گیتی قاسمی: کمدین‌هایی که از بازگشت به نقش‌های کمدی می‌ترسند/یک شانس«زیرخاکی»



گیتی قاسمی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
گیتی قاسمی بازیگر فصل دوم سریال تلویزیونی «زیرخاکی» درباره تجربه حضورش در این سریال و استفاده از لهجه لری برای ایفای یک نقش کمدی گفت. 

گیتی قاسمی بازیگر فصل دوم سریال «زیرخاکی» که به تازگی از شبکه یک پخش شد، درباره حضورش در این سریال به  مهر گفت: در این سریال کارگردان دست روی موضوعی گذاشت که به لحاظ قصه و نوستالژی مردم دوست داشتند و برای همین مورد توجه قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: این پیشنهاد برای من جذاب بود و دستم برای خلاقیت و بداهه باز بود و هدایت کارگردانی هم بسیار عالی بود.

 

قاسمی درباره بداهه‌پردازی‌هایش در ایفای این نقش توضیح داد: ما فیلمنامه‌ای به عنوان پایه کار داشتیم و می‌دانستیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و بداهه‌هایی برای لهجه و اصطلاحاتی هم داشتیم و برخی اصطلاحات را هم با آقای سامان به اشتراک می‌رسیدیم. آقای سامان دست ما را باز گذاشته بود و چون من اطلاعاتی از لهجه لری داشتم که کمک کننده بود آقای سامان اجازه می‌داد از آنها استفاده کنم.

 

از احتمال بازخوردهای منفی نسبت به لهجه لری، نگران بودیم

وی درباره استفاده از لهجه لری که برخلاف برخی سریال‌ها بازخورد منفی نداشت، گفت: پدر و مادر من لر هستند و خودم هم در این منطقه متولد شدم و با این زبان آشنایی کامل داشتم. البته یکی از نگرانی‌های ما این بود که بازخورد منفی داشته باشد اما سعی کردیم هوشمندانه و با احترام به مردم لر کار کنیم. در همه جا باید این را رعایت کرد که با احترام و هوشمندی به قوم مورد نظر کار شود از طرفی خود اقوام هم باید این پذیرش را داشته باشند که لهجه آنها می‌تواند شخصیت منفی و مثبت داشته باشد. البته فکر می‌کنم در کشور ما بیشتر باید جانب احتیاط را گرفت و مردم ما حساس‌تر هستند.

 

بازیگر «زیرخاکی» درباره اصطلاحات لری نیز عنوان کرد: این اصطلاحات قدیمی است و توسط قدیمی‌ها استفاده می‌شود البته من آنها را می‌دانستم و از مادرم و مادربزرگم شنیده بودم. ما خواستیم با یک تیر دو نشان بزنیم هم اطلاعات بدهیم و این اصطلاحات را معرفی کنیم و هم به واسطه کاراکتر پریچهر آنها را ترجمه کنیم.

 

قاسمی با اشاره به بازخوردها بیان کرد: مردم مرا در فضای مجازی مخاطب قرار می‌دهند و اصطلاحات لری را تشریح و تعریف می‌کنند. بارها شده است وقتی بیرون رفته‌ام مردم آنها را به کار می‌برند و با من شوخی می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: لرها افراد صادق و ساده‌ای هستند، در همین مدت هم بسیاری در شبکه‌های مجازی نظر می‌دادند و می‌گفتند پرچم لرها بالا رفت. ما هم کاراکتر را یک زن باهوش گرفتیم که دایره‌المعارف لری به کار می‌برد و همین باعث اقبال مخاطب شد.

 

نقشم در زیرخاکی بیشتر دیده شد

قاسمی که پیش از این در سریال‌های تلویزیون از جمله «کامیون» و «رستگاران» به ایفای نقش پرداخته است درباره دیده شدنش در سریال جدید خود گفت: من در سریال‌های مختلفی بوده‌ام و قبل از «زیرخاکی» در «چک برگشتی» هم حضور پررنگ‌تری داشتم اما خدا را شکر نقشم در «زیرخاکی» خیلی بیشتر دیده شد.

