علی رهبری در چین کنسرت برگزار می‌کند/ انتشار یک گفتگوی ویژه



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,علی رهبری
مدیر هنری و رهبر اسبق ارکستر سمفونیک تهران در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود از برگزاری یک کنسرت در کشور چین به همراه یک پیانیست مطرح خبر داد. 

علی رهبری مدیر هنری و رهبر اسبق ارکستر سمفونیک تهران که طی سال‌های اخیر در کشورهای مختلفی به‌عنوان رهبر ارکستر حضور داشته در گفتگو با  مهر با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته اسفند ماه سال جاری به همراه ایوو پوگورلیچ یکی از معتبرترین نوازنده‌های پیانو، کنسرتی را در کشور چین برگزار می‌کنیم. در این کنسرت قطعاتی از شوپن و کورساکف پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به توانمندی‌های این نوازنده پیانو گفت: پوگورلیچ ستاره بزرگ بین‌المللی برنده چندین مسابقه بین‌المللی پیانو بوده و با اکثر ارکسترها و رهبران مشهور جهان کنسرت داده است. به همین منظور تصور می‌کنم کنسرت پیش رو یکی از برنامه‌های با کیفیتی است که برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

 

علی رهبری که سابق بر این در ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، زاگرب، پراگ، مالاگا، تهران و ارکستر فیلارمونیک پکن به عنوان رهبر ارکستر حضور داشته درباره فعالیت‌های دیگر خود توضیح داد: بنیاد هربرت فون کارایان در زالسبورگ مصاحبه‌ای را با بنده در مورد چگونگی آشنایی و همراهی‌ام با آقای کارایان انجام داده بود که این مصاحبه به تازگی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. اساس گفتگوی ما هم بر پایه ایده‌ای بوده که این بنیاد مصاحبه‌هایی را با کارگردانان، سولیست‌ها، نوازنده‌های ارکسترها و کمپانی‌های تولید موسیقی انجام داده که من هم در این حوزه حضور داشتم. به هر حال بنده تنها دستیار آقای کارایان بودم که در زمان کسالت او برای ۶ برنامه در فستیوال زالسیورگ ۱۹۸۰ توسط این رهبر بزرگ به عنوان رهبر رزرو و جانشین انتخاب شده بودم.

 

این رهبر ارکستر درباره جزییات قطعه توضیح داد: این گفت‌وگوی طولانی در ۲ قسمت یکی ۴۰ دقیقه و دیگری ۳۰ دقیقه به زبان آلمانی و زیرنویس انگلیسی در اختیار رسانه‌های جهانی گذاشته شده است. البته در تلاش هستیم که زیرنویس فارسی آن هم بزودی به اتمام برسد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------