شهره سلطانی: ریسک بیماری را به جان می‌خریم



شهره سلطانی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
شهره سلطانی با ابراز دلتنگی برای حضور در تئاتر از مسئولان می‌خواهد که از نظر مالی و بهداشتی، پروژه‌های هنری را حمایت کنند تا هنرمندان بتوانند با آرامش و در امنیت روانی، کار کنند.

به گزارش ایسنا،این بازیگر هم مانند دیگر همکارانش در تئاتر دلتنگ حضور روی صحنه و هم نفسی با تماشاگر است ولی فعلا فعالیت در این حوزه را امکان‌پذیر نمی‌داند.

 

او که سال گذشته مانند تعداد زیادی از بازیگران درگیر ویروس کرونا شد، درباره فعالیت‌های اخیر خود در زمینه تئاتر به ما می‌گوید: من بچه تئاتر هستم. دلم برای صحنه لک زده است ولی در شرایط فعلی ناچار شدم پیشنهادهایی را که برای بازی در چند نمایش داشتم ، رد کنم.

 

او توضیح می‌دهد: وضعیت اجرای تئاتر بسیار نابسامان است. برخی گروه‌ها چند ماه وقت و انرژی می‌گذارند و نمایشی را برای اجرا آماده می‌کنند اما به دلیل شرایط دشوار کرونایی و تعطیلات مقطعی تئاتر، عموما نمایش‌هایشان فقط چند شب روی صحنه می‌ماند و وقت و انرژی شان هدر می‌رود. این مساله را برای دوستانی که به من پیشنهاد همکاری داده بودند، توضیح دادم و در نهایت آنان هم پذیرفتند که فعلا شرایط مناسبی برای اجرای تئاتر نداریم.

 

این بازیگر که تجربه کارگردانی در سینما و تئاتر را دارد، اضافه می‌کند: اگر تئاتر شرایط پایدارتری می‌داشت، با اینکه از نظر مالی هرگز ما را تامین نکرده است، حتما در کنار پروژه‌های تصویری، یک کار تئاتر هم می‌پذیرفتم چون از نظر روحی واقعا به حضور روی صحنه و ارتباط بی‌واسطه با تماشاگر نیاز دارم ولی متاسفانه چنین زمینه‌ای فراهم نیست.

 

سلطانی با یادآوری این نکته که زندگی هنرمندان و فعالان تئاتر هرگز از این راه تامین نمی‌شده، ادامه می‌دهد: تئاتر برای ما منبع درآمد نیست بلکه منبع انرژی است که به لحاظ عاطفی ما را تامین می‌کند ولی در حال حاضر هیچ امیدی نیست که یک گروه نمایشی بتواند اجراهای خود را طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از اول تا به آخر روی صحنه ببرد و مدام این نگرانی هست که با تغییر شرایط کرونایی، فعالیت‌های تئاتری دچار وقفه شود بنابراین تئاتر این روزها نمی‌تواند آن انرژی همیشگی را به ما ببخشد.

 

این بازیگر درباره دیگر فعالیت‌های خود توضیح می‌دهد: مشغول بازی در یک پروژه تصویری هستم که جزییات آن بعدا اعلام می‌شود. چند پیشنهاد دارم برای همکاری در فیلم‌های هنر و تجربه و همینطور پروژه‌های نمایش خانگی. این روزها حضور در پروژه‌های نمایش خانگی، منطقی‌تر است چون بیشتر می‌توان به ثمره‌اش امید داشت.

 

سلطانی با اشاره به شرایط دشوار بازیگری در دوران کرونا ادامه می‌دهد: ریسک بیماری را به جان می‌خریم ولی چاره‌ای نیست چون باید کار کنیم و امیدوارم همه همکارانم کار و منبع درآمد داشته باشند. خوشبختانه پروژه تصویری که من در آن حضور دارم، به رعایت پروتکل‌ها بسیار پایبند هستند و امیدوارم دیگر پروژه‌ها هم این موضوع را جدی بگیرند چون در دوران سخت خانه‌نشینی، تولید محتوای جذاب و سرگرم‌کننده برای مردم اهمیت بسیاری دارد و مسئولان هم باید قول بدهند از نظر مالی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ما را تامین کنند تا در امنیت و آرامش بتوانیم کار تولید کنیم و ضمن ایجاد سرگرمی برای مخاطبان، به گذران زندگی هم بپردازیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------