فیلم های روز جهان از تلویزیون پخش می شوند



خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
برنامه «فیلم خانه» شبکه چهار از ۲۸ اسفند ماه، به مدت ۱۶ شب و هر شب ساعت ۲۰:۳۰ یک اثر از آثار برگزیده سینمای ایران و جهان را روی آنتن می برد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، عناوین فیلم های نوروزی این شبکه به شرح زیر است:

 

مرد ایرلندی(The Irishman) ، بایگانی (Archive)، تنت (Tanet)، هوانوردان(The aeronauts)، استیو جابز (Steve jobs)، بروکلین بی مادر(Motherless brooklyn)، کلاشینکف(kalashnikov)، خائن(The traitor)، سوء تفاهم(ایرانی)، پیمان فرار(Jailbreak pact )، شاهکار هنری من(My masterpiece)، چاقوکشی (Knives out)، تسلا(tesla)، پست(The post)،بیگانه-میثاق(Alien covenant)،  منک (mank).

 

- مرد ایرلندی یا ایرلندی (The Irishman) یک فیلم در ژانر حماسی جنایی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط استیون زایلیان بر اساس رمان "شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی" اثر چارلز برنت نوشته شده‌است. فیلم داستان زندگی فرانک شیرن را در چندین برهه به تصویر می‌کشد.

 

رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی، بابی کاناوله، آنا پاکوین، هاروی کایتل و ری رومانو ستارگان فیلم هستند.

 

در خلاصه داستان فیلم آمده است: در دهه ۱۹۵۰ میلادی، راننده کامیونی به نام فرانک شیرن (رابرت دنیرو) که حالا در یک خانۀ سالمندان زندگی می کند، به همراه راسل بوفالینو (جو پشی)، از روسای مافیا ارتباط می‌گیرد. شیران همزمان با بالا رفتن رتبه خود و تبدیل شدن به یک قاتل قراردادی برتر، شروع به کار برای جیمی هوفا (آل پاچینو) می‌کند. هوفا از رهبران اتحادیه کارگران در آمریکا بود که با مافیا و جرائم سازمان یافته ارتباط داشت. این فیلم داستان زندگی شیرن را دنبال می‌کند که گذشته خود را در دنیای جرم و جنایت به یاد می‌آورد و همچنین نقشی که در ناپدید شدن جیمی هوفا در سال ۱۹۷۵ داشته‌است.

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

«مرد ایرلندی» برای اولین بار از تلویزیون، در آخرین پنجشنبه سال ۹۹، پنجشنبه این هفته ۲۸ اسفند ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه چهار می رود و روز جمعه ۲۹ اسفند ساعت ۸ صبح بازپخش خواهد شد.

 

- بایگانی (Archive) فیلمی درام، علمی ـ تخیلی و پر رمز راز به کارگردانی و نویسندگی گوین راثری است که در ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۰ اکران شد. آرشیو به عنوانِ بازگویی مُدرن داستان هیولای فرانکنشتاین شناخته شده است.

 

این فیلم به علت شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین اکران شد؛ البته نمایش های محدودی نیز در سینماهای مختلف ایالات متحده آمریکا نیز برای اکران این فیلم انجام شد.

 

آرشیو یا بایگانی، archive ۲۰۲۰ در هفته آخر اکران خود در رتبه ۵ جدول باکس آفیس قرار گرفت.

 

تئو جیمز (Theo James)، استیسی مارتین (Stacy Martin)، رونا میتر (Rhona Mitra)، توبی جونز (Toby Jones)، لیا ویلیامز (Lia Williams)، پیتر فردیناندو (Peter Ferdinando)، ریچارد گلوور (Richard Glover)، هانس پترسون (Hans Peterson)بازیگران بایگانی هستند.

 

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

در خلاصه داستان فیلم آمده است: 

در سال ۲۰۳۸ جورج آلمر در حال کار بر روی یک هوش مصنوعی معادل مغز انسان است. آخرین نمونه اولیه وی تقریباً آماده است. او هدفی دارد که باید به هر قیمتی پنهان شود … .

 

بایگانی روز جمعه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۲۰:۳۰ پخش می شود.

