پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما را بشناسید



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما
اگرچه بهترین فیلم‌ها همیشه پرفروش‌ترین فیلم‌ها نیستند اما عناوینی که مورد استقبال اهالی سینما قرار می‌گیرند، همیشه جذابیت‌های ویژه‌ای دارند.

به گزارش ایرنا، این روزها سینما بیشتر از آن که هنر باشد، یک صنعت گسترده و پیچیده است. استودیوهای سینمایی در سراسر جهان، تلاش می‌کنند تا فیلم‌های هیجان‌انگیز و جالبی بسازند که در جذب تماشاگر موفق باشند. بنابراین فیلم‌های سینمایی پرفروشی که هر سال منتشر می‌شوند، لزوما قرار نیست کیفیت هنری بالایی داشته باشند. اما عناوینی که محبوب و مشهور هستند، قطعا جذابیتی دارند که موفق شده‌اند تماشاگران بسیاری را راهی سینماها کنند.

 

یکی از بهترین راه‌ها برای انتخاب فیلم‌های جذاب و دوست‌داشتنی، شناخت پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی است. آثاری که در گیشه‌ها موفق بوده‌اند، نه تنها برای سازندگانشان سود بسیاری به همراه داشته‌اند بلکه خاطرات ارزشمندی برای تماشاگرانشان ساخته‌اند. در ادامه می‌توانید پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما را بررسی کنید.

 

(انتقام‌جویان: پایان بازی) Avengers: End Game

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما

 

فروش جهانی: ۲.۷۹۷.۸۰۰.۵۶۴ دلار

 

از سال ۲۰۰۸ که استودیوهای مارول تصمیم گرفتند کتاب‌های مصور مرد عنکبوتی، کاپیتان آمریکا و هالک را تبدیل به فیلم‌های سینمایی کنند، بیش از ۱۲ سال می‌گذرد. در طول این سال‌ها، مارول فیلم‌های متعددی را براساس کتاب‌های مصور خود ساخت که یکی از دیگری موفق‌تر بودند. اما «پایان بازی» که سال ۲۰۱۹ اکران شد، نقطه‌ی اوج فیلم‌های مارول بود که همه‌ی شخصیت‌های مثبت و منفی فیلم‌های قبلی را گرد یکدیگر جمع کرده بود. بنابراین با یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های چند سال اخیر مواجه بودیم. استقبال از «پایان بازی» آن‌قدر زیاد بود که فیلم موفق شد به پرفروش‌ترین فیلم سینما تبدیل شود.

 

(آواتار) Avatar

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما
 
فروش جهانی: ۲.۷۹۰.۴۳۹.۰۰۰ دلار

 

این فیلم در سال ۲۰۰۹ اکران شد و نخستین فیلم سینما بود که برای اکران به صورت سه بعدی آماده شده بود. بنابراین اکران گسترده‌ی فیلم به صورت سه بعدی، بسیاری از هواداران سینما را به مقابل پرده‌ی نقره‌ای کشاند. البته داستان جذاب و تخیلی فیلم که ریشه‌های معنوی و احساسی هم داشت، در موفقیت آن بی‌تاثیر نبود. با این حال «آواتار» برای ده سال پرفروش‌ترین فیلم سینما بود. جیمز کامرون، کارگردان شناخته‌شده‌ی فیلم تایید کرده که به‌زودی برای ساخت فیلم‌های بعدی «آواتار» بازمی‌گردد.

 

(تایتانیک) Titanic

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما

 

فروش جهانی: ۲.۱۹۴.۴۳۹.۵۴۲ دلار

 

فیلم «تایتانیک» با هنرنمایی لئوناردو دی‌کاپریو و کیت وینسلت در سال ۱۹۹۷ اکران شد. این فیلم را هم جیمز کامرون کارگردانی کرده و داستان آن درباره‌ی زوج عاشقی است که در کشتی تایتانیک بایکدیگر همراه می‌شوند. «تایتانیک» یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های عاشقانه‌ی تاریخ سینما است که برای ۱۲ سال پرفروش‌ترین فیلم سینما بود.

 

(جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) Star Wars: The Force Awakens

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما

 

فروش جهانی: ۲.۰۶۸.۲۲۳.۶۲۴ دلار

 

فیلم‌های «جنگ ستارگان» بخش مهمی از تاریخ فیلم‌های علمی تخیلی هستند. محبوبیت و شهرت این فیلم‌ها آن‌قدر زیاد بود که وقتی جدیدترین فیلم آن پس از سال‌ها اکران شد، هواداران سینماها را تسخیر کردند. این فیلم با فروشی بیشتر از دو میلیارد دلار، حالا چهارمین فیلم پرفروش سینما است. نکته جالب‌تر این است که میان همه‌ی فیلم‌های پرفروش سینما، «نیرو برمی‌خیزد» بیشتر از ۴۵درصد از درآمد خود را در خاک آمریکا به دست آورد. نکته‌ای که بیانگر محبوبیت بسیار این فیلم‌های سینمایی در آمریکای شمالی است.

 

(انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت) Avengers: Infinity War

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما

 

فروش جهانی: ۲.۰۴۸.۳۵۹.۷۵۴ دلار

 

پیش از آن که «پایان بازی» در سال ۲۰۱۹ فرا برسد، «جنگ ابدیت» در سال ۲۰۱۸ اکران شد. این فیلم هم موفقیت بزرگی را تجربه کرد. چراکه داستان فیلم‌های مارول را گسترش می‌داد و شخصیت‌های بیشتری را وارد داستان اصلی فیلم‌ها می‌کرد. بنابراین فروشی فراتر از دو میلیارد دلار، چندان هم غیرقابل پیش‌بینی نبود.

