استقبال ازسینمای امیدبخش



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,استقبال ازسینمای امیدبخش

سرانجام در میان سلطه بی‌چون و چرای فیلم‌های کمدی در بازار اکران، یک فیلم غیرکمدی مخاطبان سینماها را به خود جلب کرد تا همچنان بتوان از درام‌های سینمایی در بازار سینمای ایران دفاع کرد. در روزهای سرد زمستانی که گیشه سینماها رونق تابستان را از دست داده است، فیلم‌های روی پرده به سختی می‌توانند مخاطبان خود را به سالن‌های سینما بکشانند و دخل فروش خود را پر کنند.

 

امسال اما از ابتدا به نظر می‌رسید برای این سیر نزولی در نیمه دوم سال تمهید لازم اندیشیده شده است. انتخابی یا اجباری، اکران چند فیلم کمدی به نیمه دوم سال افتاد تا این کاهش فروش را جبران کند. «زیر نظر»، «جهان با من برقص» و «خوب، بد، جلف۲؛ ارتش سری» ازجمله این فیلم‌ها بودند که در این میان «خوب، بد، جلف» از اکران انصراف داد تا در رقابت جشنواره فیلم فجر حاضر شود. اما دو فیلم دیگر در کنار «مطرب» و «چشم و گوش بسته» که حالا بیش از ۱۱ هفته اکران را پشت سر گذاشته‌اند فیلم‌های کمدی‌ای هستند که قرار بود نجات‌بخش گیشه سینمای ایران در نیمه دوم سال باشند.

 

هدفی که تا حدودی با فروش خوب «مطرب» دست‌یافتنی به نظر می‌رسید اما با اتفاقاتی که در دی ماه رخ داد این هدف دور و دورتر شد و عملا فیلم‌های مجید صالحی و سروش صحت با بدشانسی روبه‌رو شدند و نتوانستند میزان مورد توقع فروش را در گیشه سینماها به ثبت برسانند. اگر بخواهیم از صدر جدول که همچنان در دست مصطفی کیایی و «مطرب» است بگذریم، رقابت جایگاه دوم جدول اکران میان «زیر نظر» و «جهان با من برقص» را این هفته بالاخره سروش صحت و فیلمش «جهان با من برقص» بردند. فیلمی که این روزها توجه دوستداران سینما را به خود جلب کرده و واکنش‌های مثبت زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشته است.

 

آنقدر که با وجودی که سوژه اصلی فیلم با محوریت مرگ پیش می‌رود اما اغلب کاربران شبکه‌های اجتماعی از حال خوب و امیدی که فیلم به مخاطب خود تزریق می‌کند،‌نوشته‌اند. علی مصفا، جواد عزتی، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی و دیگر رفقایشان که در این فیلم مقابل دوربین سروش صحت رفته‌اند تا یک مهمانی متفاوت را به تصویر بکشند، در این هفته فروش ۹۷۴ میلیون تومانی را در گیشه سینماها ثبت کردند و با اختلاف کمی بالاتر از «زیر نظر» با ۸۹۶ میلیون تومان و پایین‌تر از «مطرب» با یک‌ میلیارد و ۵۵ میلیون تومان قرار گرفتند.

 

«چشم و گوش بسته» فیلم بعدی جدول اکران با ۴۶۰ میلیون تومان و انیمیشن «بنیامین» هم فیلم دیگری است که ۲۶۶ میلیون تومان فروش را به دست آورده است. طبق آنچه در سامانه فروش سینمای ایران ثبت شده، در هفته‌ای که گذشت مجموع فروش سینماها رقم ۴ میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان بود که ۲ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان از این رقم سهم سینماهای تهران بود. ۴۱۸ هزار و ۷۱ نفر در این هفته برای تماشای فیلم‌های روی پرده به سینما رفتند که ۱۶۹ هزار و ۲۷۱ نفر آنها را تهرانی‌ها تشکیل می‌دادند.

 

 روزنامه دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------