آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

«عشق تعطيل نيست» را ببینیم؟



بازيگران و عوامل «عشق تعطيل نيست» از اين سريال شبكه نمايش خانگي مي‌گويند.

 

سريال‌هاي شبكه نمايش خانگي پس از طي دوره آزمون و خطا به ثبات رسيده‌اند و هر روز خبرهايي از توليد يك سريال پرستاره با تيم تولید حرفه‌ای شنيده مي‌شود سريال‌هايي كه فارغ از سياست‌هاي دست و پاگير تلويزيون و با بودجه‌هاي بالاتر و ستاره‌هايي كه حاضر نيستند با شرايط تهيه كننده‌هاي تلويزيوني كار كنند، ساخته مي‌شوند.

يكي از اين سريال‌ها «عشق تعطيل نيست» به كارگرداني بيژن بيرنگ است كه با حضور محمدرضا گلزار، مهناز افشار و كلي بازيگر ديگر در حال ساخت است و قطعا تا پيش از نوروز به شبكه نمايش خانگي مي‌آيد. عشق تعطيل نيست در حال و هواي سريال خاطره‌انگيز خانه سبز كه در دهه 70 ميليون‌ها بيننده را جلوي تلويزيون مي‌كشاند، ساخته شده است و اميد زيادي مي‌رود كه بتواند جايش را در ميان خانواده‌هاي ايراني باز كند.

اخبار , اخبار فرهنگی,بازیگران سریال عشق تعطيل نيست,تصاویر بازیگران سریال عشق تعطيل نيست


مهمان گروه توليد اين سريال بوديم و با بازيگران و كارگردانش درباره اين سريال و موضوع آن و تمي كه سريال بر اساس آن ساخته شده، حرف زديم.

بيژن بيرنگ:  عشق را تعطيل نكنيم

مدت‌هاست احساس مي‌كنم بهترين موقعيت است كه درباره عشق صحبت كنم؛ عشق به معناي ارتباط و نه به آن معناي فلسفي‌اش كه مي‌گويد عشق مسيري يكطرفه است كه انتهاي آن به جنون و از خود گذشتن مي‌رسد. در آن نوع عشق شاهد عدم تعادل هستيم و اتفاقا ما در اين سريال درباره تعادل صحبت مي‌كنيم.

كنكاش در وادي عشق

عشق چيزي جز يك ارتباط سالم كه در آن احترام و درك متقابل وجود دارد، نيست. عشق ارتباطي صادقانه، پاك و صميمانه است. درك متقابل و صداقت است كه باعث به وجود آمدن محبت بين انسان‌ها مي‌شوند. بشر وقتي احساس تنهايي مي‌كند كه فكر‌ كند از طرف ديگران درك نمي‌شود و ديگران او را نمي‌فهمند.

وقتي ما به اين تحليل برسيم نمي‌توانيم با اطرافيان‌مان و به‌خصوص با كسي كه با وي زير يك سقف زندگي مي‌كنيم ارتباط برقرار كنيم. سريال «عشق تعطيل نيست» درباره همين موضوعات صحبت مي‌كند و داستان‌هايش بر مبناي اين نوع نگاه شكل گرفته است. درواقع سريال كنكاش مي‌كند كه يك ارتباط سالم و عاشقانه چطور بايد باشد و چطور مي‌شود عشق در زندگي‌مان تعطيل نشود.

 

اخبار , اخبار فرهنگی,بازیگران سریال عشق تعطيل نيست,تصاویر بازیگران سریال عشق تعطيل نيست


سبكي نو در سريال‌هاي كمدي

در اين سريال وارد حيطه‌‌اي از كمدي شده‌ايم كه در غرب به آن سيت‌كام مي‌گويند. چيزي شبيه به سريال‌هايي مانند «فرندز»، «بيگ‌بنگ تئوري» يا سريال «چطور با مادرت آشنا شدم». ما فكر كرديم اين نوع از كمدي را وارد ادبيات نمايشي كشورمان كنيم و گام‌هايي تازه در اين راه‌ برداريم.

