یلدای تکراری و پرحاشیه تلویزیون



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,  یلدای تکراری و پرحاشیه تلویزیون

بعد از جنجال‌ها و حواشی مختلف، ویژه‌برنامه‌های یلدای تلویزیون بالاخره پنج شنبه و جمعه‌شب از شبکه‌های مختلف روی آنتن رفتند و بعضی از آن‌‌ها تا نیمه‌شب هم ادامه داشتند. اگرچه این برنامه‌ها ساعت‌های طولانی و حتی یک شب قبل از شب یلدا پخش شدند، اما جز بعضی اقدامات جزئی در بعضی از برنامه‌ها، تقریبا در همه برنامه‌ها جای یک اتفاق تازه یا ساختار متفاوت و جذاب خالی بود. طبق روال معمول تلویزیون، چهره‌ها، خوانندگان و بعضی از اهالی ورزش در این برنامه‌ها حاضر شدند و آیتم‌هایی مرتبط با یلدا در این ویژه‌برنامه‌ها پخش شد. امروز کیفیت و حواشی این برنامه‌ها را بررسی کرده‌ایم.


حضور تکراری مهمانان
این شب‌ها کافی بود، شبکه‌های مختلف تلویزیون را بالا و پایین کنید تا بعضی از چهره‌ها را در دو برنامه مختلف ببینید! زوج نرگس محمدی و علی اوجی جمعه‌شب مهمان برنامه «شب‌آرام»   و شب یلدا هم جزو مهمانان برنامه «روشن‌ترین شب» در شبکه 2 بودند. پژمان بازغی جمعه مهمان «روشن‌ترین شب» و شنبه‌شب مهمان «دورهمی» بود. محمدرضا علیمردانی که با «چهل تیکه» پا به عرصه اجرا گذاشته، شنبه‌شب ساعت 20:30 به عنوان مجری در شبکه نسیم دیده شد و کمتر از دو ساعت بعد، دوباره به عنوان مهمان و البته خواننده در برنامه «دورهمی» حضور داشت. تیم برنامه «حالا خورشید» که امسال هم مانند سال گذشته «شب‌آرام» را ویژه یلدا تدارک دیده بودند، بعضی از مهمانان آن برنامه صبحگاهی و ویژه‌برنامه سال گذشته را عینا در ویژه‌برنامه یلدایی امسال خود تکرار کردند و رشیدپور هم گفت‌وگویی تکراری با آنان داشت. زهرا نعمتی قهرمان تیراندازی، مجید اسماعیلی بازیگر نوجوان و بابا عبدا... مسگر 87 ساله، پیشتر مهمان «حالا خورشید» بوده‌اند و شنبه‌شب دوباره در «شب‌آرام» دیده شدند. حتی رشیدپور در گفت‌وگو با بابا عبدا...، درست مانند برنامه «حالا خورشید» عمل و به صورت تلفنی با همسر او در برنامه صحبت کرد! دو مهمان دیگر این برنامه یعنی شقایق دهقان و محمدرضا احمدی، یلدای سال گذشته هم مهمان برنامه «شب‌آرام» شده بودند.


مهمانان غایب
با وجود این که هرکدام از برنامه‌ها، یکی دو روز قبل مهمانان خود را اعلام کردند اما در شب‌های گذشته دیدیم که جای بعضی از آنان در ویژه برنامه‌های یلدا خالی بود. احسان علیخانی، کامبیز دیرباز، حمید گودرزی، صدیقه کیانفر و مسعود صادقلو، پنج غایب برنامه‌های یلدایی تلویزیون بودند که قرار بود به ترتیب مهمان برنامه‌های «شب‌آرام» از شبکه 3، «دورهمی» از شبکه نسیم، «ورزشگاه» از شبکه 5، «انار و برف» از شبکه 4 و «شب‌آرام» شوند. ظاهرا احسان علیخانی به دلیل بیماری و مسعود صادقلو به علت تاخیر در رسیدن به تهران، نتوانسته بودند طبق قولی که داده شده بود، در «شب‌آرام» حضور داشته باشند. در این میان صدیقه کیانفر که قرار بود مجری برنامه شبکه 4 باشد، به یک باره از شبکه 3 سردرآورد و مهمان «شب‌آرام» شد!


