فیلم‌هایی که بیش از یک بار باید تماشا کرد



 فیلم‌های کلاسیک,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
در تاریخ سینما فیلم‌های کلاسیک متعددی هستند که ارزش چندبار دیدن را دارند.

  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم‌های کلاسیکی در تاریخ سینما ساخته شده اند که شاید آن‌ها را تماشا کرده باشید، اما ارزش آن را دارند که برای دومین بار و یا حتی چندمین بار آن‌ها را تماشا کنید.

 

با توجه به فیلم‌هایی که در سال‌های اخیر و زمان فعلی منتشر شده اند، شاید بخواهید به چند سال قبل و یا چند دهه قبل بروید و فیلم‌های کلاسیک را تماشا کنید، فیلم‌هایی که نه تنها جذاب و سرگرم کننده بودند بلکه به ارزش‌های اخلاقی هم اهمیت می‌دانند.

 

جادوگر شهر اوز «Wizard of oz»

«جادوگر شهر اوز» به کارگردانی ویکتور فلمینگ یکی از مشهورترین آثار کلاسیک در تاریخ سینماست که در سال ۱۹۳۹ تولید شد. جودی گارلند بازیگر نقش اصلی این فیلم است که دو جایزه آکادمی را از بین ۶ بخشی که نامزد شده بود، دریافت کرد. داستان فیلم در مورد یک دختر جوان به نام دوروتی است که دوست دارد شهر کوچکش را ترک کند و دنیا را ببیند، اما روزی که خانه را ترک می‌کند یک طوفان بزرگ او را به مکانی ناشناخته و دور می‌برد.

 

ئی تی:موجود فرازمینی «E.T. the Extra-Terrestrial»

فیلم سینمایی «ئی تی:موجود فرازمینی» در سال ۱۹۸۲ اکران شد و در آن زمان در زمینه تجاری موفق بود و منتقدان نیز از آن استقبال کردند. این فیلم همچنین یک گام مهم و بزرگ برای کارگردان آن یعنی استیون اسپیلبرگ بود که هنوز هم آثاری موفق را در سینما می‌سازد. این فیلم در ۹ بخش جوایز آکادمی نامزد شد و ۴ جایزه را از جمله بهترین جلوه‌های ویژه دریافت کرد.

 

داستان این فیلم در مورد یک پسربچه به نام الیوت است که به طور کاملاً تصادفی با یک موجود فضایی روبرو می‌شود و قصد دارد آن را از چشم انسان‌هایی که قصد دارند او را بکشند، دور نگه دارد. از همینجا دوستی بین این موجود فضایی و پسر بچه آغاز می‌شود. این فیلم هم مضامین اخلاقی و اهمیت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

چه زندگی شگفت‌انگیزی «It's a wonderful life»

این فیلم سینمایی به کارگردانی فرانک کاپرا و نقش آفرینی جیمز استوارت است. استوارت در این فیلم نقش یک افسر نظامی در جنگ جهانی دوم را بازی می‌کند. این فیلم در پنج بخش از جوایز اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردانی نامزد شد. این فیلم از زمانی که در سال ۱۹۴۶ اکران شد تاکنون در رویداد‌های مختلفی به صورت افتخاری به نمایش گذاشته شده و اکنون یکی از الهام بخش ترین فیلم‌های تاریخ سینما است.

 

مری پاپینز «Mary Poppins»

نسخه قدیمی این فیلم سینمایی در سال ۱۹۶۴ نمایش داده شد و شهرت گسترده‌ای را دست و پا کرد. به گونه‌ای که موسیقی و آهنگ‌های آن هنوز هم محبوب هستند. این فیلم سینمایی در جوایز اسکار ۱۳ نامزدی کسب کرد و مجموعاً ۵ جایزه را دریافت نمود. رویداد‌های این فیلم سینمایی در مورد یک خانواده در ایالات متحده آمریکا است که برای شخصی به نام مری پاپینز کار می‌کنند. مری پاپینز زن تحصیل کرده‌ای است که مشخص می‌شود قدرت‌های جادویی نیز دارد. او در ادامه سعی می‌کند که به کودکان خانواده مذکور، ارزش‌های اخلاقی، صداقت و مهربانی را بیاموزد.

 

پسر بچه «The Kid»

«پسر بچه» یکی از بهترین آثار کلاسیک در دوران سینمای صامت است که کارگردانی آن را چارلی چاپلین انجام داده. اگرچه فیلم او صامت است، اما این موضوع باعث نشده که محبوبیت فیلم او به نسل بعدی سینمادوستان منتقل نشود؛ طوری که بزرگسالان و کودکان زیادی را می‌توان یافت که با این فیلم چاپلین و قهرمان آن ارتباط زیادی برقرار می‌کند و حتی بدون گفتن یک کلمه آن را می‌فهمند.

 

داستان فیلم در مورد یک ولگرد با بازی چاپلین است که یک کودک یتیم را پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد او را بزرگ کند، اما یک روز پلیس تصمیم می‌گیرد که او را از این ولگرد جدا کند و به یتیم خانه ببرد. شخصیت چاپلین نیز تلاش می‌کند از این اتفاق جلوگیری کند. این فیلم پیامی در مورد اهمیت خانواده و مراقبت از آن به مخاطب منتقل می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------