۸ مورد از خطرناک ترین بدلکاری های فیلم های ماموریت غیرممکن و چگونگی انجام آن ها



  خطرناک ترین بدلکاری ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

فرانچایز اکشن تام کروز بیشتر به خاطر بزرگی و شکوهش شناخته می شود و البته بدلکاری های خطرناکش مهم ترین نقش را در این جذابیت دارند. فیلم های ماموریت غیرممکن (Mission: Impossible) و ستاره شان در فیلم های اخیر به وضوح تلاش کرده اند که سطح خطر را به نقاط جدیدی برسانند. این موضوع تنها به معنی خطرات بزرگتر برای ایتان هانت و همراهانش در هر قسمتجدید نیست بلکه بدلکاری های Mission: Impossible نیز همواره پیچیده تر، دقیق تر و خطرناک تر شده اند. در حالی که فیلم های اکشن حاوی بازیگران زیادی هستند که سهم خاص خود از مبارزه و بدلکاری را انجام می دهند، تام کروز در انجام خطرناک ترین بدلکاری های مجموعه فیلم های ماموریت غیرممکن پیشرو است.

 

  خطرناک ترین بدلکاری ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

سکانس های اکشن چالش برانگیزی که در هر قسمت جدید از فیلم های ماموریت غیرممکن انجام می شود به لطف تعهد کروز و کارگردانان و بدلکاران این فرانچایز به انجامشان، همواره جذاب تر و تاثیرگذارتر از قبل شده اند. در حالی که حتی بدلکاری های ماموریت غیرممکن نیز گاهی اوقات به جلوه های ویژه نیاز دارند، خطر واقعی در تمامی سکانس های بزرگ این فرانچایز وجود دارد. علاقه فزاینده و تحسین موجود نسبت به این فیلم ها نشان می دهد که بازی های خطرناک تام کروز نتیجه خوبی در پی داشته است. نتیجه جاه طلبی های تام کروز یک فیلمبرداری پیچیده و آموزش های طولانی برای اوست تا بتواند غیرممکن ترین بدلکاری های این فرانچایز را ممکن سازد.

 

  خطرناک ترین بدلکاری ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۸- بدلکاری فرود با طناب در ساختمان سازمان سیا در Mission: Impossible 1

فیلم Mission: Impossible ساخته سال ۱۹۹۶ بدون شک بیشتر به خاطر سکانس پرتنش فرود با طناب توسط تام کروز شناخته می شود. این سکانس در مورد ورود غیرقانونی ایتان هانت و تیمش به درون سازمان سیا برای بدست آوردن فهرست NOC است. به منظور اجتناب از فعال شدن یک سری هشدارها، باید از بالای سقف با طناب از طریق دریچه ای وارد شده و از یک کامپیوتر برای دسترسی به داده های مذکور استفاده کرد. به لطف لغزشی که باعث می شود ایتان هانت به سمت کف زمین سقوط کند، یک فرود با طناب ساده به یک عملیات خطرناک تبدیل می شود که در آخرین لحظه هانت موفق می شود خود را کنترل کرده و از برخورد با کف زمین جلوگیری نماید، جایی که وی تنها چند سانتیمتر با کف زمین فاصله دارد.

 

در حالی که این بدلکاری خطرناک ترین بدلکاری انجام شده در فرانچایز ماموریت غیرممکن نیست، اما بدلکاری فرود با طناب هنوز هم برای تام کروز خطرناک است. وی در حالی که تلاش دارد این سکانس را در عمل انجام دهد، بارها با صورت به زمین برخورد می کند. کار به جایی می رسد که برایان دی پالما، کارگردان فیلم، تصمیمی می گیرد این سکانس را تغییر داده و سقوط و حفظ تعادل را در دو سکانس مجزا فیلمبرداری کند. کروز از او خواهش می کند که اجازه دهد برای آخرین بار این کار را انجام دهد و در داخل کفش هایش سکه قرار می دهد تا بهتر بتواند تعادلش را حفظ کند. با آخرین برداشت، کروز موفق می شود بعد از سقوط، تعادل خود را در فاصله چند سانتیمتری از زمین حفظ کند و بدین ترتیب این بدلکاری خارق العاده ماموریت غیرممکن به خوبی و بدون استفاده از حقه های دیجیتالی خلق می شود.

