آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

سلبریتی‌ها در دام مافیای سایت‌های شرط‌بندی



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سلبریتی‌ها

 

اگر برایتان این سوال به‌وجود آمده که چرا چهره‌های مشهور ورزشی و فرهنگی به ترکیه مهاجرت می‌کنند باید به پشت پرده این مهاجرت‌ها نگاهی انداخت، در جایی که سلبریتی‌ها به پشتوانه صدها هزار دنبال‌ کننده اینستاگرامی در دام مافیای سایت‌های شرط‌بندی می‌افتند.

 

طی چند وقت اخیر مهاجرت مهراد جم (خواننده) و ریحانه پارسا (بازیگر سینما) در فضای مجازی سر و صدای زیادی به‌پا کرده است. حتی خبرهای دوستی و ازدواج مهراد جم نیز با یکی از چهر‌ه‌های اینستاگرامی سبب شده که هر فیلمی از آنها در اینستاگرام منتشر می‌شود میلیون‌ها بازدید کننده داشته باشد. اما در رونق اینستاگرام در میان جوانان و مهاجرت هنرمندان و سلبریتی‌ها به کشور ترکیه، یک اصل و هدف مهم وجود دارد و آن تعداد فالوورهای اینستاگرامی این چهره‌ها است.

 

اگر تعداد فالوورهاي يک هنرمند يا ورزشکار به يک ميليون دنبال کننده (فالوور) برسد، از طريق مافيا و شبکه‌هاي گسترده سايت‌هاي شرط‌بندي از آن فرد دعوت مي‌شود که به ترکيه مهاجرت کند. اين کار براي جلب مشتري و روي آوردن جوانان به سايت‌هاي شرط‌بندي فوتبال و قمار مجازي است. جذابيت‌هايي مانند دوستي و رابطه عاشقانه (البته در اکثر مواقع به ظاهر) دعواهاي نمايشي و حواشي پيرامون آنها و... براي جذب فالوور بيشتر است. در کنار اين موضوعات نمايش زندگي آنها در خودروها و ويلاهاي لاکچري و زندگي‌هاي رويايي، از سياست‌هاي مافياي شرط‌بندي براي جذب مخاطب بيشتر است.

 

روابط نمايشي براي افزايش دنبال‌کننده

مهراد جم بيش از دو ميليون فالوور در اينستاگرام دارد و حال فردي که با او رابطه عاشقانه دارد 10 ميليون ايراني او را در اينستاگرام دنبال مي‌‌کنند. جالب اينکه از زماني که خبر دوستي اين دو نفر در فضاي اينستاگرام منتشر شده تقريبا 800 هزار نفر به فالوورهاي مهراد جم اضافه شده است و او حالا اعلام کرده که مي‌خواهد يک سايت شرط‌بندي فوتبال داير کند. از نمونه‌هاي بارز افراد ديگر نيز مي‌توان به پيام صادقيان، بازيکن اسبق باشگاه پرسپوليس با يک ميليون و 300 هزار دنبال کننده اشاره کرد که باز کردن سايت‌ شرط‌بندي توسط وي خبرساز و منجر به محروميت 15 ساله وي از فوتبال شد. حتي مي‌توان مهاجرت ريحانه پارسا را نيز بي‌ارتباط با اين موضوع ندانست. او که فعلا 646 هزار دنبال کننده دارد به تازگي اعلام کرده که قصد تاسيس سايت شرطبندي را ندارد ولي همزمان در اينستاگرامش درخواست تبليغات کرده است. پس بعيد به نظر نمي‌رسد که همانند ده‌ها موارد مشابه، تا چند وقت آينده فيلم‌هايي از وي با لباس‌هاي چند هزار دلاري، خودروهاي چند ميليون دلاري در ويلاهايي لاکچري منتشر شود.