استفاده تلویزیون از خواننده های نوظهور
تلویزیون که مدتی‌ است طبق سلیقه عموم جوانان به بهانه‌های مختلف از حضور خوانندگان نوظهور استفاده می کند، در مناسبت یلدا نیز همین رویه را در پیش گرفت. هرکدام از این ویژه‌برنامه‌ها، میزبان خوانندگانی بودند که هنوز مدت زیادی از آغاز فعالیت رسمی‌شان در موسیقی نمی‌گذرد، اما با انتشار قطعه خاصی موفق شده‌اند نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند و مورد استقبال مردم قرار بگیرند. آرون افشار و فرزاد فرخ در برنامه «شب‌آرام» قطعات پرطرفدار خود را خواندند، امیر چهارم به برنامه «ورزشگاه» آمد و مهراد جم تیتراژ ویژه‌برنامه «فرمول یک» را خواند. نکته قابل توجه این است که مشخص نیست کدام خوانندگان جوان،  حضوری رپرتاژی  در این برنامه ها داشته اند.


یادی از پیش کسوت‌ها
امسال یکی از قشنگ‌ترین اتفاقات ویژه‌برنامه‌های یلدایی تلویزیون در شبکه‌های مختلف، توجه ویژه به استفاده از حضور هنرمندان و چهره‌های پیش کسوت بود که کاملاً با ذات مناسبت شب یلدا تناسب داشت. مهدی فقیه مهمان برنامه «روشن‌ترین شب»، مهوش وقاری و همسرش محسن قاضی‌مرادی، گیتی معینی و صدیقه کیانفر مهمان برنامه «شب‌آرام»، رابعه مدنی و آفرین عبیسی مجری بخشی از برنامه «انار و برف» و محمدعلی کشاورز مهمان برنامه «چهل تیکه» بودند. هرکدام از این برنامه‌ها با گفت‌وگو با آنان و یادآوری آثارشان، به نوعی به آن‌ها ادای دین کردند.


تعارف و تمجید؛ پای ثابت گفت‌وگوها
اگرچه ویژه‌برنامه‌ها به بهانه شب یلدا پخش می‌شد اما محتوای گفت‌وگو با چهره‌ها کمتر به این مناسبت ربط داشت. تقریباً در تمام برنامه‌ها، مهمانان از هر دری، از کل‌کل‌های فوتبالی، وضعیت حرفه و کارشان گرفته تا بعضی مسائل اجتماعی و یلدا صحبت کردند. صحبت‌هایی که قبلاً در برنامه‌های دیگر هم از زبان آنان شنیده بودیم. البته بخش ثابت بسیاری از گفت‌وگوها نیز مربوط به تعریف و تمجید مجری و مهمان از یکدیگر و تعارفات معمول بود. این تحسین‌ها در برنامه «شب‌آرام» به اوج رسید و بیشتر مهمانان از شخص رضا رشیدپور تعریف و تمجیدهای زیادی کردند.


موسیقی زنده در «فرمول یک»
معمولاً خوانندگان در برنامه‌های تلویزیون، به صورت زنده اجرا نمی‌کنند و تنها ترانه‌ای راکه در استودیو پخش می‌شود، لب‎‌خوانی می‌کنند، اما در ویژه‌برنامه «فرمول یک» برخلاف دیگر برنامه‌ها، شاهد اجرای زنده بودیم. پرواز همای و مصطفی راغب، در این برنامه به صورت زنده قطعاتی را اجرا کردند. پرواز همای، همراه با ساز خود قطعه‌ای را خواند و این تماشای اجرای او را برای مخاطبان جذاب‌تر می‌کرد. در قسمت اول این ویژه‌برنامه هم یک گروه موسیقی، به صورت زنده در استودیو، آهنگ آذری نواختند.


