پخش صحنه‌های احضار روح بدون درجه‌بندی سنی!



به رغم هشدار قسمت های اولیه مبنی بر نامناسب بودن برخی صحنه های سریال رمضانی «احضار» برای گروه سنی کمتر از ۱۴ سال، دوشنبه ـ ۳۰ فروردین ماه ـ قسمت هایی از این سریال با موضوع احضار روح، بدون توجه به این درجه بندی سنی روی آنتن رفت. 

به گزارش ایسنا: به رغم هشدار قسمت های اولیه مبنی بر نامناسب بودن برخی صحنه های سریال رمضانی «احضار» برای گروه سنی کمتر از ۱۴ سال، دوشنبه ـ ۳۰ فروردین ماه ـ قسمت هایی از این سریال با موضوع احضار روح، بدون توجه به این درجه بندی سنی روی آنتن رفت.

 

احضار روح  ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

سریال معرفتی یا همان ماورایی «احضار» که در شب های ماه رمضان از شبکه اول سیما پخش می شود، با صحنه هایی همراه است که در مخاطب و خصوصا گروه سنی کودک و نوجوان ایجاد رعب و وحشت می کند.

 

ساخته علیرضا افخمی در پخش اولین قسمت، با این توضیح از سوی پخش شبکه اول سیما همراه شد که «سریال احضار مجموعه ای در گونه ملودرام اجتماعی با موضوع معرفتی است و چنانچه در بعضی قسمت ها تماشای صحنه یا سکانسی برای کودکان مناسب نباشد، قبل از شروع تصویر مورد نظر علامت ۱۴ + درج خواهد شد.»

 

در راستای این تصمیم، در قسمت های اولیه پخش سریال «احضار»، در برخی سکانس ها شاهد استفاده از علامت «۱۴ +» بودیم که به نوعی پخش صحنه های رعب و وحشت را توجیه می کرد؛ هرچند که پخش همین صحنه های درجه بندی شده از شبکه ای سراسری، آن هم در ساعتی که اغلب اعضای خانواده دور هم جمع هستند، از سوی برخی مخاطبان با واکنش همراه و اینگونه عنوان شده بود که فرزندانشان تحت تاثیر صحنه های ترسناک سریال قرار گرفته اند.

 

اما در شرایطی که در قسمت ششم این سریال، مخاطب با صحنه هایی از احضار روح مواجه بود، این درجه بندی از سوی پخش شبکه اول سیما به فراموشی سپرده و یا غیرضروری تشخیص داده شد.

 

این در حالی است که مخاطب در این قسمت با سکانسی مواجه می شود که شخصیت «مائده» برای احضار روح به خانه «مینو» (فالگیر) می رود و در خیال خود با کاراکتر «کامرانی» دیدار می کند؛ ضمن اینکه این فرد که مدعی احضار روح است (با بازی افسانه چهره‌آزاد)، در لحظاتی با لرزش های غیرمتعارف صورت و دست، مدعی حضور روحی در اتاق می شود و به نوعی بر رعب و وحشت صحنه می افزاید.

 

احضار روح  ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

شخصیت های مینو و مائده در صحنه احضار روح سریال «احضار»

 

هرچند که در روند داستان از سوی سازندگان به مخاطب توضیح داده شده که در حقیقت احضارکننده روح یا همان مینو، فردی شیاد است که از طریق ورود همدستش به تلفن همراه افراد، به اطلاعات آنها دست پیدا می کند، اما از آنجا که کودکان و نوجوانان اغلب توانایی تشخیص لایه های پنهان داستان را ندارند، درجه بندی سنی در این صحنه ها ضروری به نظر می رسید.

 

بر اساس این گزارش، این روزها استفاده از علائم هشداردهنده سنی برای بینندگان، از پروتکل های ضروری و رایج در شبکه های تلویزیونی مطرح دنیا محسوب می شود و تاکنون بارها درباره ضرورت استفاده از این علائم به هنگام پخش برنامه های تلویزیونی، به صداوسیما هشدار داده شده است.

 

«احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید هر شب حدود ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه روی آنتن می رود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------