افشای راز تابلویی که بعد از سرقت پس فرستاده شد



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,افشای راز تابلویی که بعد از سرقت پس فرستاده شد
دو مرد به سرقت و سپس بازگرداندن تابلو نقاشی از «گوستاو کلیمت» ـ هنرمند مشهور اتریشی ـ اعتراف کردند.

سارقان تابلو نقاشی مسروقه‌ای از «گوستاو کلیمت» که اخیرا پس از ۲۲ سال در همان گالری ایتالیایی که در آن‌جا به سرقت رفته بود کشف شد، اعتراف کردند خود این اثر هنری را به محل سرقت بازگردانده‌اند!

 

کارشناسان روز جمعه صحت اصالت تابلو نقاشی «پرتره بانو» را تایید کردند. این اثر هنری ماه دسامبر در حالی که در یک کیسه پلاستیکی در یکی از دیوارهای گالری «ریچی اودی» واقع در شهر «پیاچنزا»‌ پنهان‌ شده بود، کشف شد.

 

پلیس این دو مرد را که به نظر می‌رسد از اعضای یک باند بزرگ باشند پس از آنکه روزنامه محلی « Libertà» اعتراف‌نامه‌ای از این دو مرد درباره سرقت سال ۱۹۹۷ دریافت کرد،‌ مورد بازجویی قراردارد.

 

این دو مرد که دهه ۶۰ زندگیشان را سپری می‌کنند، در نامه‌ای که به این روزنامه ارسال کرده بودند، نوشتند: «ما سارقان تابلو نقاشی «پرتره یک بانو» اثر «گوستاو کلیمت» هستیم و با بازگرداندن این تابلو نقاشی یک هدیه به شهر داده‌ایم.»

 

وکیل این دو مرد در گفت‌وگو با نشریه «گاردین»‌ بیان کرد: «آن‌ها می‌گویند این تابلو نقاشی را چهار سال پیش در دیوار قرار داده‌اند. اما ما هنوز جزئیات کامل این ماجرا و اطلاعاتی درباره اینکه در تمام این سال‌ها این اثر هنری کجا نگهداری می‌شده است در دست نداریم. آن‌ها سال‌ها پیش به سرقت این اثر اعتراف کرده بودند ولی کسی حرف آن‌ها را باور نکرده بود.»‌

 

این وکیل افزود: «اظهارات آن‌ها درباره این تابلو مبهم است اما مدعی هستند که این اثر هنری تمام این سال‌ها در دیوار پنهان نشده بوده؛‌ من یک کارشناس تخصصی نیستم اما اگر این تابلو نقاشی در تمام این سال‌ها در آن حفره نگهداری شده بود تا این حد سالم باقی نمی‌ماند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------