم منتشر شده و سپس سبک پاپ با 85 آلبوم منتشر شده در سال 97 به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم جای گرفته و سبک کلاسیکال با 45 آلبوم منتشر شده پس از این دو، بالاتر از سبک‌های پرطرفداری چون راک و تلفیقی قرار گرفته است.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,موسیقی
 
اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,موسیقی
 
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------