«شنای پروانه» از فیلم‌های مهم جشنواره امسال است/ یک روایت ملتهب



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,آرش قاسمی
آرش قاسمی صداگذار فیلم سینمایی «شنای پروانه» از آثار راه یافته به سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر معتقد است فیلمنامه این فیلم از «متری شیش و نیم» سعید روستایی قوی‌تر است.

آرش قاسمی صداگذار آثار سینمایی در گفتگو با مهر درباره فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت که به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر راه یافته و کار صداگذاری آن را انجام داده است، گفت: «شنای پروانه» اولین فیلم بلند محمد کارت است البته پیش از این تقریباً تمام آثار او را من صداگذاری کرده بودم. این فیلم او تقریبا یک فضای مستندگونه از تمامی فیلم‌های محمد کارت را دارد و می‌شود ردپای مستندهای «خون مردگی» و «آوانتاژ» و یا فیلم کوتاه «بچه خور» را در «شنای پروانه» هم دید.

 

قاسمی معتقد است: در طول تماشای فیلم «شنای پروانه» بیشتر از اینکه حس کنید یک فیلم داستانی می‌بینید احساس می‌کنید یک فیلم مستند با قالب داستان را می‌بینید.

 

وی افزود: من وقتی فیلمنامه «شنای پروانه» را خواندم احساس کردم حتی می‌تواند از «متری شیش و نیم» قوی‌تر باشد. ضمن اینکه «شنای پروانه» فضای به شدت جنوب شهری و قصه جذابی دارد. به نظرم یکی از فیلم‌های مهم جشنواره امسال است.

 

این صداگذار در پایان بیان کرد: صداگذاری «شنای پروانه» یک کار ذهنی بود به طوری که سعی کردیم تمام فیلم از نگاه برادر یکی از شخصیت‌ها باشد چراکه فیلم به شدت ملتهبی است و یکی از آن فیلم‌هایی است که می‌شود از آن دفاع کرد.

 

«شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی رسول صدرعامل از فیلم‌های حاضر در دو بخش «نگاه نو» و «سودای سیمرغ» سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------