کپی‌کاری‌های نقاش معروف لو رفت/ عکس



 برخی آثار اولیه «ادوارد هاپر» نقاش پرآوازه آمریکایی اوایل قرن بیستم، کپی از آب درآمدند. 

اغلب دانشجویان تاریخ هنر آرزو دارند از هنرمندی بزرگی که موضوع تحقیقشان است یک اثر ناشناخته کشف کنند. برای لوییس شادویک دانشجوی ۳۰ ساله مقطع دکترا عکس این اتفاق افتاد.

 

وی در جریان پژوهش‌ برای تکمیل رساله خود که روی ادوارد هاپر و آثارش بود، پی برد سه مورد از آثار اولیه رنگ روغن این نقاش واقع‌گرا اصل نیستند. دو مورد از این نقاشی‌ها از آثار هنرمندان آماتوری کپی شده‌اند که سالها قبل از کشیده شدن این تابلوها در یک مجله منتشر شده بودند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,کپی‌کاری‌های نقاش

بررسی‌های این دانشجو نشان داد تابلوی برکه یخ زده قدیمی در نیاک (Old Ice Pond at Nyack) که هاپر در سال ۱۸۹۷ آن را کشید، از روی اثری به نام غروب زمستانی (A Winter Sunset) اثر بروس کرین (۱۹۳۷-۱۸۵۷) نقاش آمریکایی کپی شده است. در حال حاضر  یک نگارخانه این اثر هاپر را به قیمت تخمینی ۳۷۵ هزار دلار به فروش گذاشته اما این افشاگری جدید ممکن است در قیمت پیشنهادی مشتریان برای این تابلو اثرگذار باشد.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,کپی‌کاری‌های نقاش

برکه یخ زده قدیمی در نیاک، هاپر

متفکران دنیای هنر از نقاشی‌های اولیه هاپر که زادگاه وی در نیاک را به تصویر می‌کشد به عنوان نمونه‌هایی از استعداد استثنایی وی به عنوان یک نقاش جوان خودآموخته، یاد می‌کنند. اما شادویک می‌گوید: هیچکدام از این دو مورد حقیقت ندارد؛ هیچکدام از نقاشی‌های رنگ روغن از نیاک نیستند و هاپر تا قبل از رفتن به مدرسه هنر استعداد متوسطی در زمینه کشیدن نقاشی رنگ روغن داشت.

   

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,کپی‌کاری‌های نقاش

غروب زمستانی، کرین 

براساس یافته‌های شادویک، تابلوی کشتی‌ها (Ships) اثر سال ۱۸۹۸ از هاپر نیز از روی یک نقاشی کپی شده است که در سال ۱۸۸۶ توسط ادوارد موران در مجله Art Interchange منتشر شد.   

 

به گفته این دانشجو، گویا هاپر نقاشی کلیسا و چشم‌انداز (Church and Landscape) را نیز از روی یک نقاشی متعلق به دوره ویکتوریا کپی‌برداری کرده است.

 

جزئیات بیشتر درباره کپی‌کاری خالق تابلوی معروف شب‌زنده‌داران، از زبان شادویک در نشریه تاریخ هنر The Burlington Magazine منتشر شده است.

 

ادوارد هاپر نقاش واقع‌گرای آمریکایی بود که در آثارش بیشتر تنهایی‌ انسان‌ در شهرهای مدرن اوایل قرن بیستم رابه تصویر می‌کشید.

 

ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------