البته اين به آن معنا نيست كه سعي در كپي كردن آن سريال‌ها داشته‌ايم. منبعي وجود داشته اما سعي‌مان بر اين بوده سريال را با حال و هواي ايراني و گنجاندن لحظات عاطفي، درام و موزيكال بسازيم و به سبكي نو دست پيدا كنيم.

شخصيت‌هايي كه ديوانگي كردن بلدند

بازيگران سريال را به اين خاطر كه به‌نظرم با كاراكترها هماهنگ بودند، انتخاب كردم. يكي از شخصيت‌هاي اصلي سريال زني است با ويژگي‌هاي جالب، زني كه بلد است ديوانگي كند و روياپرداز است و نگاه خاص و جهان‌بيني متفاوتي دارد. بازيگران زيادي وجود دارند كه بتوانند به چنين كاراكتري جان بدهند و مهناز افشار يكي از آنهاست.

آقاي گلزار هم سوپراستار محبوب كشورمان هستند و با نقشي كه در سريال دارند بسيار هماهنگ بودند. ايشان به نوعي پختگي در بازيگري رسيده‌اند و از بازي‌شان بسيار راضي هستم. يكي ديگر از كاراكترهاي سريال هم جواني موزيسين است كه آقاي زانيار خسروي نقشش را ايفا مي‌كند. ايشان به‌خاطر آشنايي با موسيقي و شناخت‌شان از بازيگري بهترين انتخاب براي اين نقش بودند.

با خانم مهرانه مهين‌ترابي قبلا افتخار همكاري داشتم و خوشحالم در اين كار هم ايشان حضور دارند. همين‌طور حضور آقاي عليرضا خمسه، خانم مائده طهماسبي و آقاي بهرام شاه‌محمدلو و ساير بازيگران خوب اين سريال برايم عزيز و مغتنم است.

خياباني به نام خسرو شكيبايي

سريال كاري پلاتويي است و در دكور ساخته مي‌شود. كار در دكور را به‌خاطر نزديك شدن به همان جنس كمدي كه اشاره كردم انتخاب كرديم. اين نوع سريال‌ها در همه جاي دنيا در دكور توليد مي‌شوند و حتي در بسياري از موارد اين سريال‌ها به شكل زنده و جلوي مخاطب اجرا مي‌شوند.

ما در اين سريال خانه‌ها، خيابان‌ها و مغازه‌ها را در يك سوله در شهرك غزالي ساختيم كه پروسه‌‌اي پرزحمت بود و حدود يك سال طول كشيد. نكته جالب اينكه اسم خيابان‌هاي اين شهر خسرو شكيبايي و علي حاتمي است.

حديث ميراميني: نماينده دهه هفتادي‌ها در اين سريال هستم

در سريال نقش صحرا را دارم كه جوان‌ترين كاراكتر سريال محسوب مي‌شود. صحرا نماينده دهه هفتادي‌هاست با روحيات و رفتار‌هاي جوانان اين نسل.

سريالي كه در ايران نمونه‌اش را نداشته‌ايم

به نظر من سريال «عشق تعطيل نيست» مجموعه‌‌اي بسيار متفاوت است از آنچه تابه‌حال در كارهاي كمدي ديده‌ايم و كاري بسيار نو محسوب مي‌شود. اين سريال شبيه به كارهاي طنزي كه در آنها حضور داشته‌ام نيست و بيشتر شبيه به سريال‌هاي سيت كام مانند «فرندز» است كه اتفاقا جزء مجموعه‌هايي است كه من بسيار دوست دارم.

حال و هواي سريال «عشق تعطيل نيست» مرا به ياد اين سريال آمريكايي مي‌اندازد. هميشه دوست داشتم چنين سريالي با اين مولفه‌ها در ايران هم ساخته شود و حالا كه اين اتفاق افتاده باعث افتخارم است كه در اين سريال حضور دارم.

