«فصل خیس» نماینده سنگاپور در اسکار ۲۰۲۱



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,فیلم فصل خیس
کشور سنگاپور درام عاشقانه «فصل خیس» را به عنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز اسکار معرفی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، دومین ساخته بلند «آنتونی چن» پس از رونمایی در جشنواره فیلم تورنتوی سال گذشته، موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن برای «یئو یان یان» در جوایز اسب طلایی تایوان شد.

 

این دومین باری است که سینمای سنگاپور فیلمی از «آنتونی چن» را به عنوان نماینده اسکاری خود معرفی می کند و در سال ۲۰۱۳ نیز فیلم «Ilo Ilo» پس از کسب جایزه دوربین طلای کن به جوایز اسکار فرستاده شد اما به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان راه نیافت.

 

سینمای سنگاپور از سال ۲۰۰۵ اقدام به معرفی فیلم منتخب خود برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز اسکار می کند اما هنوز هیچ فیلمی از این کشور به جمع نامزدهای نهایی این شاخه راه نیافته اند.

 

پیش از این کشورهای لهستان فیلم «هرگز دوباره برف نمی‌بارد» اثر «مالگوژاتا شوموفسکا»، سوئیس فیلم «خواهر کوچک من» به کارگردانی مشترک «استفنی شوات» و «ورونیک ریموند»،   ساحل عاج (شب پادشاهان)، بوتان (لونانا) و بوسنی و هرزگوین (کو وادیس آیدا)، اوکراین (آتلانتیس) به کارگردانی «ولنتین واسیانوویچ»، لوکزامبورگ (قصه رودخانه) ساخته «جولی شرول» و الجزایر (هیلیوبولیس) به کارگردانی «جعفر قاسم» را به عنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۱ برگزیده اند. 

 

سال گذشته  ۹۳ کشور در رقابت شاخه اسکار بین المللی حضور داشتند که در نهایت فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» از کره جنوبی موفق به کسب جایزه شد. 

 

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۱ روز اول دسامبر (۱۱ آذرماه) اعلام شده است.

 

فهرست نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۱ روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) اعلام می شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------