آخرین فروش فیلم‌ها به روایت آمار



سینمای ایران ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
سینمای ایران پس از یک سال و نیم رکود در حالی در انتظار رونق گرفتن گیشه است که «دینامیت» با فروش بیش از 17 میلیارد تومان پرفروش‌ترین فیلم سال تاکنون است. 

به گزارش ایسنا، از ابتدای تیر امسال که فیلم «دینامیت » بالاخره پس از کش و قوس های فراوان راهی اکران شد تا جبران شکست پنج فیلم اکران نوروزی را کند، چهار ماه میگذرد و بجز همین فیلم کمدی بقیه فیلم‌هایی که اکران شدند نتوانستند در حد مطلوب مخاطبی جذب کنند و حالا چشم امید سینمادارها به« قهرمان» اصغر فرهادی و نیز «گشت سه» است که البته مشخص نیست تکلیف این فیلم دوم با وجود داشتن پروانه نمایش چه می‌شود.

 

در سامانه مدیریت فروش و اکران فروش سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۲۶ میلیارد تومان با حضور بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تماشاگر ثبت شده است.

 

به دلیل شرایط کرونایی فیلم‌هایی که از ابتدای امسال روی پرده رفتند همچنان در برخی سینماها در حال اکران هستند ولی از بین فیلمهایی که مدتی قبل روی پرده رفتند «دینامیت» ساخته مسعود اطیابی تاکنون ۱۷ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان فروش داشته و فیلم« درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان نیز دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.

 

فیلم «پوست» ساخته برادران ارک هم تاکنون ۳۵۰ میلیون تومان فروش داشته و بسیاری از سینمادارها امیدوارند با استقبالی که مخاطب در روزهای گذشته از سینما داشته، اکران فیلم‌های جدید گیشه را رونق دهد و میزان فروش فیلمهای قدیمی‌تر نیز افزایش یابد.

 

سخنگوی انجمن سینماداران اخیرا از رییس سازمان سینمایی درخواست کرد که طبق برنامه ریزی قبلی شرایط اکران همزمان دو فیلم «قهرمان » و «گشت سه» را از تاریخ پنجم آبان ماه فراهم کند ولی فعلا فقط اکران فیلم اصغر فرهادی از فردا قطعی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------