 

يا از طريق يک اتفاق و خبر و دوستي‌اش با يک چهره هنري که اتفاقا حدود چهار ميليون و 500 هزار فالوور دارد، بتواند تعداد دنبال‌کنندگانش را به بيش از يک ميليون نفر برساند و آن زمان وسيله‌اي مي‌شود براي ساخت و تاسيس يک سايت شرط‌بندي فوتبال که توسط مافيا و شبکه قدرتمند آن مورد حمايت قرار مي‌گيرد. بسياري از شاخ‌هاي مجازي که امروزه با لباس‌ها و خودروهاي لاکچري در اينستاگرام ويدئو مي‌گذارند، با حمايت مافياي سايت‌هاي شرط‌بندي، اين امکانات در اختيارشان قرار مي‌‌گيرد تا با جذابيت بصري در فيلم‌ها و عکس‌هايشان، دنبال کننده بيشتري را جذب ‌کنند، کما اينکه هدف اصلي مافياي پشت پرده و حامي اين چهره‌هاي مشهور، جذب هرچه بيشتر جوانان در اينستاگرام آنها است. جواناني که اکثرشان قصد دارند يک شبه ره صد ساله را بروند و خيلي زود به ثروت برسند. جواناني با ميانگين سني 18 تا 30 سال که تنها سرگرمي‌ اکثرشان ورزش فوتبال است.

 

همه براي يک هدف

با اين اوصاف، به نکته مهم ماجرا مي‌رسيم و آن تشويق جوانان به حضور در سايت‌هاي شرط‌بندي است که زير نظر مافياي بسيار گسترده‌اي از افراد بانفوذ اقتصادي و سياسي اداره مي‌شود. برخي از تبليغات چهره‌ها در اينستاگرام، ميليون‌ها بازديد کننده دارد و گاهي تعداد افرادي که پست‌هاي اينستاگرامي آنها را مي‌بينند، تعدادشان از مخاطبان تبليغات در صدا و سيما بيشتر مي‌شود که براي هر 10 ثانيه تبليغ ميلياردها تومان پول مي‌گيرد. اگر در اينستاگرام و در صفحات افرادي همچون اميرحسين مقصودلو (مشهور به تتلو)، دنيا جهانبخت، ساشا سبحاني، داوود هزينه و ديگر شاخ‌هاي مجازي سري بزنيد، تبليغات سايت‌هاي شرط‌بندي را مشاهده مي‌کنيد.

 

سراب زيباي پولدار شدن

اما اين سايت‌ها چطور جيب جوانان را به اميد ميلياردر شدن، خالي مي‌کنند؟ پاسخ بسيار ساده است. آنها براي هر نوع بازي (مثل مسابقات فوتبال، بازي انفجار، رولت و …) 

 

گردش مالي 12 هزار ميلياردي در سال

اما مبالغ اين سايت‌ها چطور رد و بدل مي‌شود؟ پيش از افزايش تحريم‌ها و قيمت دلار، مدير سايت يک شماره حساب به کاربر ارائه مي‌داد که مبلغي حدود 200 دلار از طريق صرافي‌ها به آن حساب واريز نمايد و اين پيش شرط ورود به سايت بود. اما با تحريم‌ها و انتقال سخت ارز، مديران و گردانندگان اين سايت‌هاي شرط‌بندي که فقط ابزار تبليغشان در ترکيه است، به روستاهاي دور افتاده مي‌روند و به پيرمردها و پيرزن‌ها که عمدتا سواد خواندن و نوشتن ندارند، مبلغي پرداخت مي‌کنند تا با نام خودشان براي آنها يک حساب بانکي باز کند و هر بار که مبلغي به حساب آن فرد روستايي واريز شود، توسط مسئولان سايت سريع برداشت مي‌گردد.

 

اين شماره کارت‌ها هر چند روز يکبار نيز تغيير مي‌کند تا شناسايي آنها سخت شود و اگر پليس فتا اين کارت‌ها را مسدود کرد، پولي متضرر نشوند. گردش مالي اين سايت‌ها باور نکردني است و طبق گزارش مرکز مبارزه با جرايم ملي و سازمان‌يافته پليس فتا در دو سال اخير رصدهاي انجام شده در سايت‌هاي قمار و شرط‌بندي منجر به تشکيل دو هزار و 691 فقره پرونده قضائي با گردش مالي بالغ بر 25 هزار ميليارد ريال شده است. اين مبالغ از جيب جواناني مي‌رود که نمي‌دانند رابطه دوستي فلان بازيگر و خواننده در آنطرف مرز ساختگي است يا خودروها و ويلاهاي آقازاده‌اي که سايت شرط‌بندي دارد دکور نمايشي براي خالي کردن جيب جوانان و ترغيب آنها براي حضور در اين قمارهاي مجازي است.

 

آرمان ملی/ رها معیری 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------