صداپیشه «داستان اسباب بازی ۳» درگذشت



ند بیتی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
ند بیتی بازیگری که به خاطر فیلم نامزد اسکار «شبکه» و صداپیشگی در انیمیشن «داستان اسباب بازی ۳» شناخته می‌شود، درگذشت. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، ند بیتی بازیگری که برای نقش مکملش در فیلم سینمایی «شبکه» موفق به کسب نامزدی آکادمی اسکار شد و در تعدادی از فیلم‌های برجسته آمریکایی در دهه ۱۹۷۰ بازی کرد، در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

 

بیتی در دهه ۱۹۷۰ میلادی، در ۴ فیلم که نامزد بهترین فیلم اسکار شده بودند نقش آفرینی کرد. این فیلم‌ها به ترتیب «بازماندگان» در سال ۱۹۷۲، «نشویل» در سال ۱۹۷۶، «تمام مردان رئیس جمهور» و «شبکه» در سال ۱۹۷۶ بوده اند. علاوه بر این او در انیمیشن «داستان اسباب بازی ۳» در سال ۲۰۱۰ صداپیشگی یکی از شخصیت‌ها را بر عهده داشت.

 

بیتی به اندازه کافی خوش شانس بود که با اولین نقش آفرینی اش مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار بگیرد. بیتی عملکرد خوبی را به عنوان نقش مکمل فیلم‌ها داشت. در فیلم «نشویل» ساخته رابرت آلتمن، او نقش یک وکیل را بازی می‌کند که فرزندی ناشنوا دارد، اما هیچ تلاشی برای برقراری ارتباط با وی نمی‌کند. نقش او در فیلم «شبکه» نیز کوتاه بود، اما به اندازه‌ای به یادماندنی بود که توانست نامزد اسکار شود.

 

او اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی به یکی از چهره‌های آثار تلویزیونی هم تبدیل شد. یکی از آثار برجسته او در دهه ۱۹۸۰، «راحتی بزرگ» به کارگردانی جیم مک براید بود. آخرین نقش آفرینی‌های تلویزیونی او به سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ باز می‌گردد که در یک قسمت از سریال‌های «نظم و قانون» و «سی‌اس‌آی» حضور پیدا کرده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------