 

- تنت (Tanet)، فیلمی در ژانر علمی تخیلی اکشن دلهره‌آور به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال ۲۰۲۰ اکران شد.  جان دیوید واشنگتن، الیزابت دبیکی، کنت برانا، رابرت پتینسون و آرون تایلر-جانسون ستارگان فیلم هستند. داستان فیلم درباره دو جاسوس حرفه‌ای است که برای پیش‌گیری از وقوع جنگ جهانی سوم درگیر یک ماجرای پیچیده می‌شوند.

 

نولان بیشتر از پنج سال بر روی فیلم‌نامه کار کرد که شامل تحقیقات او درباره مسائلی همچون پیکان زمان نیز می‌شد. کار تولید فیلم به صورت رسمی از اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز و در مارس ۲۰۱۹ گروه بازیگران تکمیل شد. تنت در طی سه ماه و در هفت کشور جلوی دوربین رفت. فیلم ابتدا قرار بود در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ به روی پرده برود، اما به دلیل شیوع کووید ۱۹، نمایش آن دو بار به تأخیر افتاد.

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

انگاشته با واکنش مثبت منتقدان همراه بود. گروه بازیگری و وجه فنی فیلم ستایش شد. اما از نظر پیچیدگی و گنگ بودن داستان و ضعف در شخصیت‌پردازی مورد انتقاد قرار گرفت.

 

جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، کلیمانس پوزی، مایکل کین، آرون تایلر-جانسون، کنت برانا، دیمپل کاپادیا بازیگران این سینمایی اکشن هستند.

 

در خلاصه تنت آمده است: دو جاسوس بین‌المللی حرفه‌ای برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، درگیر ماجرا و توطئه‌ای پیچیده می‌شوند؛ از جمله یک فناوری بی‌مانند که امکان وارونگی زمان را به بشر داده‌است.

 

تنت شنبه ۳۰ اسفند ماه ساعت ۲۰:۳۰ روی انتن می رود.

 

- هوانوردان(The aeronauts)، فیلم زندگی‌نامه‌ای ماجراجویی به کارگردانی تام هارپر و بازی ادی ردمین و فلیسیتی جونز است. هوانوردان که با بودجه‌ی ۴۰ میلیون دلاری ساخته‌شده، در مورد زندگی جیمز گلایشر، دانشمند هواشناسی انگلیسی است. این فیلم براساس داستان واقعی ساخته شده‌است؛ با این حال همکار گلایشر که هنری کاکسول نام داشت، با شخصیتی تخیلی تحت عنوان آملیا رن جایگزین شده‌ است.

 

در خلاصه داستان فیلم هوانوردان آمده است: در سال ۱۸۶۲ هواشناس جیمز کلچر با امیلیا رنیس که خلبان بالن است برای ارتقاء دانش بشر درباره هوا و نیز افزایش رکورد جهانی ارتفاع پرواز همسفر میشوند... سفر پرخطر آنها با وجود مشکلات و سختی های فراوان با موفقیت کامل به پایان میرسد و آنها نه تنها رکورد جهانی را بالاتر میبرند بلکه اطلاعات بسیاری درباره لایه های جو و شرایط هوا در ارتفاع به دست می آورند ....

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

هوانوردان برای نمایش در روز یکشنبه یکم فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ تدارک دیده شده است.

 

استیو جابز (Steve jobs)، فیلم زندگی‌نامه‌ای درام به نویسندگی آرون سورکین و کارگردانی دنی بویل، محصول سال ۲۰۱۵ کشور آمریکا است؛ که در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۵ به اکران درآمد.

 

فیلم براساس کتاب «استیو جابز» به قلم والتر ایزاکسون، نویسنده و زندگی نامه‌نویس آمریکایی، ساخته شده‌است. مایکل فاسبندر، ست روگن، کیت وینسلت، جف دانیلز، مایکل استلبرگ و کاترین واترستون بازیگران این فیلم هستند. فیلم توسط دنی بویل کارگردانی، توسط اسکات رودین تهیه، و فیلم‌نامه آن توسط آرون سورکین نوشته شده‌است.

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

مایکل فاسبندر، ست روگن، کیت وینسلت، جف دانیلز، مایکل استلبرگ، کاترین واترستون، پرلا هانی-هاردینه بازیگران فیلم جابز هستند.

 

این فیلم دوشنبه، ۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن می رود.

