چرا «تا ثریا» حذف شد؟



 

 

عزت‌الله ضرغامی ـ رییس سازمان صداوسیما ـ در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه گفته می‌شود سریال «تا ثریا» با حذفیاتی روبه‌رو بوده، با تایید تلویحی این موضوع، از سریال «تا ثریا» و همچنین «شیدایی» و اهدافی که قصد انتقال آن را داشتند، دفاع کرد و آن‌ها را سریال موفقی دانست.

ایسنا: ضرغامی در پاسخ به پرسش ذکر شده در حاشیهٔ جلسه هیات دولت گفت: جزئیات مربوط به مجموعهٔ سریال‌ها و مباحث این‌چنینی را مسؤولان مربوطه در معاونت سیما باید پاسخ دهند اما مجموعه‌های اشاره شده با هدف‌گذاری مشخصی تولید و پخش شده‌اند و هدف‌هایی را دنبال می‌کردند؛ مثلا در سریال «شیدایی» بحث در مورد مزمت دروغ بود که این موضوع به خوبی منعکس شد. اثرات دروغ گفتن و همچنین در مورد اهمیت انسجام خانواده مسائلی را مطرح کرد که به خوبی منتقل شد و من از آقای عسگرپور به خاطر تولید این سریال تشکر می‌کنم و در مجموع این کار موفقی بود.

رییس سازمان صداوسیما همچنین با اشاره به پخش سریال «تا ثریا» از شبکه اول سیما و با اشاره به اهداف این سریال در مزمت ربا و شرکت‌های هرمی گفت: در واقع در این سریال نشان داده شد که اگر افراد وارد این مقولات شوند به خاک سیاه کشیده می‌شوند و پیام خود را به درستی منتقل کرد و سریال آموزنده‌ای بود.

ضرغامی در ادامه صحبت‌های خود گفت: اگر یک سریال در مجموع فضای دراماتیکش به گونه‌ای باشد که حالت غم و اندوه را زیاد کند ممکن است سریال توسط مسؤولان مربوطه مورد جرح و تعدیل قرار گیرد.

وی گفت: در مجموع دو سریال ذکر شده بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده تمام شد و اگر این مجموعه یا هر مجموعه دیگری به همین دلیل که عرض کردم یعنی در واقع فشرده‌تر شود به خاطر اینکه پیامش بهتر و درست‌تر منتقل شود، یک مساله عادی است و چیز جدیدی نیست.

البته در این بین یکی از خبرنگاران نیز به ضرغامی انتقاد وارد کرد که چرا روز گذشته در هنگام پخش سریال «شوق پرواز» و در موقعی که خبر شهادت یکی از خلبانان در این سریال داده شد، سریال قطع شد و در وسط آن آگهی در ارتباط با پوشک بچه و چیپس پخش شد که ضرغامی انتقاد این خبرنگار را پذیرفت و گفت که اگر چنین کاری انجام شده بدسلیقگی بوده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------