 

  خطرناک ترین بدلکاری ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۷- بدلکاری بالا رفتن از صخره در Mission: Impossible 2

بازگشت تام کروز به ماموریت غیرممکن ۲ با یک بدلکاری ترسناک و به شدت خسته کننده همراه می شود. در این سکانس نشان داده می شود که هانت از وقت اضافی بین دو ماموریت خود لذت برده و مشغول صخره نوردی روی نمایی از صخره Moab در یوتا است. به جای انجام دادن ایمن این کار با قلاب و دیگر ابزارهای صخره نوردی، در این بدلکاری می بینیم که هانت صعود آزاد را انتخاب می کند که به قدرت، انعطاف و تحمل بالایی در حین بالا رفتن نیاز دارد. این سکانس بسیار ماندگار از فیلم است که بلافاصله مخاطب را در شرایطی قرار می دهد که نگران سلامت شخصیت کروز باشند، به ویژه در لحظه ای که وی تنها با یک دست از صخره آویزان شده است.

 

فیلمبرداری سکانس صخره نوردی فیلم ماموریت غیرممکن ۲ کمی کم خطرتر از آن چیزی است که در فیلم نشا داده می شود. تام کروز برای اطمینان از این که در صورت لغزش سقوط نکرده و جانش را از دست ندهد، از یک طناب ایمنی استفاده می کند. اما این سکانس به طور کامل توسط کروز انجام می شود و طناب ایمنی و قلاب تنها برای اطمینان از ایمن بودن آن به کار می رود. این بدلکاری از ماموریت غیرممکن ۲ چنان شجاعانه بود که کارگردان این قسمت، جان وو، به تکرارهای آن نگاه نمی کرد. همچنین در این بدلکاری بود که تام کروز آسیب دید و هنگام اجرای بخش پرش بین صخره ها، با پارگی عضله شانه مواجه شد.

 

  خطرناک ترین بدلکاری ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۶- بدلکاری برج خلیفه در Mission: Impossible 4

بدلکاری برج خلیفه در Mission: Impossible – Ghost Protocol به عنوان یکی از تحسین برانگیزترین و خطرناک ترین سکانس های کل فرانچایز ماموریت غیرممکن شناخته می شود. این سکانس که در بخش دوم فیلم رخ می دهد، سکانسی در مورد بالا رفتن ایتان هانت از بلندترین ساختمان جهان بالا برود: برج خلیفه که حدود ۸۳۰ متر طول دارد. این سکانس بدلکاری ماموریت غیرممکن، هانت را در حال بالا رفتن از ۱۱ طبقه روی نمای ساختمان و با استفاده از دستکش های چسب دار است، که یکی از آن ها در حین بالا رفتن دچار مشکل می شود. در حالی که هانت تلاش دارد شیشه پنجره را بشکند، سقوط می کند و یک سقوط هولناک را تجربه می کند و در نهایت با پرشی در هوا جانش را نجات می دهد.

 

فاکتور خطر در Mission: Impossible – Ghost Protocol برای سکانس بالا رفتن از برج خلیفه به شدت بالاست. تام کروز در این سکانس از قلاب و طناب ایمنی استفاده می کند، اگر چه آنچه در فیلم می بینیم یک صعود بدون طناب و بدون شانسی برای خطا به نظر می رسد. با این وجود، بالا رفتن، دویدن به سمت پایین و پریدن روی نمای بلندترین ساختمان جهان هنگام که نیم مایل از سطح زمین فاصله دارید ذاتاً خطرناک است. بعد از مدت ها تمرین گسترده بود که تام کروز توانست یکی از خطرناک ترین بدلکاری های ماموریت غیرممکن را انجام دهد.

