کاهش 43 درصدی مخاطبان سینما در شهریور امسال / فروش«سرکوب» به مرز یک میلیارد تومان رسید



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, سینما
بررسی آمار سامانه فروش سینمای ایران نشانگر کاهش ۴۳ درصدی مخاطبان سینما در شهریور امسال نسبت به سال گذشته است. 

به گزارش  آنا، بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده در سامانه فروش سینمای ایران، مجموع فروش فیلم‌های در حال اکران سینمای ایران از ابتدای شهریور ماه ۱۳۹۸ تا پایان روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه، ۹ میلیارد و ۱۰۲ میلیون تومان بود. این رقم نتیجه حضور۸۳۵ هزار مخاطب در سالن‌های سینما بود؛ این در حالی است در سال گذشته و در همین بازه زمانی سالن های سینما شاهد حضور ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار مخاطب و فروشی بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان بود.

 

دیروز (چهارشنبه ۲۷ شهریورماه) فیلم‌های «شاه کش» ساخته وحید امیرخانی، «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور، «کلوپ همسران» مهدی صباغ‌زاده و «مردی بدون سایه» ساخته علیرضا رئیسیان روی پرده سینماها رفتند تا شاید در آخرین روزهای تابستان بتوانند تکانی به گیشه‌های نه چندان گرم سینمای ایران بدهند.

 

فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» به کارگردانی جمشید محمودی که روایتی از یک خانواده افغان مهاجر در تهران است و از ۲۲ شهریورماه نمایش خود را آغاز کرده، تا دیشب ۹۵ میلیون تومان فروش کرده است و حدود ۱۰ هزار نفر مخاطب، آن را در ۴۱ سینما تماشا کردند.

 

فیلم سینمایی «چاقی» راما قویدل که از هفته اول شهریورماه نمایش خود را آغاز کرد، با جذب ۲۳ هزار مخاطب به سینما تا امروز پس از سه هفته ۲۵۷ میلیون تومان فروش داشته است.

 

فیلم کمدی «برمودا» ساخته رهبر قنبری که از ۶ شهریورماه روی پرده رفته است پس از گذشت حدود سه هفته با بیش از سه هزار مخاطب، ۳۲میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم سینمایی اکنون در ۲۴ سینما نمایش دارد.

 

«صدای منو می‌شنوید»به کارگردانی صادق آشتیانی‌پور فیلمی است که در جمعه گذشته و در روزی کهبه مناسبت روز ملی سینما،بلیت‌ها نیم‌بها بودند فقط ۵ تماشاگر داشت! این فیلمکه از ششم شهریورماه روی پرده رفته،  با نمایش در۱۴ سینما و با مجموع ۳ میلیون ۳۱۵ هزار تومان فروش به اکران خود پایان داد.

 

فیلم سینمایی «روسی» ساخته امیر حسین ثقفی که اکران خود را از ۳۰ مردادماه تاکنون ۶۹۴ میلیون  تومان فروش را در ۹۱ سینما در تهران وشهرستان تجربه کرده است.

 

فیلم «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی که از نیمه مردادماه روی پرده ۱۶۶ سینما رفته است تا امروز حدود سه میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان فروش داشته است.

 

فیلم سینمایی «جانان» ساخته کامران قدکچیان با گذشت حدود ۶ هفته نمایش در مجموع ۳۵۸ میلیون تومان فروش داشته و ۳۶ هزار نفر آن را در ۹۳ سینما تماشا کرده‌اند.

 

فیلم «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده از ۹مردادماه نمایش خود را روی پرده های سینما آغاز کرد. این اثر با در اختیار داشتن ۱۳۷ سینما تا امروز نزدیک به دو و نیم میلیارد تومان فروش داشته است و ۲۰۰ هزار نفر به تماشای این فیلم نشستند.

 

فیلم سینمایی «تپلی و من» ساخته حسین قناعت که از دوم مردادماه اکرانش آغاز شده و برای مخاطب خانواده و کودک و نوجوان ساخته شده است، رقم یک  میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشته است . این فیلم در ۱۶۱ سینما در سراسر کشور روی پرده رفته است.

 

فیلم «سرکوب» به کارگردانی رضا گوران پس از دو ماه نمایش و اکران در ۱۰۴ سینما به رقم ۹۴۱ میلیون تومان رسیده و در آستانه میلیاردی شدن است .

 

فیلم سینمایی «قصر شیرین» ساخته سیدرضا میرکریمی که از دوم مردادماه روی پرده سینماها رفت، سه میلیارد و ۲۰۹ میلیون تومان فروش داشته و بیش از ۲۷۰ هزار نفر آن را در ۱۴۸ سینما تماشا کرده‌اند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------