 

- بروکلین بی مادر(Motherless brooklyn)،  یک فیلم سینمایی در ژانر درام و جنایی محصول سال ۲۰۱۹ به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی ادوارد نورتون است. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام و به قلم جاناتان لزم ساخته شده‌است.

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

در خلاصه آمده است: در دهه ۱۹۵۰ میلادی در شهر نیویورک، یک کارآگاه خصوصی به نام لیونل اسروگ(ادوارد نورتون)که مبتلا به سندروم توره می باشد، تلاش می‌کند تا معمای قتل تنها دوست و مربی اش فرانک مینا (بروس ویلیس) را حل کند.

 

بازیگران این فیلم ادوارد نورتون، بروس ویلیس، الک بالدوین و ویلم دفو هستند.

 

بروکلین بی مادر در روز سه شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ پخش خواهد شد.

 

- کلاشینکف(kalashnikov)، یک فیلم سینمایی بیوگرافی روسی محصول سال ۲۰۲۰ است که در مورد تجارب مخترع افسانه ای میخائیل کلاشنیکف و پروژه سرنوشت‌ساز او به کارگردانی و تهیه کنندگی کنستانتین بوسلوف ساخته شده است. اولین نمایش این فیلم در روسیه در تاریخ ۲۰ فوریه سال ۲۰۲۰ انجام شد.

 

فیلم درباره مخترع و طراح اسلحه‌های کوچک میخائیل تیموفویچ کلاشنیکوف است. امروز به سختی می‌توان کسی را پیدا کرد که این اسم را نشناسد. با این حال، همه نمی‌دانند که او چه مسیری طولانی و خارق‌العاده را طی کرده تا در سن ۲۸ سالگی اسلحه افسانه ای AK-۴۷ را خلق کند. سلاح وی آنچنان ساده است که تنها در کارگاهی که امکان خانکشی لوله وجود دارد امکان ساخت این سلاح نیز موجود است، علاوه بر آن سلاح معروف کلاشنیکف سلاحیست که نیاز چندانی به تمیزکاری ندارد و رفع گیر آسان و برد نسبتاً قابل توجهی دارد.

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

یوری بوریسوف، اولگا لرمن، آرتور اسمولیانینوف، الدار کالیمولین، ویتالی خائو، والری بارینوف و آناتولی لوبوتسکی بازیگران کلاشینکف هستند.

 

این فیلم چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ پخش خواهد شد.

 

- خائن(The traitor)، یک فیلم به کارگردانی مارکو بلوکیو است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این فیلم برای رقابت در بخش اصلی جشنواره کن ۲۰۱۹ انتخاب شد. این فیلم موفق به کسب ۱۲ جایزه شده است.

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

در خلاصه خائن آمده است: بوشتا  که یک تبهکار باسابقه و در عضویت گروه شرور کوزا نوسترا یکی از خشن‌ترین گروه‌­های تشکیل دهنده مافیای سیسیل است پس از کشتار وسیع نزدیکان و یاران و مفقود شدن پسرانش که همه به دستور سرکرده مخوف این گروه یعنی سالواتوره رینا و در قالب دومین جنگ بزرگ داخلی مافیا انجام گرفته، دستگیر و بر خلاف رویه سفت‌وسخت و به‌ظاهر غیرقابل تخطی اعضای  این گروه، نه با اسلحه و خشونت متقابل که با اعتراف به قاضی پرونده از رییس باند انتقام می‌گیرد و باند مافیایی کوزا نوسترا با اعترافات او متلاشی میشود ...

 

بازیگران: پیرفرانچسکو فاوینو و لوئیجی لو کاشو هستند.

 

خائن پنجشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ پخش خواهد شد.

 

- «سوء تفاهم»، فیلمی به کارگردانی و نویسندگی احمدرضا معتمدی و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی محصول سال ۱۳۹۶ سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. این فیلم در ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ در سینماهای ایران اکران شده‌ است.

 

قصه فیلم سوء تفاهم ماجرای یک گروگان‌گیری است که همه چیز در متن واقعیت پیش می‌رود اما با گذشت زمان این شبهه پیش می‌آید که این حادثه بیشتر شبیه یک «سوء تفاهم» یا توهم است؛ و اما در متن توهم هنوز عناصری از واقعیت به چشم می‌آید. همزمان با گسترش این ابهام، ماجرای گروگان‌گیری نیز به پیش می‌رود و…

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

بازیگران این فیلم اکبر عبدی، مریلا زارعی، پژمان جمشیدی، کامبیز دیرباز و هانیه توسلی هستند.

