اسکندری: گریم ایران به ولدبیگی مدیون است



عبدالله اسکندری,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
عبدالله اسکندری با ابراز تاسف از درگذشت مسعود ولدبیگی، او را هنرمندی دانست که گریم ایران به وی مدیون است. 

عبدالله اسکندری در پی درگذشت مسعود ولدبیگی - چهره پرداز قدیمی سینمای ایران - در گفت‌وگویی با ما بیان کرد: صبح زود مطلع شدم که آقای ولدبیگی به رحمت خدا رفته و بسیار متاسف شدم. ایشان پیشکسوت حوزه گریم بود و گریم ایران به ایشان مدیون است.

 

او افزود: آقای ولدبیگی را واقعا به عنوان یک پیشکسوت قبول داشتم چون جدا از کار حرفه‌ای، یک انسان واقعی، مهربان و با روحیه بود. من این سعادت را داشتم که در کنار ایشان در سریال مختارنامه حضور داشته باشم و آنجا رفتار و حرکات ایشان را از نزدیک می‌دیدم که بسیار محترم و عاشقانه کار می‌کرد. البته ایشان سال‌ها مشغول سریال «مختارنامه» بود و بعد از آن هم بیمار شد و دیگر آنچنان توانی برای کار نداشت.

 

اسکندری درباره کم‌توجهی به بسیاری از هنرمندانی که پشت دوربین سینما فعالیت می‌کنند، گفت: بله کم‌لطفی پشت دوربین وجود دارد در صورتی که مشاغل پشت دوربین سینما زحمت بسیاری دارند ولی وقتی ناتوان می‌شوند دیگر مورد محبت قرار نمی‌گیرند و انگار اصلا ارتباط‌شان با جهان قطع می‌شود. از این بابت خیلی متاسفم چون نه تنها از سوی جامعه توجهی نمی‌بینند بلکه خود سینمایی‌ها هم آن محبت و توجه را دیگر ندارند.

 

 مسعود ولدبیگی ( پدر سحر ولدبیگی بازیگر ) متولد سال ۱۳۱۴ امروز سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه از دنیا رفت و مراسم خاکسپاری او هم احتمالا فردا در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.

 

ولدبیگی که برای چهره‌پردازی فیلم‌های «از کرخه تا راین»، «پرده آخر» و «زشت و زیبا» سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفته بود، طراحی چهره‌پردازی فیلم‌هایی همچون «توبه نصوح» مخملباف، «کمال‌الملک» علی حاتمی، «قرمز» فریدون جیرانی، «روز شیطان» بهروز افخمی، «سلطان» و «ضیافت» مسعود کیمیایی و «دوئل» احمدرضا درویش را در کارنامه خود دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------