اجرای پلی‌بک رضا رشیدپور
در بخشی از برنامه «شب‌آرام»، فرزاد فرخ از رضا رشیدپور درخواست کرد قطعه‌ای را به صورت زنده اجرا کند، رشیدپور هم از این درخواست استقبال کرد و صدای موسیقی بلند شد. او خطاب به نوازندگان که آهنگ‌های مختلف را اجرا می‌کردند، گفت که موسیقی آهنگ «ای ایران» را بزنند تا او بخواند و شروع به خواندن این قطعه کرد. از آن جایی که رضا رشیدپور خواننده نیست و مانند آن‌ها در لب زدن به صورت هماهنگ با آهنگ، مهارت ندارد معلوم شد که همه این‌ها از قبل برنامه‌ریزی و این آهنگ قبلاً ضبط شده بود، بنابراین او اصلا آهنگ را به صورت زنده نمی‌خواند!


«دورهمیِ» تکراری مدیری و چهره‌ها
ویژه‌برنامه «دورهمی» در قسمت اول، بازگشت قدرتمندی نداشت و مانند قسمت‌های قبل با همان ساختار همیشگی و بدون هیچ تغییر خاصی روی آنتن رفت. البته مهران مدیری وعده تغییرات در قسمت‌های بعدی این برنامه را که قرار است از 11 دی‌ماه، سه روز در هفته پخش شود، به مخاطبان داد. جدا از ساختار برنامه، استندآپ مهران مدیری طبق معمول با کنایه‌ها و شوخی‌های پرحاشیه‌ای همراه بود. او در بخشی از اجرای خود، همزمان به تصمیمات برای پخش «دورهمی» و صحبت رئیس جمهور درباره زمان مطلع شدن از افزایش قیمت بنزین، کنایه زد و گفت: «من خودمم تازه جمعه صبح فهمیدم «دورهمی» می‌خواد پخش بشه!» ویدئوی این بخش از برنامه در فضای مجازی وایرال شد و واکنش‌های فراوانی به دنبال داشت.
 
جنجال دستمزد مدیری و رشیدپور
روز گذشته بحث دستمزد مهران مدیری و رضا رشیدپور در برنامه‌های «دورهمی» و «شب‌آرام» حسابی داغ بود. دیروز روزنامه فرهیختگان در گزارش مفصلی به برنامه «دورهمی» پرداخت و نوشت که مهران مدیری برای اجرای هر قسمت از برنامه، 350 میلیون تومان دستمزد می‌گیرد و علاوه بر آن 30 درصد از درآمد آگهی‌هایی را که قبل و بعد از برنامه و در حین آن پخش می‌شود، دریافت می‌کند. فرید مدرسی فعال رسانه‌ای در واکنش به این گزارش در توئیتر خود نوشت: «روزی را می‌بینم که مهران مدیری قربانی سیاست‌نادانی خود می‌شود، روزی که گویند موش‌ها به دنبال سوراخ می‌گردند.» یک روزنامه‌نگار ورزشی هم در صفحه توئیتر خود با کنایه به جمع‎‌آوری سکه برای آزادی زندانیان در «شب‌آرام» مدعی شد که رضا رشیدپور برای اجرای دو قسمت این برنامه، یک میلیارد تومان دستمزد گرفته است. اگرچه این خبر با واکنش شبکه 3 مواجه شد و یکی از مدیران این شبکه در واکنشی نوشت: «برای برنامه «شب آرام» هنوز هیچ قراردادی با تهیه‌کننده بسته نشده و شایعه مبلغ دستمزد آقای رشیدپور با واقعیت فاصله بسیاری دارد.»

 

روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------