 

سوء تفاهم جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ پخش خواهد شد.

 

- پیمان فرار(Jailbreak pact )، فیلم محصول کشور شیلی و در ژانر اکشن، هیجان انگیز است و به کارگردانی دیوید آلبالا در سال ۲۰۲۰ ساخته شده است. پیمان فرار از زندان، با الهام از یک داستان واقعی ساخته شده است.

 

در خلاصه فیلم آمده است: حکومت دیکتاتور شیلی، آگوستو پینوشه با کودتای نظامی و حمایت سازمان جاسوسی آمریکا و برخی از کشورهای غربی قدرت را در دست گرفته و در سال ۱۹۹۰ سالهای پایانی خود را سپری می کند. در یک زندان امنیتی در شهر سانتیاگو تعداد زیادی از مخالفین او در زندان هستند و شرایط بدی را در این زندان تجربه می کنند. در این میان تعدادی از زندانیان سعی می کنند با کندن یک تونل به خارج از زندان راهی پیدا کنند ولی آنها در راه این فرار با چالش های زیادی رو به رو هستند. آنها باید این حفاری را به نوبت و به دور از چشم زندانبان ها که گاه و بی گاه برای سرکشی و بازرسی می آیند انجام دهند و همچنین باید نخاله ها را در فضایی مناسب بریزند. نهایتا بعد از حدود یک سال تونل به اتمام می رسد و در یک فرصت مناسب ۵۴ زندانی از این زندان فرار می کنند. این فرار ضربه سنگینی به حیثیت رژیم دیکتاتوری پینوشه وارد می کند و روند بر کناری او از قدرت را سرعت می دهد.   

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

بازیگران: آمپارو نوگورا، بنجامین ویکونا، اوزبیو آرنا ، روبرتو فاریاس

 

این فیلم شنبه ۷ فروردین ساعت ۲۰:۳۰ پخش خواهد شد.

 

- شاهکار هنری من (My masterpiece)، فیلم سینمایی شاهکار من فیلمی کمدی و درام محصول سال ۲۰۱۸ کشور آرژانتین و اسپانیا به کارگردانی گاستون دوپرات است که توسط کمپانی Arco Libre منتشر شد. نویسندگی این فیلم را نیز گاستون دوپرات و آندرس دوپرات برعهده داشته اند.

 

بازیگرانی چون آندریا آکاتو، لوکاس آراندا، رائول آره ‌بالو، محمود عظیم، لوئیس برندونی، دنیلا کتز، سوفیا کاندیسیانی، امیلیا دوپرات و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

همچنین این فیلم اولین بار در ۱۶ آگوست سال ۲۰۱۸ در آرژانتین اکران شد و پس از حضور در جشنواره های بین المللی موفق شد برنده جایزه Audience Award شده و نامزد دریافت پنج جایزه دیگر نیز شود.

 

خلاصه داستان: فیلم در مورد یک تاجر هنری بی رحم به نام آرتورو و دوست نقاش او رنزو است. آن ها پس از اینکه حرفه خود را در خطر میبینند به فکر پیدا کردن راه نجاتی افتاده و برنامه ای مضحک را طراحی می کنند تا اینکه…

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

شاهکار هنری من، یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ پخش می شود.

 

- «چاقوکشی» (Knives out)، یا چاقوهای بی‌غلاف، یک فیلم در ژانر معمایی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی ریان جانسن است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

 

فیلم، داستان اعضای یک خانواده عجیب را دنبال می‌کند که بعد از قتل وحشیانه پدر خود در یک خانه جمع شده و یک کارآگاه پلیس سعی در حل معما دارد. دنیل کریگ، کریس ایوانز، آنا د آرماس، جیمی لی کرتیس، تونی کولت، دان جانسون، مایکل شنون، کیت استنفیلد، کاترین لانگفورد، جیدن مارتل و کریستوفر پلامر ستارگان فیلم هستند.