 

  خطرناک ترین بدلکاری ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۵- بدلکاری هواپیما در Mission: Impossible 5

در سکانس ابتدایی از فیلم Mission: Impossible – Rogue Nation است که مخاطب بلافاصله با یک بدلکاری خطرناک دیگر از تام کروز روبرو می شود. در این سکانس، ایتان هانت تلاش میکند در مینسک، بلاروس وارد یک هواپیمای باربری شود و در حالی که هواپیما از زمین بلند می شود، به طرف بیرونی بدنه هواپیما چنگ می زند. مخاطبان می بینند که این مامور مخفی زبده در ارتفاع هزار پایی به دریچه هواپیما چنگ زده است و طوری که کارگردان، کریستوفر مک کواری و هماهنگ کننده بدلکاری ها توانسته اند این سکانس را به تصویر بکشند، بسیار واقعی به نظر می رسد. در این سکانس از فن های بزرگ و دکورهای خاص استفاده نشده است بلکه تام کروز واقعاً به در هواپیما چنگ می زند.

 

فیلمبرداری سکانس بدلکاری هواپیما در این قسمت از فیلم ماموریت غیرممکن به هشت برداشت نیاز داشت که در آن تام کروز به کناره یک هواپیمای ایرباس A400M چنگ زده بود. تیم تولید تمام ملاحظات ایمنی را در نظر گرفته و به تام کروز کابل های ایمنی بسته شده بود، تا اطمینان حاصل شود که وقتی هواپیما به سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد نیز وی بتواند خودش را نگه دارد. اما سرعت بالا و خطر پروازی حدود یک مایلی در آسمان بدین معنا بود که وی باید از یک قلاب ویژه برای محکم گیر دادن خود به هواپیما استفاده کند. در حالی که سکانس هواپیمای Mission: Impossible – Rogue Nation به ایمن ترین شکل ممکن انجام شد اما هرگونه اشتباه یا پاره شدن سیمی می توانست پایان شخصیت ایتان هانت و تام کروز باشد.

 

  خطرناک ترین بدلکاری ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۴- بدلکاری زیر آب در Mission: Impossible 5

فیلم Mission: Impossible – Rogue Nation یک بدلکاری خطرناک دیگر نیز داشت وقتی که ایتان هانت مامور می شود تا یک عملیات زیردریایی انجام دهد. در این ماموریت او باید وارد یک محفظه با امنیت بالا و کاملاً غوطه ور در زیر آب شود تا تراشه های کامپیوتری را بیرون بیاورد. این وظیفه برای ایتان هانت پیچیده تر از قبل می شود وقتی وی زیر آب است، جایی که تراشه ها از دستش می افتند و آب به داخل محفظه نفوذ می کند که با ایجاد جریانی قوی از آب همراه است. این اتفاق پس از آن رخ می دهد که ایتان هانت نمی تواند دریچه لازم برای فرار را باز کند، تا اینکه پیش از مرگ، شخصیت ایزلا فاوست با بازی ربکا فرگوسن او را نجات می دهد.

 

این بدلکاری ماموریت غیرممکن با دیگر بدلکاری های این فرانچایز به دلایل مختلف متفاوت است. لوکیشنی که به تمامی زیر آب قرار داشته باشد، به دلیل عدم اطمینان از ایمنی کامل غیرممکن بود، از این رو این بدلکاری در داخل یک استخر انجام شد که اطرافش را صفحه سبز پوشانده بود. این بدان معنا بود که هر آنچه در اطراف هانت در این سکانس دیده می شود جلوه های ویژه کامپیوتری است. اما خطری که تام کروز در این سکانس می پذیرد همچنان واقعی و قابل توجه است. او برای تکمیل این بدلکاری یاد گرفت که تا ۶ دقیقه نفس خود را نگه دارد که به تمرینات فراوان با متخصصان نفس کشیدن و طراح بدلکاری فیلم نیاز داشت که کروز و فرگوسن در آن ها شرکت کردند. اما نتیجه نهایی یکی از خطرناک ترین بدلکاری های ماموریت غیرممکن بسیار جذاب و قابل باور است.

 

  خطرناک ترین بدلکاری ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۳- بدلکاری هالو جامپ در Mission: Impossible 6

تام کروز، کریستوفر مک کواری و طراح صحنه های بدلکاری، وید ایستوود، یکی از نفسگیرترین سکانس های بدلکاری فرانچایز عملیات غیرممکن را در Mission: Impossible – Fallout انجام دادند. بدلکاری هالو جامپ این فیلم در تمام کارزار تبلیغاتی فیلم استفاده شد که در آن تام کروز یک پرش متهورانه را در آسمان انجام می دهد. این سکانس نشان می دهد که هانت در شروع ماموریت خود از هواپیما بیرون می پرد و سپس در ادامه به نجات شخصیت آگوست واکر با بازی هنری کویل کمک می کند. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که این دو در جریان یک طوفان از هواپیما بیرون می پرند و در یک سکانس دیده می شود که تام کروز در حال پرواز در میانه آسمان است.

