مریل استریپ، تام هنکس و براد پیت به سینماها می‌آیند / فیلم‌هایی که سال ۲۰۱۳ روی پرده می‌روند



اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم های سینمایی 2013

مریل استریپ، تام هنکس و براد پیت به سینماها می‌آیند / فیلم‌هایی که سال ۲۰۱۳ روی پرده می‌روند
سینما - «مشاور»‌ به کارگردانی ریدلی اسکات، «پیش از نیمه شب» ساخته ریچارد لینکلیتر و «گره شیطان» آتوم اگویان از فیلم‌های مهم سال جدید میلادی هستند.
حسین عیدی‌زاده: سال گذشته اغلب بزرگان سینما مثل برادران تاویانی، میشائل هانکه، مارتین اسکورسیزی و کارگردان‌های مطرح دیگری چون دیوید کراننبرگ، کریستین مونگیو و کن لوچ فیلم‌های جدید خود را روی پرده فرستادند.
 از طرفی فیلم‌های تجاری پرفروشی مثل «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، «بازی گرسنگی»، «انتقامجویان» و «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» هم با استقبال مخاطبان روبرو شدند.
 و حالا در فاصله یکی دو ماه به اعلام برندگان جوایز گلدن گلوب و اسکار و بسته شدن پرونده سال سینمایی 2012 باید منتظر ماند و دید در سال نوی میلادی باید منتظر چه فیلم‌هایی باشیم.
 آنچه در ادامه می‌خوانید معرفی برخی از مهم‌ترین فیلم‌های تجاری و مستقل است که در سال 2013 روی پرده می‌روند.
 «یک مرد تحت تعقیب» / A Most Wanted Man
فیلم براساس رمانی از جان لوکاره (نویسنده «جاسوسی که از سردسیر آمد» و «تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس») ساخته شده است. فیلم جاسوسی «یک مرد تحت تعقیب» ماجرای یک زندانی سابق بی‌سواد است که در هامبورگ درگیر یک ماجرای تروریستی می‌شود.
 فیلم را آنتون کوربین ساخته که با «آمریکایی» با بازی جرج کلونی خود را به عنوان یک کارگردان صاحب سلیقه معرفی کرد. فیلیپ سیمور هافمن، ریچل مک‌آدامز، ویلم دافو، رابین رایت و دانیل برول (بازیگر «بی‌آبروهای لعنتی») در فیلم بازی کرده‌اند. فیلم احتمالا پاییز سال 2013 روی پرده می‌رود.
 «آگوست در اوسیج کانتی» / August: Osage County
پس از گم شدن پدرسالار یک خانواده عجیب و غریب، اعضای آن باید با گذشته خود روبرو شوند. فیلم براساس نمایشنامه‌ای معروف و تحسین‌شده به همین نام ساخته شده. جرج کلونی از سرمایه‌گذاران آن بوده و مریل استریپ در کنار ستارگانی چون جولیا رابرتز، کریس کوپر، یوان مگرگور، بندیکت کامبربچ، آبیگیل برسلین، سام شپارد و مارگو مارتیندل در فیلم بازی می‌کنند.
 نمایشنامه «آگوست در اوسیج کانتی» را تریس لت نوشته و برای آن برنده جایزه پولیتزر شده است و سبک و سیاق آثار آرتور میلر را دارد. فیلم را جان ولز کارگردانی کرده که ید طولایی در تلویزیون دارد اما تنها ساخته سینمایی‌اش «گروه مردان» است که چندان فیلم قابل‌توجهی نبود. فیلم احتمالا نوامبر یا دسامبر 2013 روی پرده برود.
 «پیش از نیمه شب» / Before Midnight
گروه کارگردان و بازیگران ریچارد لینکلیتر، ژولی دلپی و ایتن هوک تا کنون دو قسمت از سه‌گانه عاشقانه خود به نام‌های «پیش از غروب» و «پیش از طلوع» را روانه سینماها کردند که به فیلم‌های بسیار محبوبی بدل شده‌اند. حالا نوبت قسمت سوم این سه‌گانه است و این بار سلین و جس در چهل سالگی، 9 سال پس از دومین دیدارشان این بار در یونان با هم ملاقات می‌کنند.
 اولین فیلم این مجموعه «پیش از طلوع» بود که سال 1995 روی پرده رفت و حالا بسیاری منتظر تماشای قسمت سوم هستند تا ببینند دو شخصیت اصلی در سن پختگی چه نظری درمورد زندگی و عشق دارند. فیلم احتمالا ژانویه امسال در جشنواره ساندنس روی پرده می‌رود.
 «پشت چلچراغ» / Behind The Candelabra
به گفته استیون سودربرگ این آخرین فیلم او پیش از بازنشستگی است. فیلم که به رابطه و دوستی لیبریس، شومن معروف و اسکات تامسن می‌پردازد از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شود. مایکل داگلاس و مت دیمن به همراه راب لو، دن آیکرود، اسکات باکولا و پل ریزر در فیلم بازی کرده‌اند.
 فیلم تابستان 2013 روی آنتن می‌رود و احتمالا پیش از آن در جشنواره فیلم کن به نمایش دربیاید.
 «مشاور» / The Counselor
یکی از فیلم‌هایی که بسیاری منتظر اکران آن هستند. ریدلی اسکات «مشاور» را با اقتباس از رمانی نوشته کورمک مکارتی («پیرمردها کشوری ندارند» و «جاده») کارگردانی کرده است. ماجرای فیلم درمورد وکیلی است که در منجلاب قاچاق مواد مخدر گرفتار می‌شود.