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

چاقوکشی نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۹ و در طی جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به روی پرده رفت. فیلم از تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ توسط لاینزگیت فیلمز اکران شد. چاقوکشی با تحسین جهانی منتقدان همراه بود و در زمینه تیم بازیگری (به خصوص عملکرد کریگ)، فیلم‌نامه و کارگردانی جانسن، موسیقی، طنز و اصالت مورد تحسین قرار گرفت. هیات ملی بازبینی فیلم، چاقوکشی را به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۹ انتخاب کرد. فیلم یک موفقیت در گیشه بود و ۳۱۱ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد در حالی که بودجه ساخت آن ۴۰ میلیون دلار بوده‌است.

 

چاقوکشی در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در سه رشته بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم موزیکال یا کمدی برای کریگ و بهترین بازیگر زن - فیلم موزیکال یا کمدی برای آنا د آرماس نامزد دریافت جایزه شده اما نتوانست هیچ‌کدام را بدست آورد. در نود و دومین دوره جوایز اسکار، فیلم در رشته بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی برای جانسن نامزد دریافت جایزه اسکار بود که این جایزه به بونگ جون-هو برای نوشتن فیلم‌نامه انگل تعلق گرفت.

 

در خلاصه داستان آمده است: نویسنده مشهور و ثروتمند رمان‌های جنایی به نام هارلن ترومبی، همه خانواده خود را به جشن تولد ۸۵ سالگی‌اش دعوت می‌کند اما وقتی بعد از مراسم، هارلن به طرز مشکوکی به قتل می‌رسد، یک کارآگاه خصوصی وارد ماجرا می‌شود تا راز قتل را کشف کند. این در صورتی است که تمام اعضای خانواده هارلن می‌توانند قاتل باشند.

  

چاقوکشی، دوشنبه ۹ فروردین ساعت ۲۰:۳۰ پخش می شود.

 

-  «تسلا»(tesla)، فیلمی درام و زندگینامه‌ای محصول سال ۲۰۲۰ به کارگردانی مایکل المیریدا است. این فیلم نگاهی به زندگی مخترع معروف نیکولا تسلا و روابط او با توماس ادیسون و انی دختر جی پی مورگان و همچنین موفقیت‌های او در زمینه انتقال انرژی برق می‌اندازد.

 

در خلاصه داستان فیلم آمده است: تسلا، مخترع و نابغه جوانی که به تازگی از صربستان به آمریکا مهاجرت کرده، به عنوان دستیار در کارگاه ادیسون مشغول به کار است اما او همواره به عنوان یه مهاجر خیلی جدی گرفته نمی شود و توسط ادیسون امکان رشد و کار بر روی ایده های خودش را نمی یابد. او مبدع جریان متناوب است ولی ادیسون به دنبال استفاده از جریان برق مستقیم است.  او بالاخره از ادیسون جدا شده و یک سرمایه گذار حاضر می شود روی ایده های تسلا سرمایه گذاری کند. اما رویاها و بلندپروازی های تسلا باعث می شود این سرمایه گذار هم از ادامه همکاری با تسلا سر باز بزند. اما او تمام دارایی و ثروت خود را صرف تحقیقات بلندپروازانه خود کرد. 

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

بازیگران این فیلم ایثن هاوک، ایو هیوسان، الی ای اسمیث، جاش همیلتون، لوسی والترز و کایل مک لاکلن هستند.

 

تسلا سه شنبه ۱۰ فروردین ۹۹ ساعت ۲۰:۳۰ پخش خواهد شد.

 

- پست(The post)، به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سبک درام تاریخی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده‌است. نویسندگان این فیلم لیز هانا و جاش سینگر هستند.

 

داستان این فیلم در مورد پنهانکاری است که چهار رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تحت تأثیر قرار داد. اولین رئیس زن واشینگتن پست، کاترین گراهام (مریل استریپ) و سردبیر شجاع این روزنامه، بنجامین سی. بردلی (تام هنکس) می‌خواهند وارد نبردی بی‌سابقه بین خبرگزاری‌ها و دولتی‌ها بشوند تا بتوانند اسنادی را از پنتاگون افشا کنند.

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

مریل استریپ و تام هنکس از جمله بازیگران پست هستند.

 

پست، چهارشنبه ۱۱ فروردین ساعت ۲۰:۳۰ روی آ«ن خواهد رفت.