 

فیلمبرداری سکانس هالو جامپ در Mission: Impossible – Fallout به وضوح پیچیده ترین بدلکاری این فرانچایز است. این سکانس به فیلمبرداری سه نوع متفاوت از پرش توسط تام کروز و تطبیق زمانی آن با پرش اولیه با یک سقوط رو به پشت توسط فیلمبردار بود. این سکانس همچنین از این نظر چالش برانگیز بود که در طول شب فیلمبرداری می شد و این بدان معنا بود که هر روز تنها یک تلاش برای گرفتن این سکانس می شد انجام داد. تام کروز تمام پرش ها و مانورهای هوایی را انجام داد، در شرایطی که کلاهخودی که برای دریافت اکسیژن پوشیده بود نیز به طور ویژه برای این فیلم ساخته شده بود تا به صورتش نور بتاباند. اما مقداری جلوه های ویژه کامپیوتری نیز به عناصر طوفان اضافه شده و برداشت های مختلف پرش نیز به هم چسبانده شدند.

 

  خطرناک ترین بدلکاری ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۲- بدلکاری هلیکوپتر در Mission: Impossible 6

یکی دیگر از خطرناک ترین بدلکاری های فرانچایز ماموریت غیرممکن، سکانس بدلکاری هلیکوپتر است. این سکانس اکشن از چند قسمت تشکیل شده است، در ابتدا وقتی شروع می شود که ایتان هانت به طنابی زیر هلیکوپتر چنگ زده است. در اینجا او از طناب بالا رفته و کنترل هلیکوپتر را در دست می گیرد، که تعقیب و گریزی در بین کوه ها بین او و شخصیت آگوست واکر را ممکن می سازد. همچنین در جریان این سکانس یک برخورد با کوهستان نیز رخ می دهد که به آخرین رویارویی بین هانت و واکر منجر می شود.

 

یک بار دیگر، تام کروز تمام بدلکاری موجود در سکانس هلیکوپتر را تا جایی که امکان داشته خود انجام می دهد. او از هلیکوپتر آویزان می شود، از این طناب بالا می رود و تنها با قلابی که او را از سقوط حفظ می کرد به در هلیکوپتر چنگ می زند. اما هنوز خطر قابل توجهی در هنگام سقوط و افتادن روی بار هلیکوپتر وجود داشت. در صورتی که تام کروز به درستی روی محموله نمی افتاد ممکن بود گردنش خرد شود. همچنین امکان خطاهای زیادی وجود داشت که می توانست جانش را به خطر بیندازد، به ویژه زمانی که در بین کوه ها با هلیکوپتر مانور می دهد.

 

  خطرناک ترین بدلکاری ها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۱- بدلکاری پرش با موتور از روی صخره در Mission: Impossible 7

حتی پیش از انتشار Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One، سکانس بدلکاری پرش با موتور از روی صخره به عنوان خطرناک ترین بدلکاری تام کروز در این فرانچایز شناخته می شد. در این سکانس، تام کروز سوار بر موتور از روی یک صخره پایین پریده و پیش از باز کردن چتر نجاتش، یک سقوط آزاد را تجربه می کند. تنها به دلیل بازی و اجرای بی نقص تام کروز است که بدلکاری ماموریت غیرممکن ۷ با موفقیت انجام شد. این بدلکاری از نسخه هفتم فرانچایز به مقداری جلوه های ویژه کامپیوتری نیاز داشت تا رمپی که برای پریدن نیاز بود را حذف کند اما تمام چیزهای دیگری که در این سکانس دیده می شود همگی توسط کروز و با موتور واقعی انجام شده است، جایی که سقوط با موتور، عمل نکردن چتر نجات و بسیاری اتفاقات دیگر می توانست به معنای مرگ کروز باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------