آغاز به کار جشنواره کن از فردا/یک ایرانی در میان داوران فیپرشی در جشنواره کن



جشنواره فیلم کن که فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران در آن حضور دارد، از فردا کار خود را آغاز خواهد کرد.
 جشنواره فیلم کن ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

به  گزارش جماران ؛ جی پلاس، هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن از فردا ششم ژوئیه با اکران فیلم سینمایی «آنِت» به کارگردانی لئوس کاراکس آغاز به کار خواهد کرد. فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی هم نماینده سینمای ایران در این جشنواره است که با ۲۳ فیلم دیگر از جمله «گزارش فرانسوی» و «سه طبقه» رقابت خواهد کرد.

 

اولین نمایش «قهرمان» فرهادی در این جشنواره، در ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیر) در سالن اصلی جشنواره «گرند تئاتر لومیر» در ساعت ۱۸ به وقت ایران رقم خواهد خورد. در روز ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر) هم در همین سالن دومین نمایش خود را در ساعت ۱۳ به وقت ایران پشت سر می‌گذارد. فیلم «قهرمان» مجموعاً ۵ بار در کن نمایش داده خواهد شد و آخرین اکران آن در ۱۶ ژوئیه مصادف با ۲۵ تیر خواهد بود.

 

 جشنواره فیلم کن ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن از ۶ تا ۱۷ ژوئیه (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار می‌شود و همانطور که پیش از این اعلام شده بود، اسپایک لی ریاست هئیت داوران این دوره را بر عهده گرفته است. برگزاری جشنواره کن سال گذشته به علت شیوع کرونا لغو شده بود.

 

یک ایرانی در میان داوران فیپرشی در جشنواره کن

حامد سلیمان‌زاده به عنوان یکی از داوران فیپرشی در هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن فرانسه معرفی شد.

 

به گزارش خبرآنلاین؛  حامد سلیمان‌زاده به عنوان یکی از داوران فیپرشی در هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن فرانسه معرفی شد.

 

 «حامد سلیمان‌زاده» نویسنده، منتقد و مدرس بین‌المللی سینما با دعوت رسمی کلاوس اِدِر، دبیر فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم جهان (فیپرشی) روی صندلی داوری بخش «دو هفته کارگردانان» و «هفته منتقدین» هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن می‌نشیند.

 

همکاران او در این بخش استیو سولِر میرالِس از اسپانیا و بارابارا لورِی از فرانسه، از منتقدان سرشناس سینمای جهان هستند.

 

 جشنواره فیلم کن ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

پیش‌تر نام‌هایی همچون عباس کیارستمی، نیکی کریمی، کتایون شهابی و ... به داوری این رویداد مهم سینمایی جهان دعوت شده بودند و سلیمان‌زاده نخستین منتقد ایرانی‌الاصل است که داور فیپرشی در کن شده است.

 

فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم جهان (فیپرشی) در سال 1930 تأسیس شد و در بیش از 55 کشور جهان عضو دارد.

 

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن فرانسه در تاریخ 15 تا 26 تیر 1400 (6 تا 17 جولای 2021) به شکل فیزیکی برگزار می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------