 

- بیگانه-میثاق(Alien covenant)،  یک فیلم علمی ـ تخیلی به کارگردانی ریدلی اسکات و نویسندگی جان لوگان و دانته هارپر است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم پرومتئوس در سال ۲۰۱۲ و دومین قسمت در مجموعه پیش‌درآمدی سری فیلم‌های بیگانه به‌شمار می‌رود. 

 

در این فیلم بازیگرانی همچون مایکل فاسبندر، کاترین واترستون، دنی مک‌براید، دمیان بیچیر، کارمن اجوجو، بیلی کروداپ و الکساندر انگلند ایفای نقش می‌کنند. فیلم‌برداری بیگانه: کاوننت از ۴ آوریل ۲۰۱۶ در تنگه میلفورد، نیوزیلند آغاز شد، و در نهایت توسط فاکس قرن بیستم در ۱۹ مه ۲۰۱۷ به نمایش درآمد.

 

بعد از گذشت یازده سال از شکست ماموریت ال‌وی‌ ۲۲۳، فضاپیمای کاوننت با ۲۰۰۰ کلونی انسان و با امید بنای تمدن بشری جدید در سیاره اریگا ۶ راهی فضا می‌شود، با یک برخورد در میانه راه، خدمه کاوننت از خواب موقت بیدار می‌شوند و در همین حال سیگنالی را دریافت می‌کنند که نشان می‌دهد سیاره قابل سکونتی در نزدیکی آن‌ها وجود دارد.

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

این فیلم پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ پخش می شود.

 

- منک (mank)،  یک فیلم در ژانر درام بیوگرافی به کارگردانی دیوید فینچر است که در سال ۲۰۲۰ توسط نت‌فلیکس منتشر شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جک فینچر (پدر دیوید فینچر) نوشته شده و داستان آن درباره زندگی واقعی هرمن جی منکویتس ملقب به منک، فیلم‌نامه‌نویس فیلم همشهری کین (۱۹۴۱) است و وقایع زندگی او و چالش‌هایی که هنگام نوشتن فیلم‌نامه با اورسن ولز و دیگران داشته را به تصویر می‌کشد. چان چافین، داگلاس اوربانسکی و اریک راث تهیه‌کننده پروژه هستند. در این فیلم گری اولدمن، آماندا سایفرد، لی‌لی کالینز، آرلیس هوارد، تام پلفری، سام توگتون، فردیناند کینگزلی، تاپنس میدلتون، تام برک، جوزف کراس، جیمی مک شین، توبی لئونارد مور، مونیکا گاسمن و چارلز دنس بازی می‌کنند.

 

در خلاصه داستان فیلم آمده است: هرمان جی منکویتس، فیلمنامه‌نویس هالیوود است به‌دلیل یک تصادف ماشین، زمین گیر شده است ولی پس از این تصادف، تهیه‌کننده‌ای او را همراه با یک پرستار و منشی به خانه‌ای دورافتاده می‌فرستد تا برای اورسن ولز یک فیلمنامه بنویسد. او یک دهه قبل از این (۱۹۳۰) با ویلیام راندولف هرست غول رسانه ای آمریکا و همسرش، ماریون دیویس یکی از مشهورترین و ثروتمندترین‌های تاریخ آمریکا آشنا شده و همین آشنایی باعث نگارش فیلم نامه همشهری کین با الهام از زندگی و مناسبات سیاسی این زوج ثروتمند می شود. اطرافیان و دوستان منکویتس او را از انتشار این فیلم نامه منع می کنند چون ویلیام راندولف هرست آنقدر در هالیوود و سیاست قدرت دارد که می تواند او را حذف کند.

 

اما منک با وجود تمام این موارد از اورسن ولز می خواهد که نامش زیر فیلم نامه قید شود. ولز مخالف این کار است چون می خواهد فیلم نامه را به نام خود منتشر و تبدیل به فیلم کند اما در نهایت نام هر دو به عنوان فیلمنامه نویس در تیتراژ فیلم همشهری کین ثبت شده و هر دوی آنها به صورت مشترک جایزه اسکار بهترین فیلم نامه غیر اقتباسی را کسب می کنند. 

 

خانه ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

بازیگران: گری اولدمن، آماندا سایفرد، لی‌لی کالینز، آرلیس هوارد

 

فیلم «منک»، جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه چهار خواهد رفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------