احتمال انصراف «پسر دلفینی» از «فجر ۳۹»/ انیمیشن را جدی نمی‌گیرند



تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» با اشاره به اینکه اگر همچنان به انیمیشن توجه نشود، از حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر انصراف می‌دهند، تاکید کرد انیمیشن جدی گرفته نمی‌شود. 

محمدامین همدانی تهیه‌کننده انیمیشن «پسر دلفینی» که به عنوان تنها انیمیشن سینمایی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفتگو با مهر گفت: اینکه برای انیمیشن در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سیمرغی در نظر گرفته نمی‌شود، تنها یکی از گلایه‌های ما است. معتقدم برای دیده شدن این انیمیشن در جشنواره باید اتفاقی رخ دهد که در شأن این پروژه باشد چرا که تولید آن چند سال طول کشیده است و به نمایندگی از جامعه انیمیشن نباید اجازه داد تجربه کم لطفی جشنواره در دوره‌های گذشته تکرار شود.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,پسر دلفینی

این تهیه کننده انیمیشن توضیح داد: خوشبختانه بازخوردهای عالی داخلی و خارجی از نمایش‌های خصوصی این انیمیشن داشته‌ایم که نشان از به ثمر نشستن تلاش‌های یک تیم بزرگ است، و به نظر می‌رسد اگر جشنواره فیلم فجر به دلیل جو سلبریتی هایی که طبعاً دچارش می‌شود، طبق معمول بخواهد انیمیشن را زیر دست و پا قرار دهد، ممکن است که تصمیم دیگری برای «پسر دلفینی» گرفته شود.

 

وی تاکید کرد: متأسفانه مطابق سنوات گذشته این احتمال وجود دارد که «پسر دلفینی» در رشته‌های همسان با دیگر آثار داوری نشود، رشته‌هایی مثل فیلمنامه، تدوین، موسیقی، صداگذاری و … مساله دیگر این است که براساس قانون جشنواره فیلم فجر، زمانی که یک انیمیشن در جشنواره حضور دارد، در بخش مسابقه شرکت نمی‌کند و در خارج از مسابقه به آن پرداخته می‌شود که این کار برای انیمیشنی که حاصل زحمت چندین ساله استودیو اسکای فریم و حمایت سرمایه‌گذاران بوده کابوس است و اگر این پاسخ روشن نشود انصراف می‌دهیم.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,پسر دلفینی

همدانی بیان کرد: معمولاً پیش از جشنواره فیلم فجر وعده‌های خوبی به آثار انیمیشن داده می‌شود اما در طول برگزاری جشنواره می‌بینیم که حتی نام آن در جدول پخش برنامه‌ها به درستی درج نمی‌شود و یا حتی سالن خوب و نشست خبری مناسبی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود، این در حالی است که مهمترین هدف برای ما این است که «پسردلفینی» توسط مردم دیده شود.

 

وی ادامه داد: امیدوارم شرایطی فراهم شود که انیمیشن در همه بخش‌های همسان با فیلم‌های دیگر وارد داوری شود و اکران‌های آن همانند دیگر فیلم‌ها باشد. معمولاً معتقدند که انیمیشن برای کودکان است و جشنواره فیلم فجر هم بچه بازی نیست و به همین دلیل انیمیشن را در اولویت‌های آخر قرار می‌دهند.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,پسر دلفینی

همدانی در پایان گفت: مساله دیگر این است که وقتی یک فیلم در جشنواره فیلم فجر توسط هیأت داوران دیده شود، نمی‌تواند سال آینده در جشنواره شرکت کند، به همین دلیل اگر قرار باشد تصمیمی گرفته شود باید قبل از دیده شدن فیلم توسط هیأت داوران باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------