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم های سینمایی 2013

 براد پیت در «مشاور»
 نقش وکیل را میشائل فاسبندر بازی می‌کند و براد پیت، کامرون دیاز، پنه‌لوپه کروز، خاویر باردم، رزی پرز و جان لگیزامو از دیگر بازیگران آن هستند. گفته می‌شود پیت و دیاز نقش‌های متفاوتی در فیلم بازی می‌کنند. ریدلی اسکات که تاکنون سه بار نامزد اسکار شده و به آن نرسیده امیدوار است با این فیلم اسکار را ببرد. فیلم احتمالا پاییز 2013 روی پرده برود.
 «حلقه بلینگ» / Bling Ring
فیلم جدید سوفیا کوپولا، دختر فرانسیس فورد کوپولا داستان یک گروه نوجوان دیوانه دنیای مد است که از خانه بازیگران معروف لس‌آنجلس سرقت می‌کنند. «حلقه بلینگ» براساس یک ماجرای واقعی ساخته شده و اما واتسن، لسلی مان، تایسا فارمیگا، کت چانگ و کلر جولیان بازیگران آن هستند.
 «ماری آنتوانت» سوفیا کوپولا در جشنواره فیلم کن نمایش داده شد و «جایی» او در جشنواره فیلم ونیز، احتمالا فیلم جدیدش هم در یکی از این دو به نمایش دربیاید.
 «پیوندهای خونی» / Blood Ties
در دهه 1970 در بروکلین دو برادر، یکی پلیس و دیگری خلافکار در جریان یک پرونده جرایم سازمان‌یافته روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند. فیلم را جیمز گری، کارگردان «قماربازان» و «دو عاشق» ساخته و فیلمنامه را گیوم کانته به همراه گری نوشته است.

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم های سینمایی 2013

 کلایو اوئن در «پیوندهای خونی»
 فیلم بازیگران مطرحی هم دارد؛ کلایو اوئن، میلا کونیس، ماریون کوتیار، جیمز کان، زوئی سلدان، بیلی کروداپ، ماتیاس شوئنارتس و لیلی تیلور در آن حضور دارند. از آنجا که گری در فرانسه بسیار محبوب است احتمالا اولین نمایش فیلم او در جشنواره فیلم کن باشد.
 «نفس کشیدن» / Breathe In
فیلم جدید دریک دورموس که سال 2011 با فیلم «مجنون‌وار» (Like Crazy) بسیاری را متوجه خود کرد یک عاشقانه دیگر است. فیلم داستان یک معلم موسیقی متاهل است که به یک دانشجوی بریتانیایی که در دانشگاهی در آمریکا مهمان شده، علاقه‌مند می‌شود.
 فلیسیتی جونز به همراه گای پیرس و امی رایان در فیلم بازی می‌کنند. نکته جالب درمورد فیلم اتکای آن به بداهه‌پردازی در نیمی از آن است. فیلم 19 ژانویه در جشنواره فیلم ساندنس روی پرده می‌رود.
 «ناخدا فیلیپس» / Captain Philips
فیلم براساس ماجرای واقعی ناخدا فیلیپس و ربوده شدن کشتی باربری او توسط دزدان دریایی سومالی ساخته شده است، این اولین کشتی باربری آمریکایی بود که در 200 سال گذشته ربوده می‌شد.
فیلم را پل گرین گراس، کارگردان دومین و سومین قسمت مجموعه فیلم‌های «بورن» کارگردانی کرده و بیلی ری، فیلمنامه‌نویس «وضعیت بازی» و «شیشه شکسته» فیلمنامه آن را نوشته است.

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم های سینمایی 2013

 تام هنکس در «ناخدا فیلیپس»
 تام هنکس نقش ناخدا را بازی می‌کند و کاترین کینر و جان مارگو از دیگر بازیگران فیلم هستند. فیلم 11 اکتبر 2013 روی پرده می‌رود. گفته می شود گرین گراس در ساخت فیلم از رویکردی مستندوار بهره برده است و بازی هنکس نیز خارق‌العاده است.
 «گره شیطان» / Devil’s Knot
یکی دیگر از فیلم‌های مهم سال 2013 «گره شیطان» است. فیلم داستان تکان‌دهنده کشته شدن سه نوجوان به دست سه نوجوان دیگر است. آیا این سه واقعا گناهکار هستند؟
«گره شیطان» را آتوم اگویان کارگردانی کرده که پیشتر نشان داده از موضوعات جنجالی ترسی ندرد. از طرفی بازیگران مطرحی چون کالین فرث، ریس ویدرسپون، دین دیهان، بروس گرینوود، استفن مایر، میریل انوس، الیاس کوتئاس، ایمی رایان و کولت وولف در آن بازی می‌کنند.
مستندهای مهمی چون «غرب ممفیس» درمورد این قتل هولناک ساخته شده اما خبرها حاکی است که فیلم اگویان، اثری متفاوت است. گفته می‌شود رویکرد اگویان در این فیلم شبیه رویکرد دیوید فینچر در فیلم «زودیاک» است. فیلم احتمالا در جشنواره فیلم تورنتو روی پرده می‌رود....../khabaronline.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------