 

(دنیای ژوراسیک) Jurassic World

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما

 

فروش جهانی: ۱.۶۷۰.۴۰۰.۶۳۷ دلار

 

سه‌گانه‌ی فیلم‌های «پارک ژوراسیک» که در سال‌های ۱۹۹۳، ۱۹۹۷ و ۲۰۰۱ اکران شد، موفقیت بزرگی در سینما بود. چهارده سال پس از پایان این مجموعه و در سال ۲۰۱۵، نسل جدیدی از فیلم‌های این مجموعه به سینماها بازگشتند. فیلم «دنیای ژوراسیک» نخستین بازگشت دایناسورها به سینماها بود. این فیلم مورد استقبال باورنکردنی تماشاگران سینما قرار گرفت. بنابراین دنباله‌ی آن در سال ۲۰۱۸ و با نام «امپراطوری سقوط‌کرده» اکران شد که آن هم بیشتر از یک میلیارد دلار فروش داشت. سومین فیلم «دنیای ژوراسیک» در سال ۲۰۲۱ به سینما بازمی‌گردد.

 

(شیر شاه) The Lion King

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما

 

فروش جهانی: ۱.۶۵۶.۹۴۳.۳۹۴ دلار

 

دیزنی یکی از موفق‌ترین استودیوهای سینمایی است که از سال‌های دور دستی بر آتش فیلم‌های پرفروش دارد. آن‌ها در سال‌های دهه‌ی ۹۰ دو انیمیشن از مجموعه «شیر شاه» اکران کردند که مورد استقبال بسیاری از هواداران سینما قرار گرفت. سال‌ها از شهرت و محبوبیت این فیلم‌ها گذشت و دیزنی تصمیم گرفت نسخه‌ی بازسازی این انیمیشن‌ها را در سال ۲۰۱۹ اکران کند. فیلم جدید که با کمک فناوری‌های پیشرفته‌ی سینمایی از حالت دوبعدی انیمیشن‌ها به شکلی طبیعی تغییر کرده بود، مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت. اگرچه داستان فیلم شباهت بیش از حدی با انیمیشن‌ها دارد و منتقدان هم آن را دوست نداشتند اما فیلم موفق شد بیش از یک میلیارد و پانصد میلیارد دلار در سراسر جهان بفروشد.

 

(انتقام‌جویان) The Avengers

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما

 

فروش جهانی: ۱.۵۱۸.۸۱۲.۹۸۸ دلار

 

این فیلم در سال ۲۰۱۲ اکران شد و نخستین فیلمی بود که ابرقهرمان‌های مشهور مارول را گرد یکدیگر جمع کرد. بنابراین تماشاگرانی که فیلم‌های قبلی مارول را دیده بودند، با هیجان بیشتری برای تماشای «انتقام‌جویان» به سینماها آمدند. وقتی اکران فیلم به پایان رسید، «انتقام‌جویان» به سومین فیلم پرفروش سینما تبدیل شده بود اما در هشت سال اخیر به رتبه هشتم سقوط کرد. نکته‌ی جالب این است که دنباله‌ی فیلم با نام «عصر اولتران‌ها» در سال ۲۰۱۵ اکران شد و فروش کم‌تری را تجربه کرد.

 

(خشن ۷) Furious ۷

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما

 

فروش جهانی: ۱.۵۱۵.۰۴۷.۶۷۱ دلار

 

مجموعه‌ی فیلم‌های «سریع و خشن» در سال ۲۰۰۱ آغاز شد. هواداران سینما تقریبا هر دو یا سه سال، برای تماشای قسمت جدیدی از فیلم‌های این مجموعه به سینماها می‌رفتند. وقتی قسمت هفتم فیلم با نام «خشن ۷» اکران شد، هواداران علاقه‌ی بیشتری برای تماشای فیلم داشتند. چراکه مرگ پاول واکر، بازیگر مشهور فیلم، همه‌ی طرفداران «سریع و خشن» را تحت تاثیر قرار داده بود. او پیش از پایان فیلم‌برداری فیلم و با تصادف جان خود را از دست داد. بنابراین بسیاری از صحنه‌های فیلم که بدون فیلمبرداری واکر باقی مانده بود، با حضور بدلکار و جلوه‌های ویژه کامل شد.

 

(یخ‌زده ۲) Frozen ۲

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما

 

فروش جهانی: ۱.۴۸۸.۸۲۴.۹۸۸ دلار

 

وقتی انیمیشن «یخ‌زده» در سال ۲۰۱۳ اکران شد، کم‌تر کسی فکر می‌کرد داستان پیچیده‌ی دو خواهر به پرفروش‌ترین انیمیشن دنیا تبدیل شود. با این حال این اتفاق رخ داد و «یخ‌زده» موفق شد تنها ۲۰ میلیون دلار کم‌تر از یک میلیارد و سی‌صد میلیون دلار فروش داشته باشد. اما دیزنی عجله‌ای برای ساخت قسمت دوم این انیمیشن نداشت و آن‌ها با فاصله‌ای تقریبا هشت ساله «یخ‌زده ۲» را برای آخرین روزهای سال ۲۰۱۹ آماده کردند. در شرایطی مشابه با بازسازی انیمیشن‌های «شیر شاه»، منتقدان از «یخ‌زده ۲» راضی نبودند اما همه‌ی کودکانی که «یخ‌زده» را در سال ۲۰۱۳ تماشا کرده بودند، برای تماشای دنباله‌ی آن بازگشتند. بنابراین رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن سینما به دنباله‌ی «یخ‌زده» رسید.

 

فراموش نکنید که این لیست از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما، بدون احتساب نرخ تورم مرتب شده‌ است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------