تهیه‌کننده سریال «تمام رخ»: محکوم به شکستیم اگر ...



سریال تمام رخ ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
تهیه‌کننده سریال «تمام رخ» با اشاره به تعدد لوکیشن این مجموعه تلویزیونی معتقد است: سریال‌ها هم در ساختار و هم در محتوا باید به گونه‌ای ساخته شوند که مخاطب احساس کند به او احترام گذاشته شده است. به باور وی مخاطب امروزی با انبوه سریال‌ها و فیلم‌های خارجی مواجه است که ساختاری چشم‌نواز دارند و اگر ما در مقام سازنده به این ساختار بی‌توجه باشیم، محکوم به شکست هستیم. 

سریال «تمام رخ» به کارگردانی محمود معظمی تازه ترین سریال شبکه سه است که پخش آن امشب (سه شنبه ۱۱ بهمن) به پایان می‌رسد. این سریال داستان ماموران امنیتی را به تصویر می کشد که با سرویس های جاسوسی مبارزه می کنند.  

 

 ابوالفضل صفری در گفت‌وگویی با ایسنا با اشاره به تعدد لوکیشن‌های این سریال و تاثیرگذاری بر کیفت کار، گفت: این سریال در مجموع دارای ۴۰۰ لوکیشن است که پنج لوکشین آن ثابت بوده و بقیه به فراخور قصه و مختصات تولید تغییر کرده است. همچنین به طور میانگین هر قسمت ۲۵ سکانس داشته است. 

 

وی بیان کرد: تعدد لوکیشن باعث ایجاد تنوع بصری و زیبا شدن قاب سریال می‌شود و در نتیجه اثر ساخته شده، برای مخاطب جذاب‌تر خواهد بود. روی صحبت من این جا قصه نیست و از الزامات ساختاری صحبت می‌کنم که باید در خدمت فیلمنامه باشد. اگر شکل و شمایل یک سریال دلنشین باشد، مخاطب احساس می‌کند به او احترام گذاشته شده است و با اشتیاق بیشتری آن را تماشا می‌کند.

 

صفری افزود: داستان سریال در شش کشور می‌گذرد که بخشی از قصه در خارج و بخشی بر اساس شرایط عرفی و قانونی در داخل ایران فیلمبرداری شده است.

 

سریال تمام رخ ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

به گفته او، استان‌های کردستان، مازندان و تهران لوکیشن‌های مربوط به بخش ایران بوده‌اند. این تهیه‌کننده الزام قصه «تمام رخ» و ضرورت بالا رفتن ضرباهنگ داستان را دلیل بالا بودن لوکیشن‌ها و سکانس‌های سریال عنوان کرد.

 

تهیه‌کننده سریال‌های «سارق روح»، «ترور خاموش»، «خانه امن»، «سرجوخه» و «عاشورا» درباره چالش‌های ساخت سریال در لوکیشن‌های متعدد، توضیح داد: تعدد لوکیشن یعنی جابجایی مداوم گروه‌های پشت صحنه، تولید و تدارکات. طبعا وقتی تعداد لوکیشن‌های یک سریال زیاد است، توان گروه‌های مختلف صحنه، تولید و تدارکات تقلیل می‌یابد و لازم است گروه پشتیبان به کمک آن‌ها بیاید. در غیر این صورت کار به نتیجه مطلوب منجر نمی‌شود.

سریال تمام رخ ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

او به انتخاب لوکیشن‌های مناسب و همچنین غیرتکراری به عنوان یک چالش دیگر اشاره کرد و افزود: نکته مهم در ساخت سریال‌ها به‌ویژه آثار جاسوسی، امنیتی که جزئیات در آن‌ها اهمیت دوچندان دارد، یافتن مکان‌هایی است که ضمن انطباق با فضای داستان، پیش تر مورد استفاده دیگر سریال ها قرار نگرفته باشند. این مرحله، کار سخت و زمان بری است و باید پیش از فیلمبرداری لوکیشن هایی که در شأن قصه و متناسب با محتوا باشند، انتخاب شوند.

 

صفری با بیان این که در سریال‌های قبلی‌اش نیز تنوع و بکر بودن لوکیشن یک ضرروت بوده است، گفت: شرایط تولید سریال‌های امنیتی، جاسوسی با آثار آپارتمانی متفاوت است. در این جنس سریال‌ها به ضرورت قصه و برای باورپذیر بودن آن نمی‌توان از چند لوکیشن معدود استفاده کرد. برخی سریال‌ها برای روایت قصه‌های مربوط به خارج از کشور، از تکنیک کروماکی بهره می‌برند اما شخصا معتقدم لوکیشن واقعی بهتر می‌تواند حس و مفهوم مستتر در داستان را به مخاطب منتقل کند.

 

او ادامه داد: مخاطب امروزی با انبوه سریال‌ها و فیلم‌های خارجی مواجه است که ساختاری چشم‌نواز دارند و اگر ما در مقام سازنده به ساختار بی‌توجه باشیم، محکوم به شکست هستیم. پیرو همین در سریال‌سازی یک ماموریت رسانه‌ای برای خود قائل هستم و معتقدم باید از شیوه کارهای موسوم به آپارتمانی فاصله گرفت. یکی از الزامات رقابت با نمونه های خارجی، توجه و پایبندی به این نکته است.

 

سریال تمام رخ ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

تهیه‌کننده «تمام رخ» درباره بازخورد این سریال ضمن رضایت از خروجی آن گفت: بر اساس بازخورد مخاطبان و نیز واکنش‌های رسانه‌ای می‌توان نتیجه گرفت، خوشبختانه «تمام رخ» مورد استقبال واقع شده است. این اتفاق حاصل تلاش شبانه‌روزی همکارانم است و به همه آن‌ها خدا قوت می‌گویم که در شرایط سخت مثل کرونا، تغییر مداوم محل فیلمبرداری، سختی‌های تولید و مسائلی از این دست، کار را به سرانجام رساندند.

 

به گزارش ایسنا، سریال «تمام رخ» با روایت یک داستان سرگرم‌کننده، به موضوعات کلان از جمله ریشه ها و اثرات بحران هویت، تضادهای خانوادگی، مشکلات اقتصادی و ... پرداخت. در این سریال همچنین نقشه‌های پیچیده سرویس های جاسوسی برای به دام انداختن نخبه‌های ایرانی مورد اشاره قرار گرفت. داعش و بهره‌برداری کشورهای غربی برای پیشبرد مقاصد خود از این گروهک تکفیری دیگر محور راهبردی «تمام رخ» بود. در این سریال تلاش‌ها و جان فشانی نیروهای امنیتی ایران برای خنثا کردن نقشه های دشمن نیز به تصویر درآمد.

 

رحیم نوروزی، آرش آصفی، معصومه بافنده، احسان امانی، ویدا جوان، نگین صدق گویا، مهدی سلوکی، بهزاد خداویسی، کاظم هژیرآزاد، رحمان باقریان، علیرام نورایی، شیدا یوسفی، مهوش صبرکن و وحید نفر از بازیگران سریال «تمام رخ» هستند.

 

سریال تمام رخ ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
 
سریال تمام رخ ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
 
سریال تمام رخ ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
 
 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------