آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

جزییات سریال ۱۴۵قسمتی درباره شاهنامه/ کار دور از شأن مردم نمی‌کنم



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,مهدی فقیه
مهدی فقیه بازیگر تلویزیون از تحقیق و نگارش یک سریال ۱۴۵ قسمتی براساس شاهنامه خبر داد که قرار است به صورت عروسکی و زیر نظر معاونت سیما تولید آن کلید بخورد.

مهدی فقیه بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه چندان فرصت نمی‌کند آثار تلویزیونی را دنبال کند، به مهر گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن یک سریال عروسکی هستم و خیلی وقت ندارم که سریال‌هایی که در تلویزیون پخش می‌شود را پیگیری کنم.

 

۱۲ سال روی این سریال کار کردم

وی افزود: بیش از ۱۲ سال است که روی این متن که مربوط به شاهنامه است کار کرده‌ام. به نظرم نباید از این موضوع به راحتی گذشت و باید مطالعه عمیق و جستجوی وسیعی درباره آن شکل بگیرد و باید دنبال این مطلب باشیم که فردوسی چه گفته است که به او می‌گویند «حکیم ابولقاسم فردوسی».

 

بازیگر سریال «علی البدل» درباره جزئیات این اثر و همچنین واکنش رئیس سازمان صدا و سیما به ساخت آن، تصریح کرد: این سریال ۱۴۵ قسمت است و نزدیک ۲ سال پیش عروسک‌های آن ساخته شده است که عروسک‌ها در واقع همان شخصیت‌های شاهنامه هستند. با توجه به صحبت‌هایی که تاکنون داشتیم احتمالا قرار است این سریال عروسکی را زیر نظر معاونت سیما بسازیم.

 

کاری که در شأن مردم و نظام نباشد نمی‌کنم

این بازیگر پیشکسوت درباره علت کم کاری خود در چند سال اخیر، بیان کرد: پیشنهادهایی به من شده است اما من کاری که در شأن مردم ایران و این نظام نباشد انجام نمی‌دهم.

 

وی ادامه داد: شرایط الان به گونه‌ای شده است که برای بازی در سریال یا فیلمی پول می‌دهند تا ایفای نقش کنند؛ واقعا وقتی این مسائل را می‌بینیم چه انتظاری می‌توان از یک بازیگر داشت. در زمان قدیم بیشتر با احساسات و دل خود کار می‌کردند اما الان اینگونه نیست.

 

در دوران ترقی معکوس هنری هستیم!

فقیه با بیان این مطلب که هنر باید مطابق با آداب انسانی باشد، گفت: چارلی چاپلین سال‌ها پیش با رعایت این نکته که هنر مطابق با آداب انسانی است، آثاری را تولید کرد که هنوز هم ماندگار است و در اکثر کشورها به نمایش در می‌آید و همه لذت می‌برند. اما فیلم ها و سریال‌های کمدی ما را وقتی یکبار نشان می‌دهند، دیگر نمی‌توان آن را دید. این آثار به گونه‌ای است که چند نفر را بیاورند و یک نفر را مسخره کنند تا مردم شاد شوند که این موضوع دور از شأن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است و باید به آن به طور جدی‌تری نگاه شود.

 

بازیگر سریال «شوق پرواز» در پایان با اشاره به برداشتی که سالهای آینده از هنر این زمان خواهد شد، گفت: دویست سال دیگر همانطور که الان از هنر دوره اسلامی صحبت می‌کنیم و به نیکی از آن یاد می‌کنیم، درباره هنری که در این زمان ارائه شده است صحبت و قضاوت خواهد شد. متاسفم اما باید بگویم که داریم ترقی معکوس می‌کنیم. ما دلمان می‌سوزد، چون می‌خواهیم شکوفا باشیم و در بخش هنر بهترین آثار را ارئه دهیم. نه اینکه تازه بخواهیم آثار ترکیه ای را ترجمه کنیم و نشان مردم دهیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------