اخبار , اخبار فرهنگی,بازیگران سریال عشق تعطيل نيست,تصاویر بازیگران سریال عشق تعطيل نيست


بيژن بيرنگ كارگرداني متفاوت

كارگردانان متفاوت با تفكرات خاص در سينماي ايران كم هستند ولي آقاي بيرنگ يكي از اين كارگردانان متفاوت است كه دوست دارند در كارهاي‌شان دريچه‌هاي نو در صنعت سريال‌سازي باز كنند. ايشان عشق و انگيزه‌‌ فوق‌العاده‌ای نسبت به كارشان دارند كه اين انگيزه به ما هم منتقل مي‌شود به همين خاطر همكاري با ايشان بسيار دوست‌داشتني و لذت‌بخش است.

همه با هم دوست هستيم

بودن در جمع عوامل سريال «عشق تعطيل نيست» برايم لذت‌بخش است. من قبلا با خانم مهرانه مهين‌ترابي همكاري داشته‌ام اما با اغلب بازيگران خوب اين سريال در اين كار آشنا شدم. بازيگران اين سريال همه با هم دوست هستند و پشت صحنه فوق‌العاده دوستانه و خوبي داريم و همه با هم صميمي هستيم.

مطمئنم اين صميميت به حال و هواي سريال هم منتقل شده و اگر من حتي در اين سريال بازي نكرده بودم به عنوان يك مخاطب هم خيلي اين سريال را دوست داشتم. تركيب بازيگران در اين كار خيلي جالب و بانمك است (مي‌خندد).

رضا ناجی: عمو دريانی سنگ صبور مردم محل

در اين سريال نقش عمو درياني را برعهده دارم كه يكي از كاسب‌هاي محله و صاحب سوپر آرزوهاي بزرگ درياناست. آقاي درياني يكي از اهالي محله است و سنگ صبور هم‌محله‌اي‌هاست و به اصطلاح به درددل آنها مي‌رسد و سعي دارد به دوستان و همسايه‌هايش كمك كند. نقش من هم مانند دوستان ديگر رگه‌هاي كمدي دارد. كلا در نقش‌هايم سعي مي‌كنم كمي شيريني را چاشني كنم و در اين نقش هم آقاي درياني كاراكتري طناز است.

همكاري با سوپراستارها

قبلا با خانم مهناز افشار در فيلم «نهنگ عنبر» سامان مقدم همكاري داشتم و اين نخستين همكاري‌ام با آقاي محمدرضا گلزار است. هر دوی آنها بازيگران بسيار خوب و بااخلاقي هستند و در اين كار بسيار با آنها راحت بودم. اين بازيگران سوپراستارهاي سينماي ايرانند و همه دوست‌شان دارند و من هم از اينكه در بين اين بازيگران و اين جمع محبوب هستم، خيلي خوشحالم.

اخبار , اخبار فرهنگی,بازیگران سریال عشق تعطيل نيست,تصاویر بازیگران سریال عشق تعطيل نيست


بيرنگ استاد سريال‌سازي است

همكاري با آقاي بيژن بيرنگ فوق‌العاده است. ايشان سابقه درخشاني در زمينه سريال‌سازي دارند و به كارشان مسلط هستند. بعيد است كسي سريال‌هاي زيباي «همسران » و «خانه سبز» را نديده و اين سريال‌ها را دوست نداشته باشد. آقاي بيرنگ استاد سريال‌سازي هستند و هركس سريال‌هاي قبلي ايشان را دوست داشته بي‌شك سريال «عشق تعطيل نيست» را هم دوست خواهد داشت.

عليرضا خمسه: ژانر اين سريال كمدي بيرنگي است

سريال «عشق تعطيل نيست»‌ زاده تصورات و تخيلات دوست‌داشتني بيژن بيرنگ است. او چهره‌‌اي آشنا در سريال‌سازي است و حالا در سريال «عشق تعطيل نيست» شاهد حاصل تمام تجربيات پيشين او هستيم.

