بازیگری که دستش را قطع کرده بود درگذشت



 آل استروبل,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
آل استروبل هنرپیشه آمریکایی و بازیگر نقش فیلیپ جرارد در مجموعه «توئین پیکس» دیوید لینچ در ۸۳ سالگی درگذشت؛ بازیگری که دست خود را قطع کرد تا به تسخیر شیطان درنیاید.

به گزارش ایرنا ؛ آل استروبل در توئین پیکس و دنباله‌های آن توئین پیکس: با من بر آتش برو و توئین پیکس: بازگشت و مگاویل ایفای نقش کرده است.

 

استروبل که در ۱۷ سالگی دست چپ خود را بر اثر یک سانحه رانندگی از دست داده بود در مجموعه توئین پیکس در نقش فیلیپ - مردی که دست خود را قطع کرد تا مانع از تسخیر توسط شیطان شود - بازی کرد.

 

مارک فراست که به همراه دیوید لینچ مجموعه توئین پیکس را تهیه و کارگردانی کرده، سابرینا ساتلند همکار قدیمی لینچ و دانا اشبروک از بازیگران این مجموعه از جمله کسانی هستند که نسبت به درگذشت این هنرپیشه ادای احترام کرده‌اند.

 

خبر درگذشت استروبل توسط ساترلند در صفحه فیسبوک این بازیگر به اشتراک گذاشته شد.

 

توئین پیکس نخستین بار درآوریل ۱۹۹۰ به دست دیوید لینچ و مارک فراست تهیه و ساخته شد. مجله تایم این مجموعه را در فهرست ۱۰۰ مجموعه تلویزیونی برتر تاریخ قرار داد.

 

داستان این مجموعه در شهر خیالی توئین پیکس در ایالت واشینگتن با آمدن چند مامور اف‌بی‌آی برای بررسی قتلی که تازه در شهر اتفاق افتاده، آغاز می‌شود. مجموعه از سه فصل به ترتیب ۸، ۲۲ و ۱۸ قسمتی تشکیل شده‌ است. همچنین دیوید لینچ برای توئین پیکس یک فیلم سینمایی ساخته است به نام fire walk with me که ماجرای قبل از قسمت نخست سریال را نشان می‌دهد و یک فیلم دیگر هم منتشر کرد که در آن قسمت های حذف شده و منتشر نشده سریال را نمایش می‌دهد.

 

فصل سوم سریال پس از یک وقفه ۲۵ ساله، در ماه می سال ۲۰۱۷ توسط شبکه تلویزیونی شوتایم پخش شد. فصل سوم ۱۸ قسمت را دربردارد که به وسیله دیوید لینچ و مارک فراست نوشته شده و دیوید لینچ آن را کارگردانی کرده‌ است. نکته جالب در مورد این وقفه ۲۵ ساله آن است که در قسمتی از آن یکی از کاراکترهای مجموعه به بازیگر نقش مقابلش می‌گوید که ۲۵ سال دیگر می‌بیندش و دقیقاً بخش سوم آن پس از طی این مدت زمانی با همان بازیگران ساخته می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------