سریال کره‌ای «جانگ یونگ‌شیل»؛ وقتی «جومونگ» بزرگترین مخترع کره شد!



سریال کره‌ای جانگ یونگ‌شیل,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
برخی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخی کره‌ای، سریال‌هایی بوده‌اند که روایتی از زندگی یک شخصیت واقعی تاریخی (مثل «یانگوم»، «دونگ‌یی» یا «جانگ بوگو») ارائه داده‌اند؛ سریال «جانگ یونگ شیل» (Jang Youngsil) هم یکی از همین جنس سریال‌ها است.

  سونگ ایل گوک، بازیگر کره‌ای که برای مخاطبان ایرانی به خاطر بازی در نقش ماندگار «جومونگ» شناخته شده است، از هشت سال قبل تا امروز در هیچ سریالی نقش‌آفرینی نکرده است. آخرین حضور او در یک مجموعۀ درام به سال ۲۰۱۶ و سریال «جانگ یونگ شیل» برمی‌گردد.

 

به گزارش فرادید؛ این سریال در ژانر تاریخی ساخته شده و حال و هوا و مضمون آن تا حدی شبیه به سریال‌های تاریخی دیگری مثل «جواهری در قصر» و «امپراتور دریا» است. در هر یک از این سریال‌ها روایتی از زندگی یک شخصیت تاریخی کره ارائه می‌شود؛ شخصیتی که توانسته با کوشش زیاد و پرورش استعدادهایش، جایگاه اجتماعی خود را تغییر دهد و به چهره‌ای اثرگذار تبدیل شود.

 

سریال کره‌ای جانگ یونگ‌شیل,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

شخصیت اصلی این سریال مردی به نام جانگ یونگ‌شیل (با بازی سونگ ایل گوک) است؛ یکی از مشهورترین دانشمندان و مخترعان تاریخ کره که در دوران سلسلۀ چوسون در قرن ۱۵ میلادی زندگی می‌کرد. یونگ‌شیل در تاریخ کره به عنوان مخترع ساعت آبی، باران سنج، وسایل اخترشناسی و انواع سلاح شناخته می‌شود.

 

آنطور که در سریال می‌بینیم، جانگ یونگ‌شیل به عنوان یک برده به دنیا می‌آید اما استعداد فوق‌العادۀ او و علاقۀ دیوانه‌وارش به ستاره‌شناسی، نهایتا پای او را به دربار پادشاه سجونگ باز می‌کند؛ جایی که انواع پیچ و خم‌ها و فراز و فرودها بر سر راهش قرار می‌گیرند؛ از دسیسه‌های درباریان گرفته تا ماجراهای عاشقانه.

 

سریال «جانگ یونگ شیل» در سال ۲۰۱۶ و در ۲۴ قسمت از شبکه کی‌بی‌اس کره پخش شد. این سریال تا کنون از صدا و سیمای ایران پخش نشده اما دوبلۀ فارسی آن در اینترنت قابل دسترسی است.

 

غیر از سونگ ایل گوک، بازیگرانی مثل کیم سانگ کیونگ (در نقش پادشاه سجونگ) و پارک سان یانگ (در نقش شاهدخت سوهیون) نیز در این سریال ایفای نقش کرده‌اند.

 

سریال کره‌ای جانگ یونگ‌شیل,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------