جوان‌ترین میلیاردر زن آمریکا معرفی شد!



ریانا ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
ریانا در ۳۴ سالگی و بعد از آنکه ارزش خالص ثروتش به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید، رسما جوان‌ترین زن میلیاردر خودساخته ایالات متحده شد. 

به گزارش برترین‌ها به نقل از یک رسانه فارسی زبان: ریانا در ۳۴ سالگی و بعد از آنکه ارزش خالص ثروتش به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید، رسما جوان‌ترین زن میلیاردر خودساخته ایالات متحده شد.

  

بنیان‌گذار فنتی بیوتی که نامش سه سال پیاپی در فهرست سالانه فوربس برای ثروتمندترین زنان خودساخته آمریکا قرار داشت، در سال ۲۰۲۲ در ردیف ۲۱ این فهرست قرار گرفت.

 

اگرچه ریانا ثروتمندترین زن خودساخته ایالات متحده نیست- این جایگاه از آن دایان هندریکس، تاجر ۷۵ ساله است- جوان‌ترین آن‌ها است و کیم کاردشیان ۴۱ ساله با دارایی خالص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری دومین زن میلیاردر جوان در فهرست سال ۲۰۲۲ است.

 

بنا بر اعلام فوربس، ریانا که اصالتا اهل باربادوس است، ثروت میلیاردی‌‌اش را مدیون موفقیت خط تولید لوازم آرایشی‌ خود است که در مالکیت آن، با فروشگاه زنجیره‌ای فرانسوی لوکس «ال‌وام‌اش» (LVMH) شریک است و «در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۵۰ میلیون دلار درآمد داشت».

 

به گفته این نشریه، فنتی بیوتی «بخش اعظم ثروت او را تشکیل می‌دهد» اما تنها منبع درآمد ریانا نیست؛ بلکه این برنده ۹ جایزه گرمی (Grammy) از موسیقی هم درآمد قابل‌توجهی داشته و شرکت تولیدکننده لباس زیر زنانه‌ او، سوج ایکس فنتی (Savage x Fenty) نیز «در فوریه ۲۰۲۱ یک میلیارد دلار درآمد داشته است».

 

ریانا در حال حاضر مالک ۳۰ درصد از سهام این شرکت است.

 

فوربس در مورد وضعیت ریانا به عنوان میلیاردری خودساخته، به او «نمره خودساختگی» ۱۰ داد؛ رتبه‌ای که این رسانه در توضیحش گفت از ۱ تا ۱۰ متغیر است و نشان می‌دهد که شخص چه مقدار از ثروتش را به ارث برده‌ یا خود به دست آورده‌ است.

 

بر اساس گزارش فوربس، امتیاز ۱ تا ۵ متعلق به «کسی است که بخشی یا تمام ثروت خود را به ارث برده باشد»؛ در حالی که امتیاز ۶ تا ۱۰ «مال کسانی است که شرکتشان را خودشان بنا نهاده‌اند یا منبع ثروت خود را به‌تنهایی ایجاد کرده‌اند».

 

این کارآفرین که تنها میلیاردر زیر ۴۰ سال در فهرست امسال است، احتمالا به ساخت امپراتوری‌ خود ادامه خواهد داد؛ زیرا قبلا به نیویورک تایمز گفته بود که «این ارقام مانع ادامه کار» او نخواهد شد.

 

ریانا در سال ۲۰۱۹ در مصاحبه با این نشریه گفت: «هرگز فکر نمی‌کردم این‌قدر پول به دست بیاورم؛ بنابراین این ارقام نمی‌تواند مانع ادامه کارم شود.»

 

کایلی جنر که پیش از این در سال ۲۰۱۸ به عنوان جوان‌ترین میلیاردر خودساخته فوربس انتخاب شده بود، در آخرین فهرست فوربس از ثروتمندترین زنان خودساخته آمریکا، جوان‌ترین فرد است. براساس فهرست سال ۲۰۲۲ بنیان‌گذار ۲۴ ساله لوازم آرایشی کایلی کازمتیکس (Kylie Cosmetics )، میلیاردر نیست اما با دارایی خالص ۶۰۰ میلیون دلار، در رتبه چهل‌ویکم قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------