موفق‌ترین فیلم‌های اکران۲۰۲۰



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,موفق‌ترین فیلم‌های اکران۲۰۲۰

هفته گذشته سینمای جهان با اکران فیلم‌های جدیدی از جمله دو فیلم «پسران بد برای زندگی» با بازی ویل‌اسمیت و «دولیتل» با نقش‌آفرینی رابرت داونی جونیور امیدهای فروش را در سومین هفته سال تازه میلادی محک زد. هفته گذشته پرفروش‌ترین فیلم روی پرده در سینمای جهان «پسران بد برای زندگی» بود که در سه روز پایان هفته نزدیک به ۶۰ میلیون دلار گیشه داشت و پیش‌بینی می‌شود در چهار روز به مرز ۷۰ میلیون دلار برسد. ویل اسمیت که چندی پیش با فیلم «مرد دو پیکر» یکی از بدترین اکران‌های عمر هنری‌اش را پشت‌سر گذاشت، نقش اصلی و ستاره فیلم «پسران بد» است. او در فیلم جدید با آغوش گرم تماشاگران و منتقدان سینما روبه‌رو شده است. از زمان اکران نخستین قسمت «پسران بد» ۱۷ سال می‌گذرد. آن فیلم با بازی ویل اسمیت و مارتین لارنس روی پرده سینما رفت و پس از آن در سال ۲۰۰۳ قسمت دوم فیلم به بازار سینما عرضه شد. ویل اسمیت یکی از تهیه‌کنندگان «پسران بد برای زندگی» در کمپانی فیلم‌سازی سونی‌پیکچرز است. کارگردانی این قسمت از «پسران بد» را فیلمسازان جوانی به نام عادل‌ العربی و بلال فلاح به عهده داشتند.سونی در چند وقت اخیر فیلم‌های موفقی روی پرده سینما فرستاده است که از میان آنها می‌توان به «جومانجی» اشاره کرد.

 

 رکورد ۷۰۰ میلیون دلاری

هفته پیش همچنین فیلم «جومانجی: مرحله بعد» در جمع فیلم‌های پرفروش در حال اکران بود. این فیلم توانست پس از چند هفته از «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» پیشی بگیرد. فروش جهانی این فیلم با بازی دواین جانسون و کوین هارت تاکنون به رقمی بالاتر از ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است. یکی از دلایل اصلی موفقیت «جومانجی» را می‌توان در ترکیب هوشمندانه کمدی و ماجراجویی در بستر داستانی تخیلی دانست. ترکیب موفق دواین جانسون، کوین هارت و البته جک بلک در این فیلم همچنان توانایی جذب مخاطب دارد و می‌توان به ادامه آن امید بست.«جومانجی» در اصل با حضور رابین ویلیامز ستاره نابغه دنیای کمدی به سینما معرفی شد. پس از مرگ ویلیامز، سونی با به خدمت گرفتن ستاره‌های اکشن و کمدی سینما به این داستان جان دوباره بخشید و حال قسمت دوم آن در حال اکران است.

 

 تحسین ۱۹۱۷

از فیلم‌های مدعی امسال سینما که هم جایزه می‌گیرد و هم خوب می‌فروشد باید به «۱۹۱۷» اشاره کرد. این درام جنگی به کارگردانی سم مندس چند روز پیش جایزه بهترین فیلم سال را از انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا گرفت و پیش از آن نیز جایزه بهترین فیلم درام گلدن گلوب را گرفته بود. داستان «۱۹۱۷» در دوران جنگ جهانی اول روی می‌دهد و طوری فیلمبرداری شده است که تماشاگر گمان می‌کند از آغاز تا پایان فیلم در یک برداشت فیلمبرداری شده است. فیلمبرداری که این شاهکار را به انجام رساند، راجر دیکینز است. این فیلم دو هفته پیش از پرفروش‌های سینما بوده و فروش جهانی‌اش تا اینجای کار به بیش از ۱۳۹ میلیون دلار رسیده است.

 

 بازار آسیایی‌ها

در سال‌های اخیر کمتر فیلمی از سینمای آسیا توانسته است به جایگاهی برسد که اکنون در اختیار «انگل» است. شاهکار بونگ جون هو در جشنواره کن نخل طلایی گرفت و بسیاری از منتقدان مشهور سینما را به تحسین واداشت. در ادامه نماینده کره‌جنوبی در اسکار همانند یکی از مدعیان هالیوودی اسکار در مراسم مختلف نامزد معتبرترین جوایز سینمای جهان شد و از بسیاری از حلقه‌های سینمایی جهان جایزه گرفت. در تازه‌ترین نمونه می‌توان به جایزه گروه بازیگری انجمن بازیگران آمریکا اشاره کرد که تا پیش از این به هیچ فیلم خارجی اهدا نشده بود. «انگل» در گیشه هم درخشان بوده است و فروش جهانی فراتر از ۱۳۹ میلیون دلار دارد. البته که اکران فیلم هنوز ادامه دارد و در آمریکا با افزایش تعداد سینماهای محل اکران فیلم فروشی صعودی پیدا کرده است. برنده نخل طلایی کن نامزد و شانس دریافت چندین جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه هم شده است.

 

 ناکام‌های اکران

از دیگر فیلم‌هایی که هفته پیش برای نخستین بار روی پرده رفت می‌توان به اقتباس سینمایی از داستان «دکتر دولیتل» با بازی رابرت داونی‌جونیور اشاره کرد. رابرت داونی‌جونیور را برای بازی در نقش «مرد آهنی» در سری فیلم‌های «انتقام‌جویان» می‌شناسیم. او در این فیلم نقش فردی را بازی می‌کند که توانایی حرف زدن با حیوانات را دارد. «دکتر دولیتل» شخصیت‌ اصلی مجموعه داستان‌هایی به قلم هیو لافتینگ است. پیش از این نیز فیلم‌هایی با اقتباس از این داستان ساخته شده که معروف‌ترینشان با بازی ادی مورفی سال ۱۹۹۸ به بازار سینما عرضه شد. حالا کمپانی یونیورسال با سرمایه‌گذاری ۱۷۵ میلیون دلاری سعی دارد سری فیلم‌هایی با استفاده از این داستان‌ها به سینما عرضه کند. البته در گام نخست و روزهای آغازین اکران آن طور که باید گیشه خوبی نداشت. در «دولیتل» جدید آنتونیو باندراس هم نقش‌آفرینی کرده است. سهم این فیلم گران‌قیمت از گیشه هفته گذشته دنیای سینما اندکی بیش از ۵۷ میلیون دلار بود. باید منتظر ماند و دید که آیا اکران در چین می‌تواند فیلم را نجات دهد یا خیر.

 

 روزنامه دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------