رضا ناجی در ۷۸ سالگی | شکست سرطان و آرزویی که برآورده نشد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,رضا ناجی
بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به روزهای قرنطینه خانگی و شکستِ سرطان گفت: از تلویزیون ناراحتم و دستم را داغ کرده‌ام که به تلویزیون برنگردم. 

به گزارش تسنیم، "آواز گنجشک‌ها" را در کارنامه‌اش دارد، "ایکس لارج" و "آباچی" و "تگزاس" را نیز بازی کرده است. در تلویزیون هم این تفاوت در کاراکترها و نقش‌هایش می‌بینیم؛ جایی که "رضا ناجی" هم ملودرام "از یاد رفته" بازی می‌کند و هم "دیوار به دیوار" و "موج و صخره".

 

بارها به خاطر "آواز گنجشک‌ها"ی مجید مجیدی از جشنواره‌های بین‌المللی جایزه گرفته است، مثل خرس نقره‌ای از جشنواره فیلم برلین، جشنواره فیلم دمشق، جشنواره آسیا پاسیفیک (استرالیا) و جشنواره‌های داخلی و خارجی که او را ستایش کرده‌اند.

 

علاوه بر "آواز گنجشک‌ها" از مهمترین فیلم‌های رضا ناجی می‌توان به بچه‌های آسمان، ترنج، باران و باد در علفزارها می‌پیچد نیز اشاره کرد. چندی پیش خبر شیمی‌درمانی‌اش، جامعه هنری کشور و علاقه‌مندان به دنیای تصویر را نگران کرد و حالا در ۷۸ سالگی، خبرِ شکست سرطان همه را خوشحال می‌کند.  

 

این دومین مبارزه رضا ناجی با سرطان روده بوده که بعد از پشت‌سر گذاشتن عمل جراحی روده و طی کردن دوازده دوره شیمی‌درمانی پیروز این مبارزه شده است. با او به بهانه زادروزش، روزهای قرنطینه کرونایی و دوری‌اش از سینما و تلویزیون، گفت‌وگو کردیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

 

رضا ناجی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون به خبرنگار تسنیم  تصریح کرد:  ۱۶ سال پیش در روده بزرگم مشکل پیدا شد و بعد از عمل جراحی و برداشت ۲۳ سانت از روده‌ام، پزشکان تشخیص دادند که بهبود پیدا کرده‌ام و به من گفتند برو زندگی‌ات را ادامه بده! اما بیماری بعد از ۱۵ سال به سراغم آمد و شهریورماه سال گذشته دوباره ناراحتم کرد. این بار به سراغ پزشکان رفتم و برخی از آنها شکم را باز نکرده، تشخیص می‌دادند که روده‌ام را به طور کامل بردارم اما وقتی دوباره به دکتری که جراحی‌ام کرده بود مراجعه کردم او گفت باید عمل شوم و شیمی‌درمانی کنم تا بیماری به طور کلی از بین برود.  

 

۱۲ دوره شیمی‌درمانی و شکستِ سرطان

وی افزود: ۱۲ دوره شیمی‌درمانی درنظر گرفتند که مراحل را گذراندم؛ بعد از پشت‌سر گذاشتن عمل جراحی روده و طی کردن دوازده دوره شیمی‌درمانی، این بیماری سخت رو به بهبودی است. مراحل شیمی درمانی، بدنم را ضعیف کرده و این روزها به خاطرِ کرونا، در خانه قرنطینه‌ام و جایی نمی‌توانم بروم. حتی دو کار سینمایی پیشنهاد شد و نپذیرفتم.  

 

این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون در پاسخ به این سؤال که کدام کارهایش را بیشتر دوست دارد، خاطرنشان کرد: همه کارهایم را بیشتر دوست دارم؛ هنرمند زحمت می‌کشد و عاشق نباشد نمی‌تواند کاراکتری را به یادگار بگذارد و آن را ماندگار کند. به طنزهایی که در کارنامه‌ام دارم نگاه می‌کنم خوشحال می‌شوم خنده به روی لبانِ مخاطب آورده‌ام. به کارهای هنری‌ام توجه می‌کنم از ارائه هنر و جوایز خارجی‌اش به وجد می‌آیم.  

 

آرزوی قلبی آقای بازیگر/هنوز می‌توانم مولانا شوم

ناجی در خصوص آرزوی قلبی‌اش، تأکید کرد: همیشه گفته‌ام که دوست داشتم نقش "مولانا" را کار کنم و آرزوی قلبی‌ام بازی در این نقش بوده که قسمت نشده است. الان هم اتفاق بیفتد این نقش را بازی می‌کنم و ناامید نمی‌شوم.  

 

دستم را داغ کرده‌ام به تلویزیون نروم

این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه از تلویزیون ناراحتم و تصمیم گرفته‌ام که به تلویزیون برنگردم، گفت: سه سال است که ارتباطم را با تلویزیون قطع کرده‌ام، دوست دارم فقط در سینما کار کنم چون تلویزیون اذیتم کرد. در جریان "دیوار به دیوار" آخرین سریالی که برای تلویزیون بازی کردم، همگان دیدند این تهیه‌کننده چگونه بی‌تعهدی کرد و جالب است هنوز هم دستمزد ما را پرداخت نکرده است. چندین بار به تلویزیون مراجعه کردیم اما به جایی نرسید.

 

وی خاطرنشان کرد: تلویزیون دستمزدهای ما را پیگیری می‌کرد و این بار به شبکه سه و دیگر دست‌اندرکاران امر مراجعه کردیم به جایی نرسیدیم. حتی تهیه‌کننده (رحیمی‌نادی) کماکان هم به تماس‌ها و پیامک‌هایم پاسخ نمی‌دهد؛ به او نوشتم و اطلاع دادم که در این وضعیتم و به پول نیاز دارم اما دریغ از پاسخ!

 

به اعتبارِ تلویزیون سریالی را قبول می‌کردیم

ناجی تصریح کرد: ما معمولاً به اعتبار تلویزیون، سریالی را قبول می‌کردیم و می‌کنیم و بیشتر از شخص برای ما اعتبار خود تلویزیون مهم است. قبلاً کمک می‌کردند و پاسخگو بودند. به خاطر این مشکلات، دستم را داغ کرده‌ام دیگر با تلویزیون کار نکنم.  

 

بازیگر سریال "از یاد رفته" آرزو کرد که کرونا تمام شود، سینما رونق بگیرد و تلویزیون هم با تهیه‌کنندگان با تعهد، سریال‌های با کیفیت تولید کند، تصریح کرد: من از خداوند می خواهم کرونا تمام شود، نه تنها من بلکه بسیاری از پیشکسوتان و سینماگرها بیکارند و خانه‌نشین‌اند.

 

آرزوی برای بازگشت تلویزیون به دوران طلایی‌

وی در خاتمه افزود: کرونا سینمادارها و عواملِ سینما را درگیر خودش کرده و بسیاری از تهیه‌کنندگان کار آماده اکران دارند اما به دلیل این شرایط نتوانسته‌اند این آثار را به نمایش درآورند در نتیجه پولی هم برنگشته است. امیدوارم سینما، رونق بگیرد و تلویزیون نیز با تهیه‌کنندگان پیشکسوت به روزهای خوب و طلایی خودش بازگردد.

 

رضا ناجی ۳ فیلم سینمایی را در نوبت اکران دارد که یکی از این کارها، محصول مشترک ایران و باکو است؛ او در فیلم سینمایی "قلعه عشق" نقش شاه باکو را بازی می‌کند.  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------