بهترین سریال‌های تاریخی کره‌ای در 5 سال اخیر که نباید از دست بدهید



 سریال‌های کره‌ای,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌های تاریخی کره‌ای را ملاحظه می‌کنید که در طی 5 سال گذشته (از سال 2019 به بعد) ساخته شده‌اند.

سریال‌های کره‌ای ژانرها و مضامین مختلفی دارند اما قابل انکار نیست که محبوب‌ترین درام‌های کره‌ای در سراسر دنیا در طول حدودا دو دهۀ اخیر درام‌های تاریخی و عاشقانه بوده‌اند.

 

به گزارش فرادید؛ در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌های تاریخی کره‌ای را که از سال 2019 به بعد پخش شده‌اند برای شما آماده کرده‌ایم؛ سریال‌هایی که علاوه بر روایت تاریخی‌شان، سرشار از مضامین عاشقانه نیز هستند و بنابراین می‌توان گفت درست همان چیزی هستند که یک طرفدار دوآتشۀ سریال‌های کره‌ای می‌خواهد ببیند.

 

1. سرآستین قرمز

 سریال‌های کره‌ای,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

داستان «سرآستین قرمز» در قرن هجدهم می‌گذرد. سونگ دئوک ایم یک دختر درباری است که رابطه‌ای عاطفی با ولیعهد یی‌سان پیدا می‌کند. ولیعهد در نهایت با عنوان پادشاه جونگجو به تخت می‌نشیند. او حالا می‌خواهد سونگ دئوک ایم را به عنوان صیغه سلطنتی به همسری خود درآورد اما دئوک ایم قبول نمی‌کند زیرا او می‌خواهد آزادانه زندگی کند و این همان چیزی است که به عنوان همسر امپراتور برای او امکان‌پذیر نخواهد بود. با این حال پادشاه هم قرار نیست به این راحتی از خواستۀ خود دست بکشد.

 

2. علاقۀ پادشاه

 سریال‌های کره‌ای,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

همسر ولیعهد دوقلو به دنیا آورده است در حالیکه دوقلوها نشانه‌ای شوم به حساب می‌آیند. قرار می‌شود یکی از دوقلوها که دختر است کشته شود، اما نهایتا با التماس‌های مادرش او را زنده نگه می‌دارند و از قصر بیرون می‌فرستند. چند سال بعد، پسر ولیعهد در یک حادثه کشته می‌‌شود؛ اما همسر ولیعهد مرگ پسر خود را پنهان می‌کند و در عوض دخترش را به قصر باز می‌گرداند تا او را به جای پسرش جا بزند. وقتی دختر نقش برادرش را به عهده می‌گیرد باید احساسات خود را سرکوب کند تا هرگز کسی متوجه نشود که او یک دختر است.

 

3. افسانۀ نوک‌دو

 سریال‌های کره‌ای,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

جئون نوک‌دو با پدر و برادر بزرگترش در جزیره‌ای زندگی می‌کند. او بسیار باهوش است و شمشیرزن خوبی نیز هست. نوک‌دو و خانواده‌اش به دلیلی که برای خود او معلوم نیست همیشه باید مخفیانه زندگی کنند. نهایتا یک روز پدر و برادر بزرگتر او مورد حمله گروهی از قاتل‌های زن قرار می‌گیرند و نوک‌دو در تعقیب قاتلان و برای کشف رازهای زندگی‌اش به دهکده‌ای می‌رسد که تمام ساکنانش زن هستند؛ حالا او برای کشف حقیقت باید به عنوان یک زن وارد دهکده شود.

 

4. شکوفایی جوانی ما

 سریال‌های کره‌ای,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

این سریال داستان عاشقانۀ بین یک شاهزاده و یک دختر نجیب‌زاده است در حالیکه هر دوی آن‌ها گرفتار مشکلاتی هستند. شاهزاده دچار یک نفرین عجیب و مرموز است و دختر هم بعد از اینکه تمام اعضای خانواده‌اش به قتل می‌رسند، به عنوان متهم اصلی شناخته شده است. اما شاهزاده با وجود دچار بودن به نفرین می‌خواهد تلاش کند تا دختر را از اتهام اشتباه نجات بدهد.

 

5. عاشقان آسمان سرخ

 سریال‌های کره‌ای,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

این سریال روایت زندگی هونگ چئون کی است؛ یک نقاش زن بسیار با استعداد در دورۀ چوسئون. او اولین نقاش زن در تاریخ کره بود که به عنوان عضوی از آکادمی سلطنتی انتخاب شد. هونگ چئون کی که ظاهری زیبا و شخصیتی درخشان نیز دارد، یک روز با یک افسر نابینا آشنا می‌شود که در حوزۀ نجوم و پیشگویی کار می‌کند. این شروع یک ارتباط عاشقانه با فراز و فرودهای مخصوص به خودش است.

 

6. بوسام؛ سرنوشت را بدزد

 سریال‌های کره‌ای,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

باوو مردی لاابالی و اهل قمار و دزدی است. او یک بار تصمیم می‌گیرد که در قبال دریافت پول و برای اجرای یک سنت عجیب ازدواج، یک زن بیوه را بدزدد، اما اشتباها یک شاهدخت را می‌دزدد؛ دختری که به خاطر یک توافق سیاسی و بدون اینکه خودش میل داشته باشد با مردی ازدواج کرده و بعد از مرگ آن مرد بیوه شده است.

 

7. ازدواج ممنوع

 سریال‌های کره‌ای,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

لی هئون پادشاه چوسون است. او 7 سال پیش همسر محبوبش را از دست داده و بعد از آن علیرغم اصرار درباریان حاضر به ازدواج نشده. در ضمن بر اساس قانون تا زمانی که امپراتور همسری اختیار نکند هیچ دختر مجردی حق ازدواج ندارد. طول کشیدن این وضع مردم را آشفته و عصبانی کرده است. یک روز سر و کلۀ کلاهبرداری به اسم یه سو رانگ پید می‌شود که ادعا می‌کند که روح همسر مرحوم پادشاه هنوز در کاخ سلطنتی زندگی می‌کند.

 

8. ملکه؛ عشق و جنگ

 سریال‌های کره‌ای,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

کانگ‌یون‌بو زنی است که خواهر دوقلویش به قتل رسیده است؛ او برای اینکه بتواند ماجرای این قتل را پی‌گیری کند و از قاتل انتقام بگیرد، تنها راه خود را در ملکه شدن می‌بیند! این اگرچه کار راحتی نیست اما او از هیچ اقدامی برای رسیدن به این هدف رویگردان نیست. در همین حال پادشاه لی کیونگ زنی را در رویاهای شبانۀ خودش می‌بیند که از قضا در بیداری هم با او مواجه می‌شود؛ این زن کسی نیست جز کانگ‌یون‌بو.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------