۱۰ فیلم جذاب که در فضایی بسته رخ می‌دهد



در حالی که فیلم های منتشر شده اخیری مانند Doctor Strange in the Multiverse of Madness بینندگان را به ماجراجویی های حماسی و جذاب در فضاها و دنیاهای متفاوتی می برد، فیلم های بسیاری هستند که احتمالات زیادی را در مورد اینکه در یک مکان خاص چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهند بررسی می کنند. 

چه فضای بسته و ترسناک فیلمی مانند Saw یا Snakes on a Plane باشد و چه فیلم های پرتنش فراری مانند Speed ، بسیاری پروژه های سینمایی هستند که داستان آن ها تنها در یک مکان خاص و کوچک رخ می دهند اما همچنان شما را شیفته خود می سازند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ فیلم جذاب و تماشاییی آشنا کنیم که داستان آن ها در یک فضای محدود و بسته می گذرد.

 

۱- Tower Block (۲۰۱۲)

 

  فیلم,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

فیلم Tower Block داستان چندین شخصیت را روایت می کند که در آپارتمانشان گرفتار شده اند در شرایطی که یک تک تیرانداز با انگیزه انتقام قصد کشتنشان را دارد. فیلم Tower Block یک فیلم ترسناک، باکیفیت و ساده است که کشته شدن اولین شخصیت فیلم شما را شوکه و همزمان از خواب بیدار می کند. اگر چه این تریلر بریتانیایی فرار شخصیت های اصلی را در بخش های مختلفی از آپارتمانشان نشان می دهد اما آن ها در تمام مدت در داخل این فضای مسکونی گرفتار شده اند که باعث می شود در این فهرست جای بگیرد.

 

۲- Assault On Precinct ۱۳ (۱۹۷۶)

  فیلم,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

فیلم Assault On Precinct 13 نماد کار بزرگی است که می توان با بودجه ای اندک و روایتی جذاب انجام داد. وقتی یک پاسگاه پلیس در آستانه تعطیلی توسط یک دار و دسته خلافکار محلی مورد حمله قرار می گیرد، پرسنل معدودی که آنجا هستند باید با هم متحد شوند تا بتوانند از این حمله جانس الم به در برده و از پاسگاه بگریزند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های سال ۱۹۷۶ است که شما را در داستان و هیجان خود غرق می کند باعث می شود از فیلم های اینچنینی که در فضایی بسته روایت می شوند خوشتان بیاید.

 

۳- Splinter (۲۰۰۸)

  فیلم,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

فیلم Splinter داستان یک زوج و ربایندگانشان را روایت می کند در حالی که در یک پمپ بنزین گرفتار شده اند و سعی دارند خود را از یک موجود قارچ گونه مسری که کنترل اعضای بدن درگیر شده را در دست می گیرد در امان نگه دارند. این فیلم ترسناک توسط کاربران شبکه های مجازی یک فیلم جذاب توصیف شده است، به ویژه تصویری که از موجود شبه انگل فیلم ارائه می کند. Splinter فیلمی بامزه با برخی سکانس های اکشن است.

 

۴- Cube (۱۹۹۷)

  فیلم,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

حال و هوای فیلم Cube برای طرفداران ژانر وحشت آشنا ست: گروهی غریبه در یک اتاق غیرمعمول و ناآشنا بیدار می شوند بدون اینکه بدانند چطور و چرا به این اتاق منتقل شده اند. این فیلم داستان این اشخاص را در شرایطی که سعی دارند از یک سری اتاق های متحدالشکل فرار کنند نشان می دهند در حالی که هر بار یکی از افراد کشته می شود و دانش ریاضی نقش مهمی در رفتن به اتاق درست ایفا می کند. فیلم Cube یکی از بهترین فیلم های ترسناک مستقل دهه ۱۹۹۰ بوده و بسیاری از کاربران شبکه های مجازی تماشای آن را به دیگران توصیه کرده اند و این موضوع نشان از کیفیت بالا یا دستکم هیجان انگیز بودن داستان آن دارد.

 

۵- Locke (۲۰۱۳)

  فیلم,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

تمام فیلم Locke در مورد رانندگی کردن و صحبت کردن تام هاردی با گروهی از افراد است اما همچنان با فیلم جذابی مواجه هستیم. این توصیف ساده و کوتاه از فیلم به درستی این فیلم مینیمالیستی اما ماندگار را تشریح می کند. فیلم در مورد شخصیت ایوان لاک با بازی تام هاردی است که از طریق یک سری تماس تلفنی در یک مسیر رانندگی طولانی، زندگی پرآشوب او به تصویر کشیده می شود. علیرغم تمرکز اصلی روی شخصیت اصلی فیلم که در تمام طول داستان در حال رانندگی است، هاردی همچنان موفق شده با این نقش پراسترسی که بازی کرده توجه منتقدان را به خود جلب کند.