 

وی درباره حضور در آثار ملودرام و کمدی عنوان کرد: خدا را شکر به تعادلی در بازیگری می‌رسم و یک خط در میان هم کار جدی و تلخ و هم کمدی بازی کرده‌ام. بازیگر همین را می‌خواهد که هم تراژدی و ملودرام و هم کمدی بازی کند. این تقسیم بندی بازیگر و خلاقیت او را به چالش می‌کشد. ما بازیگرانی داشته‌ایم که سال‌ها کمدی کار کرده‌اند اما بعد از حضور در ملودرام و موفقیتی که نشان داده‌اند حتی می‌ترسند به کمدی دوباره بازگردند. بازیگر اگر استعداد و توانایی داشته باشد می‌تواند در هر دو درخشان باشد. خیلی بازیگران جدی هم می‌شناسم که از کمدی می‌ترسند و نگرانند که این نقش روی آنها بماند.

 

وی درباره همبازی بودن با ژاله صامتی عنوان کرد: ژاله صامتی پارتنر بی نظیر و فرد بسیار باهوشی است. صحنه‌هایی که با هم داشتیم موقعیت‌های خنده داری بود و ما در پشت صحنه خیلی می‌خندیدیم و حتی نمی‌توانستیم جلوی خنده خود را بگیریم. او از بازیگرانی است که هر چه به اوج می‌رسد من بیشتر فکر می‌کنم حقش است.

 

قاسمی درباره دیگر عوامل سریال نیز گفت: رضا نصیری نیا به عنوان تهیه کننده سعی می‌کرد همه مقدمات را فراهم کند و ما تمام تمرکز خود را فقط روی بازیگری گذاشته بودیم. آقای سامان بسیار دست شما را باز می‌گذاشت. پژمان جمشیدی هم عالی بود و ذوق او برای خوب بازی کردن باقی بازیگران را هم به وجد می‌آورد. فکر می‌کنم از خردسال تا بازیگران پیشکسوت که یکی دو سکانس در کار بیشتر نداشتند همه بی نظیر بودند.

 

کار در زمان کرونا استرس دارد 

وی درباره سختی‌های کار در شرایط کرونا نیز توضیح داد: سرمای هوا مرا اذیت کرد چون از سرما فراری‌ام که البته آن هم به گرمی وجود تیم رفع می‌شد. کار در زمان کرونا هم استرس دارد، من چون فرزند دارم دائم نگران بودم ناقل نباشم البته سر صحنه پزشک داشتیم و همیشه همه چک می‌شدند.

 

بازیگر فیلم‌های «جان دار» و «متری شیش و نیم» درباره حضورش در سینما و تلویزیون و تلاشی که برای بازیگری دارد گفت: برای کارهایی که در سینما داشتم خیلی تلاش کردم و حتی فکر می‌کنم به نصف حق خود در سینما نرسیدم. خدا را شکر اگر حتی یک سکانس بازی کرده‌ام کسی نگفته است همه وجودت را نگذاشته‌ای یا بد بازی کرده‌ای. هر کاری بازی می‌کنم با خود می‌گویم این آخرین پلان توست و شاید بعد از این دیگر زنده نباشی و سرمایه من همین پلان‌هایی است که من برای آنها انرژی گذاشتم و هر یک باعث شد به آثار بعدی دعوت شوم و حتی فکر می‌کنم بعد از این هم به کارهای ارزشمند زیادی دعوت می‌شوم.

 

وی در پایان به دیده شدن در تلویزیون اشاره و بیان کرد: زیرخاکی اولین همکاری من با جلیل سامان بود که یک فرصت و شانس بود. سریالی که از تلویزیون پخش می‌شود نقش بسیاری در محبوبیت یک هنرمند دارد همانقدر که می‌تواند در صورت خوب نبودن نقش منفی داشته باشد و «زیرخاکی» کمک کرد مردم بیشتر مرا بشناسند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------