ساترا: با دادستانی توافق کردیم که هیچ‌ اثری بدون مجوز از ما منتشر نشود



  ساترا,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
در توافق جدید میان ساترا با دادستانی کل کشور مقرر شد هیچ‌ اثری نباید بدون مجوز از ساترا توسط سکوها منتشر شود. 

به گزارش  جام جم؛ محمدصادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا با اعلام این خبر، با اشاره به مذاکرات ساترا با دادستانی کل کشور با هدف انتظام بخشی به زیست‌بوم و در عین حال رسیدگی به اعتراضات احتمالی سکوها، گفت: طبق جلسه‌ای که چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه امسال با حضور مدیران سازمان تنظیم مقررات صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی و معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستانی کل کشور با حضور نماینده معاونت فضای مجازی دادستانی و مشاور دادستان کل کشور برگزار شد، قرار شد مشاور دادستان کل کشور ضمن شرکت در جلسات شورای صدور مجوز انتشار ساترا، از نزدیک در روند تصمیم‌گیری راجع به صدور مجوزها قرار گیرد و نکات مدنظر را اعلام کند.

 

وی افزود: در این جلسه تمام اعضای جلسه متفق‌القول بودند که هیچ‌ اثری نباید بدون مجوز از ساترا توسط سکوها منتشر شود. همچنین هر چند در گذشته رویه‌ای برای بررسی اعتراض‌های احتمالی سکوها در حوزه انتشار آثار نمایش خانگی وجود داشت اما در این جلسه تلاش شد روندی مناسب‌تر برای بررسی هر چه دقیق‌تر اعتراضات احتمالی تعیین شود.

 

افراسیابی خاطرنشان کرد: شاید در گذشته به خاطر عدم تبیین مناسب، برخی ابهامات در خصوص پشتوانه حقوقی سازمان تنظیم مقررات صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی برای برخی اشخاص وجود داشت اما امسال مجموع قوانین و مقرراتی که به موجب آن ساترا صلاحیت لازم را برای صدور مجوز سکوها و تولید و انتشار سریال‌های نمایش خانگی دارد، توسط معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری اعلام شد که اقدامی خوب و بجا بود.

 

وی افزود: علاوه بر قوانین مورد استناد معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، در نگاشت نهادی سند معماری کلان شبکه ملی اطلاعات که به تصویب کمیسیون عالی ارتقای محتوای شورای عالی فضای مجازی رسیده و توسط مرکز ملی فضای مجازی ابلاغ شده است، تکالیف مهمی برای سازمان صداوسیما در نظر گرفته شده که از آن جمله موارد مربوط به نمایش خانگی و سامانه‌های نمایش ویدئوی درخواستی است.

 

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا تاکید کرد: هدف ساترا رشد و اعتلای زیست‌بوم صوت ‌و تصویر فراگیر از طریق انتظام‌بخشی زیست‌بوم، ارتقای سواد صوت‌و تصویر فراگیر کاربران، تنظیم‌گری اجتماعی، حمایت از تولید و انتشار محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی ایرانی و حمایت‌های مشاوره‌ای و اجرایی در زمینه‌های حفظ حقوق مالکیت مادی و معنوی صاحبان آثار، آموزش و توانمندسازی فعالان زیست‌بوم و توسعه کسب و کارهای صوت‌و تصویر فراگیر با همکاری وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

 

محمدصادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا درخصوص صدور مجوز فعالیت سکوها و مجوز تولید و انتشار آثار نمایش خانگی بیان کرد: هم اکنون ۳۳۷سکو از ساترا مجوز دارند که ۱۴۷سکو دارای مجوز انتشار محتوای نمایشی هستند. همچنین صرفا در شش ماه گذشته ۴۰سریال مجوز تولید را مشروط به انجام مراحل استعلام عوامل دریافت کرده‌اند.

 

وی افزود: طبق ارزیابی که حدود ۴۰روز پیش توسط مرکز پایش و بهبود فضای کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده است، ساترا رتبه دوم صدور مجوز در درگاه ملی صدور مجوزها را کسب کرده که بیانگر رویکرد حاکم بر سازمان صداوسیما برای تسهیل‌گری است. معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در پایان با اشاره به این‌که از ماه گذشته هر هفته مدیر یکی از سکوهای دارای مجوز از ساترا در جمع مدیران سازمان تنظیم مقررات صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نهادهای مرتبط با مأموریت تخصصی سکوی مدعو، حضور پیدا می‌کند، تاکید کرد: ساترا در این برنامه که «صمیمانه» نام‌گذاری شده به دنبال این است که مطالبات سکوها را بشنود و علاوه بر هم‌اندیشی برای ارتقای زیست‌بوم کمک کند که میان نهادهای تخصصی مرتبط با سکو و مدیران سکو تعاملی برای رونق کسب‌و کارهای این حوزه ایجاد کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------