 

۶- Gerald’s Game (۲۰۱۷)

  فیلم,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

وقتی پای فیلمی در مورد گرفتار شدن در یک مکان کوچک به میان می آید، فیلم Gerald’s Game یکی از بهترین گزینه هاست زیرا تقریباً تمام داستان فیلم در داخل یک اتاق خواب روایت می شود. Gerald’s Game یک تریلر کمتر دیده شده اما به شدت جذاب است که بر اساس یکی از کتاب های ترسناک استفن کینگ ساخته شده و در مورد زنی به نام جسی است که پس از مرک نابهنگام همسرش در جریان تعطیلات، در داخل یک خانه ساحلی گرفتار شده است. جسی که به تخت بسته شده، خیلی زود دچار توهم شده و در حالی که سعی دارد با تروماهایش مقابله کند باید از لحاظ فیزیکی نیز برای زنده ماندن تلاش نماید.

 

۷-  (۲۰۲۲) The Outfit

  فیلم,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

باز هم وقتی پای فیلم هایی با داستانی در مورد گرفتار شدن در یک فضای محدود در میان باشد، بسیاری به فیلم جدید The Outfit اشاره می کنند که داستان آن به تمامی در داخل کارآگاه خیاطی روایت می شود. امتیاز بالای راتن تومیتوز و نقدهای سینماروها نیز نشان می دهد که در این فیلم با یک اثر باکیفیت مواجه هستیم. فیلم The Outfit با بازیگران ستاره ای که دارد داستان یک خیاط به نام لئونارد را روایت می کند که سعی دارد شبی را در مواجهه با خلافکاران خطرناک زنده بماند. با شخصیت های پیچیده و حال و هوای تریلرهای کلاسیک و قدیمی و البته یک فضای به شدت منحصربفرد، این فیلم یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که به تماشای فیلم هایی با فضای محدود و بسته علاقه دارند.

 

۸- #Alive (۲۰۲۰)

  فیلم,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

داستان فیلم را می توان به این شکل خلاصه کرد: وقتی یک گیمر که در آپارتمانش تنها زندگی می کند، با وقوع آخرالزمان حمله زامبی ها در بیرون از آپارتمانش مواجه می شود. #Alive یک فیلم کره ای جذاب ساخته شده در سال ۲۰۲۰ است که با خلاقیت خاصی امکان گرفتار شدن در یک مکان خاص به خاطر خطری بزرگ در بیرون از محل زندگی را با در هم تنیدن داستان های مختلف روایت می کند. #Alive در زمان انتشارش با نقدهای بسیار مثبت و موفقیت تجاری مواجه شد و با استریم شدن از طریق نتفلیکس بر شهرت و محبوبیت آن افزوده شد. با گرفتن ایده گرفتار شدن و بالا بردن خطر از طریق عنصر علمی تخیلی زامبی ها، موفقیت این فیلم کره ای قابل انتظار بود.

 

۹- ۱۰ Cloverfield Lane (۲۰۱۶)

  فیلم,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

این فیلم که دنباله ای بر فیلم Cloverfield ساخته سال ۲۰۰۸ است، دومین فیلم در این سری فیلم ترسناک بوده و در مورد شخصیت اصلی میشل است که خود را در داخل یک اتاق ناآشنا گرفتار می بیند. در ادامه به او گفته می شود که از حمله موجودات فضایی که بالای سطح زمین قرار دارند محافظت شده و به همین خاطر در این فضای بزرگ در زیر زمین نگهداری می شود. علیرغم اینکه ۱۰ Cloverfield Lane  از آن فیلم هایی است که حس ترس از فضای تنگ و تاریک در مخاطب ایجاد می کند اما به خاطر سرعت روایت خود، استفاده از مفاهیم و فضای مینیمالیستی اش مورد ستایش قرار گرفته است. این فیلم از ابتدا تا انتها پر از تنش و تعلیق بوده و مدت زمان نسبتاً کوتاهش نیز باعث شده گزینه ای جذاب برای یک تماشای سریع و تاریک باشد.

 

۱۰- Buried (۲۰۱۰)

  فیلم,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

با بردن نهایت استفاده از یک بودجه اندک، فیلم Buried  داستان شخصیت پل با بازی رایان رینولدز را روایت می کند که تقریباً تمام مدت فیلم در داخل یک تابوت در زیر زمین گرفتار شده است. مخاطبان شاهد تقلاهای دلهره آور پل برای زنده ماندن است در شرایطی که همه چیز در کنترل فردی بیرون از فضای تابوت و روی زمین است. این فیلم بیشترین ارتباط و تاکید را بر عبارت «گرفتار شدن» در یک شرایط دشوار و فضایی تنگ و تاریک دارد و به همین خاطر بالاترین جایگاه را در میان فیلم هایی دارد که داستان آن ها در مورد گرفتار شدن در فضایی محدود و بسته است.

 

 روزیاتو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------