جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ دروازه ورود ایران به اسکار



جشنواره فیلم کوتاه تهران ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
موسوی دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، به تشریح جزئیات این جشنواره پرداخت. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید صادق موسوی دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، در گفت و گوی تلفنی با برنامه تلویزیونی «در انتهای الوند»، با اشاره به اهمیت این جشنواره گفت: از بین ۱۲۷ رویداد مهم در دنیا، ۱۲۷ اثر برگزیده برای حضور در اسکار انتخاب می‌شوند.

 

موسوی افزود: در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، هم اثری که بتواند جایزه بزرگ را دریافت کند، به لیست نهایی اسکار معرفی خواهد شد.

 

او ادامه داد: امسال ۶ هزار و ۴۰۲ فیلم خارجی از ۱۲۸ کشور به جشنواره ما رسید و ۱۷۷۵ اثر هم از کشورمان به دبیرخانه ارسال شد.

 

موسوی در ادامه عنوان کرد: سال گذشته این بخت را داشتیم که فیلم «سفید پوش» برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم کوتاه تهران شد و به لیست نهایی اسکار راه پیدا کرد.

 

او در تشریح اهمیت این جشنواره عنوان کرد: مهم‌ترین اتفاق جشنواره فیلم کوتاه تهران این است که ایران دروازه‌ای برای ورود به اسکار پیدا کرده است و می‌تواند توسط این جشنواره، آثارش را به لیست نهایی اسکار معرفی کند.

 

دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران درباره نمایش آثار این جشنواره گفت: اکران فیلم های جشنواره در دو بخش حضوری و برخط انجام می‌شود. فیلم های اکرانی در بخش حضوری، هر روز از ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب در ۱۲ سالن مجموعه ایران مال به نمایش در می‌آیند که مخصوص حضور خبرنگاران و منتقدان و عوامل فیلم هاست.  بقیه افراد هم می‌توانند به صورت آنلاین آثار ارسال شده به جشنواره را مشاهده کنند.

 

موسوی در پایان درباره نقش مناسبات سیاسی در داوری‌ها اظهار کرد: در بخش بین المللی ۵ داور داریم که یکی از آن‌ها ایرانی است، به همین خاطر مناسبات سیاسی نقشی در قضاوت‌های داوران نخواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------