آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

«مامان بزرگ» جشنواره سارایوو را افتتاح می‌کند



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جشنواره سارایوو
بیست و ششمین جشنواره فیلم سارایوو که از ۲۴ تا ۳۱ مرداد در بوسنی و هرزگووین برگزار خواهد شد، کارش را با نمایش فیلمی با عنوان «فوکوس، مامان بزرگ» شروع می‌کند. 

به گزارش مهر به نقل از سایت جشنواره، اولین اکران جهانی فیلم «فوکوس، مامان بزرگ» ساخته پی‌یر زالیکا کارگردان بوسنیایی به عنوان فیلم افتتاحیه بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو رقم می‌خورد.

 

بازیگران فیلم شامل یاسنا زالیکا، امیر هازی‌حافظ بگوویچ، آلما پریکا، جادرانکا دوکیچ، ودرانا بوزینووچ هستند.

 

این سومین فیلم بلند زالیکا است. فیلم‌های دیگر وی «فیوز» در سال ۲۰۰۳ و «روزها و ساعت‌ها» در سال ۲۰۰۴ ساخته شدند.

 

در عین حال این سومین باری است که فیلم او آغازگر جشنواره سارایوو می‌شود. وی در این باره گفت: با تجربه‌ای که در این زمینه دارم باید برایم عادی شده باشد. اما نشده. ترس این صحنه همان است که اولین بار بود، زیرا جشنواره فیلم سارایوو یکی از بهترین و مهمترین رویدادهای سینمایی است.

 

داستان این فیلم کمدی درام در آوریل ۱۹۹۲ می‌گذرد؛ وقتی شمار زیادی از اعضای خانواده که در یوگسلاوی پراکنده بودند در بستر مرگ مادرشان در سارایوو جمع می‌شوند. پیش‌بینی پزشک مبنی بر اینکه مرگ وی ظرف چند دقیقه رخ می‌دهد به ساعت‌ها بدل می‌شود و بعد روزها ادامه می‌یابد. در این میان توطئه‌ها، کلک‌ها و حقه‌هاست که برای تصاحب میراثی که از مرگ پیرزن باقی می‌ماند، مخصوصاً خانه بزرگ وی در سارایوو، آغاز می‌شود. این مادرسالار سالخورده هم با آخرین ناله‌هایش در این کار شرکت می‌کند و شاید اصلاً همین است که او را زنده نگه می‌دارد.

 

این فیلم نوامبر سال پیش در سارایوو ساخته شد.

 

در حالی که امسال میشل آزاناویسیوس رییس هیات داوران این جشنواره است، کارلو چاتریان مدیر جشنواره فیلم برلین، یادرانکا دیوکیچ بازیگر از کرواسی، سرادان گولوبوویچ کارگردان صرب و آندرا استاونهاگن مدیر بخش بازار جشنواره فیلم مورلیا هم دیگر اعضای هیات داوران را تشکیل می‌دهند.

 

این رویداد سینمایی از ۱۴ تا ۲۱ اوت (۲۴ تا ۳۱ مرداد) برگزار می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------