آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

فروش جهانی ۲۰۱۹ سینما رکورد زد



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سینما
مجموعه فروش گیشه جهانی سینما در سال ۲۰۱۹ در حالی به ۴۲.۵ میلیارد دلار رسید که سیمای آمریکای شمالی با نزول ۴ در صدی فروش در گیشه همراه بود.

سینمای جهان در سال ۲۰۱۹ سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و توانست مجموع فروش سالانه خود را به رکورد جدید ۴۲.۵ میلیارد دلار برساند، این در حالی است که سینمای آمریکا با فروش ۱۱.۴ میلیارد دلاری در مقایسه با آمار ۱۱.۸۸ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۸، رشد منفی چهار درصدی را تجربه کرده است که این امر می‌توان به عدم موفقیت برخی از دنباله‌های سینمایی‌ پرهزینه هالیوودی مرتبط دانست. ۳۱.۱ میلیارد دلار از درآمد سالانه سینمای جهان از محل گیشه بین‌الملل (کشورهایی به غیراز آمریکا) حاصل شده و این اولین باری است که درآمد گیشه بین‌الملل با رشد ۴ درصدی به رقمی بالاتر از ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد. میزان درآمد گیشه جهانی سینما نیز با ۲ درصد افزایش نسبت به آمار ۴۱.۷ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۸ همراه بوده است. چین، ژاپن، کره‌جنوبی، فرانسه، آلمان، روسیه، مکزیک، اسپانیا، برزیل و ایتالیا از مهم‌ترین بازارهای بین‌المللی سینما در سال گذشته میلادی بودند. 

 

امسال کمپانی دیزنی با فیلم «انتقام جویان: آخر بازی» که با فروش ۲.۷۹ میلیارد دلاری در گیشه جهانی همراه بود توانست رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را از فیلم «آواتار» (۲.۷۸ میلیارد دلار) بگیرد. «شیرشاه» (۱.۶۶ میلیون دلار)، «منجمد ۲» (۱.۳۳ میلیارد دلار)، «کاپیتان مارول» (۱.۱۲ میلیارد دلار)، «داستان اسباب‌بازی ۴» (۱.۰۷ میلیارد دلار) و «علاء‌الدین» (۱.۰۵ میلیارد دلار) پرفروش‌ترین فیلم‌های دیزنی در سال گذشته بودند. دیزنی در مجموع با فروش ۱۱.۱ میلیارد دلار، ۲۶ درصد از گیشه جهانی سینما را به خود اختصاص داد.«مرد عنکبوتی: دور از خانه « (۱.۱۳  میلیارد دلار) محصول استودیو مارول دیزنی و «جوکر» محصول کمپانی برادران وارنر با فروش ۱.۰۶ میلیارد دلار نیز از دیگر مهم‌ترین فیلم‌های میلیاردی سینمای جهان در گیشه بودند. 

 

 بهار

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------