عنوان زيباي اين سريال گوياي آن است كه باوجود تمام مشكلات، گرفتاري‌ها و نابساماني‌هايي كه در دوروبرمان وجود دارد، موهبتي به نام عشق هم وجود دارد كه ما را به زندگي اميدوار كرده و زنده نگه مي‌دارد. عشق در هيچ شرايطي حتي شرايط سخت تعطيل نمي‌شود و اين ذهنيت زيباي آقاي بيرنگ نسبت به عشق است كه در عنوان سريال هم مي‌بينيم.

از عشق ورزيدن غافل نشويم

وقتي آقاي بيرنگ از ما براي ساخت اين سريال دعوت كردند گفتند قصد من از ساخت سريال«عشق تعطيل نيست» ارائه اين مفهوم است كه نبايد از دوست داشتن و عشق ورزيدن نسبت به يكديگر غافل شويم و بايد در هر شرايطي عشق و علاقه‌مان را به كساني كه دوست‌شان داريم نشان دهيم. ايشان با هنرمندي اين مفاهيم را در قالب سريالي كمدي و فضايي مفرح و دوست‌داشتني و شيرين مطرح مي‌كنند كه مطمئنا براي مخاطب بسيار جذاب خواهد بود.

اخبار , اخبار فرهنگی,بازیگران سریال عشق تعطيل نيست,تصاویر بازیگران سریال عشق تعطيل نيست


ماجراهاي همسران

داستان سريال درباره چند زوج است كه باهم ارتباط دارند. من در اين سريال نقش همسر خانم مهرانه مهين‌ترابي را بازي مي‌كنم و نقش زوج‌هاي ديگر اين سريال را هم محمدرضا گلزا و مهناز افشار، بهنوش بختياري و شهرام حقيقت‌دوست، مائده طهماسبي و بهرام شاه‌محمدلو ايفا مي‌كنند. اين زوج‌ها هم مسائل و ماجراهاي فردي و خانوادگي دارند و هم مسائل و ماجراهاي جمعي و محور اصلي تمام قصه‌هاي سريال هم همان عشق است كه قرار است هرگز تعطيل نشود.

كمدي جذاب اجتماعي

نوع كمدي اين سريال سروشكلي اجتماعي دارد و اگر بخواهم برايش اسمي انتخاب كنم مي‌گويم كمدي بيرنگي (مي‌خندد)؛ يعني كمدي‌اي كه خاص بيژن بيرنگ است و در نوشتن و ساخت آن تبحر دارد.

مهرانه مهين‌ترابي: فيلمنامه‌هاي آقاي بيرنگ را دوست دارم

در سريال «عشق تعطيل نيست» نقش مادر يكي از خانواده‌ها را بازي مي‌كنم.  در اين سريال نقش همسر آقاي عليرضا خمسه و مادر محمدرضا گلزار و حديث ميراميني را دارم. قصه‌هاي اين سريال ماجراهايي خانوادگي است و در هر قسمت از سريال با ماجرا و قصه‌‌اي جديدی روبه‌رو مي‌شويم.

همكاري با آقاي بيرنگ برايم جالب‌تر است

در بين كارهايي كه در اين مدت پيشنهاد شد فيلمنامه آقاي بيرنگ زيباتر بود و قطعا كار با ايشان و بازي در سريالي كه ايشان نوشته‌اند هم براي من جالب‌تر است.

اخبار , اخبار فرهنگی,بازیگران سریال عشق تعطيل نيست,تصاویر بازیگران سریال عشق تعطيل نيست


اميدوارم ميزان استقبال از سريال بالا باشد

ميزان استقبال از سريال بعد از توزيع نخستين دي‌وي‌دي مشخص خواهد شد و من اميدوارم اين استقبال گرم باشد و مردم سريال را دوست داشته باشند تا همه دوستاني كه در اين سريال زحمت كشيده‌اند مزد تلاش‌شان را بگيرند. 

 

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل / برترین ها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------