آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

تصاویر | بازگشت اهالی کارخانه هیولاها در قالب سریال | آیا ترسناک‌ترین‌ها می‌توانند بخندانند؟



بیست سال پس از انتشار اولین نسخه «کارخانه هیولاها» سریالی با حضور هیولاهای جدید از دیزنی پلاس پخش می‌شود. این بار‏، مایک و سالیوان پشت میز مدیریت نشسته‌اند و هیولاهای جدید باید خود را ثابت کنند.

 

کارخانه هیولاها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

به گزارش همشهری آنلاین، سریال هیولاها مشغول کار (Monsters at Work) دنباله ماجرای انیمیشن کارخانه هیولاها را روایت می‌کند‎؛ از جایی که هیولاها فهمیدند خنده بچه‌ها به نسبت جیغ آن‌ها‏ انرژی بیشتری برای شهرشان تامین می‌کند. 

 

در این سریال شخصیت جدیدی به جمع هیولاهای پیش‌تر شناخته شده اضافه می‌شود. یک هیولای کارکشته به نام تایلر تاسکمان بعد از آن‌که با نمرات عالی از دانشگاه هیولاها فارغ‌التحصیل می‌شود‏، با هزار امید و آرزو و با اعتماد به نفس زیاد، به خاطر مهارت بالا در ترساندن بچه‌ها، راهی کارخانه هیولاها می‌شود. آن‌جا است که می‌بیند مدیر عامل قبلی، آقای واترنوز، به تازگی به جرم آدم‌ربایی زندانی شده است. هیئت مدیره، مایک و سالی را به عنوان مسئولان جدید کارخانه انتخاب کرده‌اند و شرکت در مسیر اصلاحاتی در خور شرایط روز قرار گرفته است. رهبران جدید شرکت، روش کاملا تازه‌ای برای تامین انرژی در پیش گرفته‌اند، ترسانندگان قدیم باید کودکان را بخندانند و متاسفانه مهارت خارق‌العاده تایلر در زَهره ترک کردن کودکان دیگر به کارش نمی‌آید و باید در قامت خدمه تعمیر و نگهداری مشغول به کار شود؛ چیزی که از آن بیزار است.

 

کارخانه هیولاها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

آیا با داستان دیگری از یک فارغ‌التحصیل بااستعداد و مشتاق طرفیم که قرار است سرخورده در جایگاهی نامناسب بماند و پیر شود؟ نه دقیقا. تایلر یک هیولای تمام عیار با شاخ و فک بولداگی است که در خود روحیات انسانی و استعداد خلق موقعیت‌های کمیک می‌بیند و آرزو دارد مثل هیولاهای درجه یک، بتواند وارد اتاق خواب بچه‌ها شود.

کارخانه هیولاها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

سازندگان در مصاحبه‌هایی گفته‌اند که قصد داشتند این سریال، شخصیت‌محور باشد. محور اصلی ماجراها، تایلر است که وقتی به کارخانه هیولاها می‌رسد و باید در بخش خدمه نگهداری کار کند، با خود می‌اندیشد: «من می‌خواستم بازیکن خط حمله باشم، حالا فقط یک خدمتکارم.»

 

هواداران کارخانه هیولاها، حتما نوار نقاله‌هایی را به یاد می‌آورند که حامل درهای کمد اتاق خواب‌های کودکان سراسر جهان و بخش اصلی کارخانه بودند. تایلر، برای رسیدن به آرزویش، در همین مسیر دست به کارهای خطرناکی هم می‌زند. او خود را به طبقه خنده می‌رساند و سعی می‌کند شانس خود را در خنداندن بچه‌ها امتحان کند، اما به دلیل بی‌تجربگی، نتیجه کارش وحشتناک از آب درمی‌آید و منجر به حادثه‌ای بزرگ می‌شود. با این وجود، سالی به او باور دارد و مایک تصمیم می‌گیرد اصول خنداندن بچه‌ها را تدریس کند. 

کارخانه هیولاها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

سریال حول محور ترکیب کمدی موقعیت به اضافه شوخی‌های کنایه‌آمیز از داستان‌های پریان کودکانه و مناسبات اداری بزرگسالان می‌چرخد و به این ترتیب، دیزنی نه تنها کودکان، بلکه بزرگترها را نیز جذب این سریال می‌کند. 

 

در این سریال، تعدادی از شخصیت‌های فیلم کارخانه هیولاها نیز حضور دارند. از جمله آن‌ها شخصیت «بو»، دختربچه‌ای است که تصادفا وارد دنیای هیولاها شد‏ و قلب سالیوان را تسخیر کرد. تعلق خاطر هیولای عظیم‌الجثه به دختربچه کوچک، تغییراتی نامنتظر در روند زندگی اهالی شهر هیولاها به وجود آورد. 

کارخانه هیولاها,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

باب گاناوی، توسعه‌دهنده سریال در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز می‌گوید: «آنچه در حال حاضر کودکان و البته دنیا به آن نیاز دارند، خنده و گذران اوقاتی خوش در جهانی بامزه است.» و این سریال می‌تواند چنین امکانی برای مخاطبان فراهم کند. 

 

این سریال در ۱۰ قسمت از دیزنی پلاس پخش می‌شود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------