فیلم‌های لوباجت هم دیگر گران شده‌اند!/ «رودررو» آماده اکران شد



 حسین شهابی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
حسین شهابی می‌گوید در حال حاضر برای ساخت یک فیلم لوباجت در کمترین حالت ممکن یک میلیارد تومان باید هزینه کرد! 

حسین شهابی کارگردان سینما در گفتگو با  مهر با اشاره به پروژه سینمایی «رودررو» گفت: پروانه ساخت فیلم سینمایی «رودررو» نزدیک به ۲ سال پیش صادر شده بود که به تازگی مراحل فنی این فیلم به پایان رسیده و طی روزهای آینده برای دریافت پروانه نمایش آن اقدام می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه داستان «رودررو» در یک موسسه آموزش سینمایی رخ می‌دهد، توضیح داد: در این فیلم سینمایی بازیگران چهره‌ای حضور ندارند و اکثر بازیگران در واقع هنرجویان یک موسسه آموزشی هستند. در این پروژه سعی کرده‌ام تا به مسائل آموزشگاه‌های بازیگری و در کل مبحث آموزش در سینمای ایران بپردازم.

 

کارگردان فیلم سینمایی «بی صدا» بیان کرد: با نمایش نقاط قوت و ضعف سیستم آموزش بازیگری در کشور، پیشنهادهایی نیز برای حل این مشکلات داشته‌ایم و با توجه به اینکه فکر می‌کنم «رودررو» اولین فیلمی است که با چنین موضوعی در سینمای ایران ساخته شده است تا به حواشی مهمی که آموزشگاه‌های بازیگری درگیر آن هستند، بپردازد.

 

وی درباره چگونگی نمایش این فیلم توضیح داد: برنامه دقیقی برای اکران «رودررو» ندارم و باید دید «رودررو» برای اکران‌های عمومی انتخاب می‌شود و یا در سینماهای «هنر و تجربه» اکران می‌شود.

 

کارگردان فیلم «روز روشن» تاکید کرد: همچنین مشغول نگارش یک فیلمنامه سینمایی هستم که همانند پروژه‌های قبلی به مسائل حقوقی می‌پردازد، درباره دلیل ساخت «رودررو» که در یک فضای دیگری از سینمایی که دنبال می‌کنم هست، باید بگویم که طی سال‌های اخیر یک آموزشگاه سینمایی تاسیس کردم و با مشکلات و حواشی سیستم آموزشی آشنا شده‌ام به همین دلیل تصمیم گرفتم تا پروژه سینمایی را جلوی دوربین ببرم تا مشکلاتی چون دریافت پول از سوی هنرجویان برای حضور در فیلم‌ها و حتی مسائل و مشکلات جنسی را به تصویر بکشم.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به افزایش هزینه تولید در سینما ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که معمولاً در پروسه تولید در سینمای مستقل رخ می‌دهد این است که معمولاً مراحل فنی توسط خود فیلمساز انجام می‌شود، البته در بسیاری از موارد نیز عوامل پشت دوربین همکاری لازم را برای ساخت فیلم با فیلمساز انجام می‌دهد تا هزینه تولید در این نوع از سینما کاهش پیدا کند.

 

کارگردان فیلم «حراج» تاکید کرد: در حال حاضر ساخت یک فیلم لوباجت در کمترین حالت ممکن کمتر از یک میلیارد تومان نمی‌شود، این درحالی است که فیلمساز اکثر امکانات پس از تولید را داشته باشد. البته این را هم باید بگوییم که بسیاری از بازیگرانی که در این سینما حضور پیدا می‌کنند معمولاً دستمزدهای کم و اندکی دریافت کرده و گاه نیز برخی از هنرمندان تنها به خاطر کارگردان در پروژه حضور پیدا می‌کنند.

 

شهابی در پایان گفت: فیلم سینمایی «رودررو» کاملاً با هزینه بخش خصوصی ساخته شده و در آن نزدیک به ۱۱۰ هنرجو حضور داشته‌اند که تنها هزینه تامین غذای این گروه نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود. در واقع بخش اعظمی از بودجه فیلم‌ها صرف تامین خوراک و رفت و آمد افراد می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------