نمایش راستی‌آزمایی به‌سبک‌«عصر جدید»



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,عصر جدید
احسان علیخانی به همراه 6 داور دیگر قضاوت اولیه شرکت‌کنندگان را بر عهده داشتند

 سه‌شنبه‌شب اولین قسمت از برنامه‌ راستی‌آزمایی «عصر جدید» از شبکه سه روی آنتن رفت و مسابقه اصلی قرار است از شنبه 17 اسفند پخش شود. در سری اول مسابقه، مرحله راستی‌آزمایی به صورت برنامه‌های جداگانه‌ای ضبط و پخش نشد، اما در سری دوم، 4 قسمت ویژه‌برنامه از مرحله داوری اولیه شرکت‌کنندگان برای ورود به مسابقه اصلی تولید شده که 3 قسمت دیگر آن قرار است هفته آینده پخش شود.

 

همراهی مخاطب با استعدادها

شاید تا قبل از پخش برنامه این سوال که لزوم نشان دادن مرحله راستی‌آزمایی برای مخاطب چیست، وجود داشت اما پخش این برنامه‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی در همراهی مخاطب با مسابقه «عصر جدید» و استعدادهای آن داشته باشد. در این مرحله مخاطب با استعدادهای شرکت‌کنندگانی‌ که در مسابقه اصلی شاهد حضور آنان روی صحنه خواهد بود آشنا می‌شود و این باعث می‌شود که بتواند در مسابقه اصلی درباره پیشرفت یا پسرفت شرکت‌کنندگان نسبت به مرحله راستی‌آزمایی، قضاوت بهتری داشته باشد.

 

ترکیب متغیر داوران راستی‌آزمایی

ناگفته نماند این که چه کسانی در مرحله راستی‌آزمایی، شرکت‌کنندگان را قضاوت می‌کنند هم مسئله مهمی است. احسان علیخانی در مقام کارگردان و تهیه‌کننده مسابقه، عضو ثابت داوران راستی‌آزمایی است و در کنار او افرادی مانند ارشا اقدسی، بهرام عظیمی، علیرضا ترکاشوند، ایمان قیاسی و روزبه معینی هم حضور دارند. نکته مثبت داوری در مرحله راستی‌آزمایی این است که به تناسب نوع استعدادی که روی صحنه می‌آید، ترکیب گروه داوران هم تغییر می‌کند. البته افرادی مانند ایمان قیاسی و روزبه معینی که تجربه چندانی در حوزه خوانندگی و بازیگری ندارند، نمی‌توانند قضاوت کاملا دقیقی از استعدادهای این دو رشته داشته باشند. سعید فتحی روشن که چهارمین برنده سری اول «عصر جدید» بود، در مرحله راستی‌آزمایی سری دوم استعدادهای شعبده‌بازی را داوری می‌کند.

 

عبور از مرحله اولیه قضاوت

چه برنامه‌های راستی‌آزمایی برای پخش ضبط بشود و چه مانند سری اول، مخاطب شاهد این مرحله نباشد، در هر صورت نفس وجود یک فیلتر قضاوت اولیه، که شرکت‌کنندگان باید برای رسیدن به مرحله قضاوت اصلی از آن عبور کنند، اتفاق خوبی است و باعث می‌شود سطح مسابقه و اعتبار آن بالا برود. این که در بعضی قسمت‌های مسابقه شاهد چند استعداد جذاب هستیم که حذف آن‌ها و قضاوت میان‌شان سخت می‌شود، نتیجه وجود همین فیلترهاست. همان طور که می‌دانید مرحله راستی‌آزمایی سال قبل هم بود و اتفاق جدیدی نیست اما این که مخاطب از نزدیک شاهد مراحلی که شرکت‌کنندگان برای ورود به مسابقه طی می‌کنند، باشد اعتبار مسابقه را نزد او هم بالا می‌برد.

 

بدل کاوه آفاق و بازگشت بازنده‌ها

اما قسمت اول ویژه‌برنامه‌های راستی‌آزمایی، دو حاشیه جالب هم داشت. در میان راه‌یافتگان به این مرحله، گروه سه نفره‌ای حضور داشتند که در برنامه سال گذشته اجرای‌شان مورد استقبال داوران قرار نگرفته بود و خیلی زود، رأی قرمز داوران را دریافت کرده بودند.

 

در آن برنامه بعد از این که صدای ضرب در قرمز یکی پس از دیگری شنیده شد، آریا عظیمی‌نژاد از رویا نونهالی خواست که او رأی سفید بدهد، اما این گروه از نونهالی خواستند رأیش را قرمز کند تا سال آینده دوباره برگردند. این گروه دوباره به «عصر جدید» آمدند و در مرحله راستی‌آزمایی پذیرفته شدند. یکی دیگر از حواشی برنامه مربوط به یکی از استعدادهای خوانندگی بود که نه تنها از لحاظ ظاهری، بلکه از نظر سبک خوانندگی هم شبیه به کاوه آفاق خواننده سبک راک به نظر می‌رسید.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,عصر جدید
 
 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,عصر جدید

 

  خراسان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------