«تام کروز» جوایز گلدن گلوب اش را باز می‌گرداند



تام کروز ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
ستاره ۵۸ ساله هالیوود اعلام کرد که در اعتراض به سیاست‌های انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، سه جایزه گلدن گلوب خود را به آنها پس می‌دهد. 

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، «تام کروز» که در مجموع سه بار در سال ۱۹۹۰ برای فیلم «متولد چهارم جولای»، در سال ۱۹۹۷ برای فیلم «جری مگوایر» و در سال ۲۰۰۰ هم برای «مگنولیا» موفق به کسب جایزه گلدن گلوب در شاخه بازیگری شده است، اعلام کرد در اعتراض به  اصلاحات اعلام شده و جنجال برانگیز انجمن مطبوعات خارجی هالیوود درباره افزایش تنوع  در این نهاد سینمایی، جوایز دریافتی خود را به آنها بازمی‌گرداند.

 

شبکه NBC آمریکا نیز اعلام کرد تا زمانی که تغییرات و اصلاحاتی معنادار در ساختار جوایز گلدن گلوب اعمال نشود، مراسم این جوایز را پوشش نخواهد داد و در نتیجه گلدن گلوب ۲۰۲۲ را پخش تلویزیونی نخواهد کرد.

 

انتقادات از جایی آغاز شد که نشریه لس آنجلس تایمز در شماره ۲۶ فوریه خود در گزارشی فاش کرد که ۸۷ عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود همگی سفیدپوست هستند و هیچ روزنامه نگار سیاه پوستی در میان اعضای آن حضور ندارد و این موضوع انتقادات فراوانی را نسبت به سیاست های این انجمن ایجاد کرده است.

 

اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود پیشنهاد اعمال اصلاحاتی را در جهت افزایش تنوع نژادی تصویب کردند اما بسیاری از فعلان و دیگر نهادهای هالیوودی این اقدام را ناکافی می‌دانند.

 

چند روز پیش کمپانی های نتفلیکس و آمازون هم اعلام کردند تا زمان عدم اعمال تغییرات ساختاری و معنادار با انجمن مطبوعات خارجی هالیوود همکاری نخواهند کرد.

 

 «تام کروز» اولین بازیگر هالیوودی نیست که به سیاست های این نهاد سینمایی که برگزار کننده جوایز سالانه گلدن گلوب است واکنش نشان می‌دهد و  «اسکارلت یوهانسن» و «مارک رافلو» دو چهره شناخته شده دیگری هستند که خواستار فاصله گرفتن هالییود از انجمن مطبوعات خارجی هالیوود شده اند و آن را بهترین فرصت برای جبران اشتباهات گذشته می‌دانند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------